gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

שימוש בתגיות או קטגוריות: מה עדיף לטובת SEO באתרי וורדפרס?

תוכן עניינים:

תגיות וקטגוריות הן כלים חשובים בתהליך ארגון הסידור והמיון של האתר שלכם.
על מנת שהגולשים יוכלו לנווט באתרכם בצורה יעילה ונוחה, ולא בסדר כרונולוגי, רצוי מאוד להשתמש בכלים האלו. 
הכנו מקבץ שאלות שנתקלנו בהן בעבר ושאנו מקווים שמאמר זה יענה לכם עליהן: קטגוריות או תגיות, מה עדיף?, מה ההדבל בין הכלים?, מה המספר האופטימלי של קטגוריות בוורדפרס?, האם זה נכון לתייג פוסט אחד בכמה קטגוריות?, האם צריך להגביל את מספר התגיות והקטגוריות?, האם יש לקטגוריות יתרון ב-SEO על תגיות, ולהיפך?
לפני שנתחיל לדון בכל השאלות שהזכרנו לעיל צריך להבין את ההבדלים בין קטגוריות לתגיות, שמעבר ליכולת לארגן ולסדר את האתר לטובת הגולשים, ישנם עוד יתרונות רבים.

תגיות וקטגוריות: מצא את ההבדלים

קטגוריות: מטרתן העיקרית היא לאגד את הפוסטים שלכם תחת הגדרה אחת, לתת להם קורת גג אחת רחבה ולמעשה לשמש מעין תוכן עניינים. הקטגוריות עוזרות בהבנת נושא הפוסט בפועל ומעניקות לקוראים יכולת ניווט קלה ועצמאית באתרכם. הקטגוריות הינן כלי היררכי, כלומר תוכלו תחת הקטגוריות המרכזיות למיין גם תת-קטגוריות.

תגיות: מספקות מידע נוסף, סוג של תיאור, עבור הפוסטים שלכם באתר. לתגיות אין תתי קטוגריות, כלומר אין היררכיה והמשמעות לכך היא שהאחרונה לא פחות חשובה מהראשונה.

במילים אחרות, אם נקביל זאת למסעדה, יש לנו את הקטגוריות של המנות שיכולות להיות בשרי, חלבי ופרווה. תתי קטגוריות אפשריות יכולות להיות ראשונות, עיקריות וקינוחים. התגיות יהיו מרכיבי המנה (סטייק, פיצה, ספגטי), מחירים או מספר הסועדים.
התגיות השונות יכולות להימצא בכמה קטגוריות, למשל פיצה פפרוני יכולה להיכלל גם בקטגוריה של החלבי וגם בקטגוריה של הבשרי.

ישנו הבדל מרכזי וחשוב שאתם מוכרחים לזכור כשמדברים על קטגוריות ותגיות, פוסט שעולה באתר שלכם חייב להיות משוייך לקטגוריה, אחרת הוא יקוטלג אוטומטית כ- "Uncategorized". תגיות אינן שדה חובה להעלאת פוסט והן אינן משפיעות על הקטגוריה אליה הפוסט ישוייך.
אתם יכולים לשנות את השם של הקטגוריה "Uncategorized" לכל שם אחר שתבחרו (אם יש לכם קטגוריה שהיא ברירת מחדל, תוכלו לשנות אליה במקום להזינה כל פעם מחדש).

האם מספר הקטגוריות מוגבל?

התשובה לשאלה שבכותרת היא לא, אין מספר מוגבל לקטגוריות באתר. בהתאם לגודל של האתר ומספר התכנים (פוסטים) שעולים בו אתם תתאימו את הקטגוריות שלכם.
אתם זוכרים מה המטרה המרכזית של הקטגוריה? (נסו לענות לבד לפני שאתם ממשיכים לקרוא), אם עניתם לאגד תחת קורת גג אחת את כל הפוסטים הקשורים לאותה קטגוריה, מגיע לכם כל הכבוד!.
אם תזרקו את כל הבגדים שלכם לארון בלי לעשות סדר ייקח לכם זמן רב למצוא את הפריט שאתם מחפשים, בנוסף לזמן המיותר שתבזבזו ייתכן מאוד שגם תאבדו סבלנות וניצנים של עצבנות יתגלו. לכן, חשוב מאוד לעשות סדר ולשייך פוסט לקטגוריה המתאימה לו.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא למצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר שממנו תוכלו ליצור תת-קטגוריות או תגיות, ככל שהאתר יהיה יותר מסודר כך ההתנהלות של הגולשים ושלכם בו תהיה יותר טובה.
למשל, אם יש לכם חנות למוצרי ספורט יכול להיות לכם קטגוריה של "נעלי כדורגל" ו"נעלי כדורסל". בעתיד, כשהחנות שלכם תגדל, ייתכן ותמכרו גם נעלי סקי, מה תעשו? להוסיף עוד קטגוריה של נעליים עלולה לבלבל אתכם ואת הגולשים, ודריסה של הקטגוריות הנוכחיות תפגע בקידום האורגני של האתר.
השתדלו להסתכל לטווח הארוך וליצור קטגוריות רחבות שיאכלסו בתוכן הרבה תתי נושאים, בדוגמא שנתנו קטגוריה "נעליים" הייתה פותרת את הבעיה ומונעת הסתבכויות מיותרות.

האם אפשר לשייך פוסט לכמה קטגוריות?

ובכן, זה תלוי במבנה ה-URL של הפוסטים באתר.
אם מבנה ה-URL בנוי לדוגמא בצורה הבאה: www.site.com/category/post, ואתם משייכים פוסט מסויים לשתי קטגוריות שונות, יווצר לכם 2 כתובות URL עם תוכן משוכפל בצורה הבאה: www.site.com/category_name/post. התוצאה היא שאתם תפגעו בקידום האורגני של האתר שלכם מכיוון שתוכן כפול באתר פוגע בציון האיכות של גוגל.

אנחנו מאמינים שאין סיבה להתעסק בזה יותר מידי, יש מטרה מאוד ברורה לכלי הזה והיא לעשות סדר ולהקל על הגולשים. על פי ההיגיון הקטגוריה היא המכנה המשותף הכי רחב שאפשר למצוא, מה שיגיע אחריו יכול להשתייך לתת-קטגוריות או תגיות.
לריבוי קטגוריות אין משמעות על ה-SEO שלכם ועל כן תדאגו שאתם מסדרים את התוכן באתר בצורה הנוחה והטובה ביותר.

בכדי למנוע בעיות עתידיות הקפידו על תכנון וארגון נכון של הקטגוריות והתגיות שלכם, הרי זה חלק חשוב מאוד בבנייה של האתר. ייתכן ותעלו על הבעיה מאוחר מידי והתיקון יעשה נזק משמעותי, אם אתם צריכים עזרה בבנייה ותכנון של הקטגוריות מוזמנים לפנות ולהתייעץ איתנו.

האם מספר התגיות מוגבל?

התשובה הקצרה ביותר לשאלה הזאת היא, לא.

לפלטפורמת בניית האתרים-Wordpress אין מגבלה על מספר התגיות שאתם יכולים להקצות לפוסט מסוים, אתם יכולים לשים גם אלף תגיות אם תחפצו בכך. אך, גם כאן, חשוב לזכור שהן אמורות לעמוד בקנה אחד עם המטרה המרכזית שלהן – לעשות סדר.

התגיות הן עוד כלי משמעותי שעוזר לגולשים באתר שלכם למצוא את הדרך למחוז חפצם, תשקיעו בהם חשיבה על מנת שהן יהיו אכן מועילות ושלא סתם יהיה לכם ריבוי תגיות.

אם אתם במצב שיש לכם 100 פוסטים באתר ומעל ל-1000 תגיות כנראה שמשהו לא תקין ואתם תצטרכו לחשוב על שינוי וסידור חדש. למשל, אם אתם אתר שמבקר מסעדות אתם יכולים לציין את כל שמות המנות (רק זה יכול להיות יותר מעשר תגיות) במקום זאת תוכלו לצמצם את התגית לסוג מטבח, "אוכל אסייאתי".

בראש ובראשונה נסביר בקצרה מה זה מילות מפתח מטא – מילים החוויות בתוך קודים של HTML אשר נגלות רק כשמחפשים אותן במנועי החיפוש, אותן מילים שמסתתרות בדפים השונים מספקות מידע הקשור לדף בו הן נמצאות.
הטעות הרווחת היא שהתגיות משמשות כמו מילות מפתח מטא, התוצאה היא שהם מנסים להכניס כמה שיותר תגיות כדי שהסיכוי שהעמודים שלהם יופיעו בתוצאות החיפוש יגדלו.
התשובה היא שהן אינן משמשות כמטא, למרות שיש תוספים מסוימים שביכולתם לאפיינן ככאלו. דוגמא לתוסף שמאפשר להפוך תגית לתגית מטא הוא "WordPress SEO by Yoast" ותוכלו להוריד אותו כאן.

עכשיו לשאלה שכולכם חיכיתם לה, מי מנצח בכל הקשור בקידום האורגני של האתר שלכם.
אם באמת קראתם עד כאן כנראה שאתם כבר יודעים את התשובה, אבל אם ריפרתם אנחנו נסלח לכם ופשוט נגיד אותה, התשובה היא אף אחת מהאפשרויות.
כלומר שתיהן תומכות בקידום האורגני באותה מידה, השיתוף פעולה ביניהן הוא שיגרם לשיפור של ה-SEO בצורה הטובה והמשמעותית ביותר.
המאמר הזה סיפק לכם את ההבנה מה היתרונות של כל אחד מהכלים ובאיזה דרך כדאי לכם להתשמש בו וההיבדריות ביניהם זה מה שמחזק את חווית המשתמש באתר שלכם.

לסיכום, האתר שלכם נבנה לגולשים שיבקרו בו ולא לבוטים במנועי החיפוש. האלגוריתמים של מנועי החיפוש מתעדכנים בתדירות גבוה בכדי לחכות את התנהלותם של הגולשים ולא להיפך. כאשר תחשוב בצורה הזאת אתם תקצרו את הפירוש של ה-SEO באופן אוטומטי.

קטגוריות ותגיות הן רק אפשרויות טקסטולוגיות שמגיעות עם בניית אתרי וורדפרס שעוזרת לכוון את התנועה באתר שלכם, שהוא בסך הכל ספר שלא מפסיק להתפתח. אם כך, חישבו תמיד קדימה ותקבעו קטגוריות כלליות שילכו איתכם לטווח הארוך.

תמיד אפשר לעשות שינויים, אם יש תגית פופולארית ייתכן שתרצו להפוך אותה לתת-קטגוריה, אך הזהרו משינויים קיצוניים שלא תפגעו בקידום האורגני שלכם.

העמסתם על האתר קטגוריות ותגיות ואתם לא יודעים מה לעשות? מוזמנים לפנות אלינו, נשמח לספק לכם פתרונות

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
אינדוקס האתר בגוגל
קידום אתרים אורגני – SEO

5 טיפים לשיפור האינדוקס של האתר לטובת SEO

בעיות באינדוקס האתר שלכם במנועי החיפוש עלולות לגרום לדירוג האתר לרדת ובכך להכשיל את האתר ולמנוע מלקוחות פוטנציאליים למצוא אותו בחיפוש. בתוך משחק ה- SEO

PPC ו- SEO - זוג משמיים
בניית מסע לקוח

תוכנת Hotjar – להבין באמת את הגולשים באתר

אחד המאפיינים הבולטים בשיווק דיגיטלי הוא היכולת למדוד את הפעולות שלנו וללמוד מהן – מה עבד טוב יותר ומה פחות. הכלי הפופולרי ביותר למדידת ביצועים

בניית אתרי וורדפרס

הופכים את אתר הוורדפרס ל- PWA!

כבר בשנת 2018 יותר ממחצית הטראפיק לאתרי אינטרנט הגיע מהמובייל. גדילה של 50.3% משנת 2017. בשנת 2022 רוב הטראפיק מגיע מהמובייל. אנשי דיגיטל, מעצבים ומפתחי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא