gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מה זה אפליקציית העל X? על מה כולם מדברים?

תוכן עניינים:

אילון מאסק זעזע את משתמשי טוויטר (שוב) עם מיתוג מחדש של פלטפורמת המדיה החברתית – X.

עם שינוי שם ולוגו חדש שסילק את הציפור הכחולה האייקונית של המותג. טוויטר הוא כעת X, כאשר X.com מפנה אל Twitter.com. אבל מה זה "X"? החזון של מאסק ל-X כבר מזמן, והמותג המחודש בטוויטר אינו מפתיע כפי שהוא עשוי להיראות.

שבועות ספורים לפני שמאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, הוא רמז על החזון שלו לפלטפורמת המדיה החברתית, וצייץ כי "קניית טוויטר היא מאיץ ליצירת X, אפליקציית הכל".

 

מה הקשר בין – X לטוויטר?

מאסק הכריז על המותג מחדש של טוויטר ב-23 ביולי, וצייץ כי "http://X.com מצביע כעת על https://twitter.com/. הלוגו של Interim X יעלה לאוויר מאוחר יותר היום". שעות ספורות לאחר מכן, לוגו X בשחור-לבן החליף את ציפור הטוויטר, ושמה שונה לפלטפורמת המדיה החברתית X.

"במשך שנים, מעריצים ומבקרים כאחד דחפו את טוויטר לחלום גדול יותר, לחדש מהר יותר ולממש את הפוטנציאל הגדול שלנו", צייצה לינדה יאקרינו, מונתה לאחרונה למנכ"לית X. כבר ראינו את X מתגבש במהלך 8 החודשים האחרונים באמצעות השקות הפיצ'ר המהירות שלנו, אבל אנחנו רק התחלנו".

מאסק הצהיר בסוף 2022 שהוא ימתג מחדש את פלטפורמת המדיה החברתית ויוציא בהדרגה את "כל הציפורים". טוויטר נוסדה בשנת 2006 ושמרה על הציפורים, ברמז לשמה.

X רומז לרצונו של מאסק ליצור "אפליקציית הכל" כמו WeChat, פלטפורמה סינית להעברת הודעות, שיחות קוליות ווידאו, פוסטים ברשתות חברתיות, מיני תוכניות, שירותי תשלום ועוד.

 

מה זה x ולמה היא מכונה אפליקציית על?

אפליקציית העל, הוא המשיך, אמורה לשמש "כיכר עיר דיגיטלית" המאפשרת למשתמשים להשאיר תגובות ולפרסם סרטונים. 

באירוע בעירייה עם עובדי טוויטר חודש לאחר מכן, מאסק חזר על הרעיון הזה. בסין, משתמשים ב-WeChat, אמר מאסק, "מכיוון שזה כל כך שמיש ומועיל לחיי היומיום, ואני חושב שאם נוכל להשיג זאת, או אפילו להתקרב לזה בטוויטר, זו תהיה הצלחה עצומה". הוא גם הציע שבסיס המשתמשים של טוויטר יכול לגדול מקצת יותר מ-200 מיליון ל"לפחות מיליארד אנשים", דיווח CNN.

באוקטובר אמר מאסק : "טוויטר הוא מאיץ להגשמת החזון המקורי של X.com."

יצירת "אפליקציית על" בארה"ב לא תהיה משימה קלה, במיוחד בהתחשב במספר הפלטפורמות הוותיקות עם שאיפות דומות. פייסבוק ואינסטגרם דחפו למסחר אלקטרוני, בעוד שאמזון התרחבה לכמה היבטים של חיי היומיום מעבר למכירת מוצרים, כמו ייצור ומחשוב ענן.

מאסק גם היה פתוח לגבי החזון שלו להפוך את X למקום שבו הכסף זורם. בפגישתו הראשונה עם עובדי החברה לאחר שלקח רשמית בעלות על טוויטר, למשל, אמר מאסק שיש "הזדמנות טרנספורמטיבית בתשלומים".

 

למה היא נקראת רשת חברתית?

גם אם הרעיון של אפליקציית העל הוא בסופו של דבר קצת מעורפל כרגע, אנחנו כבר יכולים לראות שמאסק מנסה להפוך את טוויטר לאפליקציה חברתית סופר-סייז. איך זה יכול להיראות?

 

רשת חברתית

גם אם האיקונוגרפיה של הציפורים תיעלם, X.com עדיין תהיה פלטפורמת מדיה חברתית בליבה. נראה שעדיין תוכל לגלול בין פוסטים (בעבר ציוצים, כעת, לפי מאסק, "x's"), לראות שיחות, להסתכל על תמונות וסרטונים בפיד שלך, ולשלוח DM למשתמשים אחרים. ובכן, הודעות DM לא יהיו זהות, הודות ל…

 

מנויים

רבים מהתכונות הטובות ביותר של טוויטר עומדות מאחורי המנוי של Twitter Blue, כולל סימן ביקורת לאימות, עריכת פוסטים, פחות מודעות, דירוגים גבוהים יותר בשיחות ובחיפוש, ציוצים ארוכים יותר, סרטונים ארוכים יותר , וכן אפילו לקבל קיצוץ מהכנסות החברה מפרסומות . יש גם כמה "תכונות" הבלעדיות גם למנויי Blue, כולל הודעות ישירות ללא הגבלה, ולפחות מוקדם יותר ביולי, היכולת לקרוא הרבה יותר ציוצים ביום מאשר משתמשים לא מאומתים.

 

קריאת תכנים

אולי שמתם לב שחלק מהפוסטים הם ענקיים לחלוטין עכשיו. הסיבה לכך היא שבבעלותו של מאסק, החברה הגדילה לאט את ספירת התווים עבור מנויי Blue מ-4,000 ל-10,000 ל-25,000, כעת. (לא מנויים עדיין מוגבלים ל-280 תווים.)

מגבלות התווים הרחבות הללו עשויות להיות רק ההתחלה. מאסק אישר לאחרונה שהחברה עובדת על תכונה שתאפשר למשתמשים לשתף "מאמרים ארוכים ומורכבים מאוד". "אתה יכול לפרסם ספר אם אתה רוצה", אמר מאסק.

 

מקום לצפות בוידאו

כעת, כשמנויי Blue יכולים להעלות סרטונים באורך שעתיים (עלייה משעה אחת בדצמבר, עלייה מ-10 דקות קודם לכן), אולי תוכל להסתפק בסרטים שלמים ברשת החברתית. אם אתה יודע איפה לחפש, זה היה אפשרי לחלוטין: באחד המקרים ראיתי מישהו עונה לפוסט של מאסק עם העלאה מחדש מלאה של שרק השלישי. (באופן לא מפתיע, הוא הוסר.) ואם אתה אוהב סרטון כל כך שאתה רוצה לשמור אותו למועד מאוחר יותר, אתה יכול לעשות זאת – ובכן, אם אתה מנוי כחול.

 

מקום לארח חדרי קול עם אנשים אחרים

Spaces, תכונת חדר האודיו החברתי, נשארה בבעלותו של מאסק, ואני חושד שזה ימשיך להיות חלק מרכזי באפליקציה. Spaces, הגיוני יותר מהיבטים אחרים של תוכנית X: פוסטים יכולים להיות דרך לשדר טקסט לקהל עצום, ו-Spaces מאפשרים לך לשדר אודיו.

 

מה הקטע עם האות X?

"אפליקציית הכל" בשם X, הקיבעון של מאסק עם האות X החל לפני 24 שנים.

מאסק ייסד ב-1999 בנק מקוון בשם X.com, שלימים התמזג עם חברה אחרת והקים PayPal. ב-2017, הוא רכש מחדש את שם הדומיין X.com מ-PayPal תמורת סכום לא ידוע, וצייץ שהדומיין מחזיק ב"ערך סנטימנטלי רב" עבורו.

בינתיים, מאסק הקים את SpaceX ב-2002, ובאמצעות חברת הרכב שלו, טסלה, הוציא את Model X ב-2015.

כדי להמשיך את הצעתו בטוויטר, מאסק הקים שלוש חברות אחזקות בדלאוור ב-2022, כולן עם וריאציות של השם "X Holdings".

באפריל השנה, מסמכי בית המשפט מצאו ש-Twitter, Inc כבר לא קיימת, מה שגרם למאסק לומר לשותפי החברה שטוויטר תפעל כ"X Corp".

 

אבל האם הכל יעבוד?

זה הרבה דברים שצריך לארוז באפליקציה אחת. למרות ש-WeChat הוא הוכחה לכך שזה באמת מצליח.

גם אם האפליקציה הופכת שימושית יותר, רבים איבדו את האמון בפלטפורמה ממגוון סיבות. האימות נקנה כעת, לא הרווח. מאסק תמך בדמויות שמרניות הפוגעות לעתים קרובות כמו דסנטיס ומנחה פוקס ניוז לשעבר, טאקר קרלסון. ונראה שהפרסומות החמירו הרבה יותר.

טוויטר גם מתמודדת עם תחרות עצומה על תחום הליבה שלה: מיקרובלוגינג מבוסס טקסט. שירות Threads החדש של Meta זכה להשקה ענקית אך מאבד מעט קיטור. TikTok פשוט הוסיף פוסטים של טקסט. לפלטפורמות מאוחדות כמו Bluesky ומסטודון יש גם קהילות צומחות.

ההימור של מאסק הוא שמשתמשים ירצו אפליקציית על שתטפל בכל מה שצריך לעשות באינטרנט. אני לא בטוח שהם כן; אנשים פשוט רוצים מקום בטוח לשתף ולפרוק החל מהסרט החדש של ברבי או גביע העולם לנשים. טוויטר לעתים קרובות לא מרגיש כמו המקום הטוב ביותר לעשות את זה כרגע אבל כולנו סקרנים לראות את ההתפתחויות

 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
גביית תשלום בחנויות וירטואליות
פרסום וקידום ברשת

מה צריך לדעת על קידום ממומן?

על ההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני כבר כתבנו וכתבו אחרים. כל עסק שרוצה לקדם את עצמו צריך לדעת במה מדובר ולעשות את השיקולים שלו

קידום אתרים אורגני – SEO

מתי מתחילים לראות ROI מההשקעה ב- SEO?

אתם עדיין לא בטוחים למה כדאי לכם להשקיע כסף בחיזוק ה- SEO של החברה שלכם? השקעתם כסף ב- SEO ואתם תוהים מתי ההשקעה תתחיל לחזור?

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא