gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

שיפור מעורבות גולשים על ידי Gamification

תוכן עניינים:

הכירו את שיטת ה-משחוק (Gamification)

מרגישים מתוסכלים שגולשים אינם נשארים באתר שלכם זמן רב יותר או שאינם חוזרים אליו שוב ושוב? ייתכן והמפתח ליצירה של קהילת גולשים נאמנה. טמון בטכניקה פשוטה מאד שאתם מכירים מגיל 5. אתרים רבים גילו את היתרונות של גיימיפיקציה או משחוק כדי להפוך את חוויית המשתמש באתר שלכם לכיף שלא נגמר. אז גם אתם יכולים להוסיף את האלמנטים הללו לאפליקציה או האתר שלכם? בואו תגלו.

אז מה זה בעצם משחוק (Gamification)?

משחוק הוא הוספת אלמנטים הנלקחים מעולם המשחקים לתהליכים שונים שאינם קשורים לעולם זה. ניתן לשלב אותו בתכנון האתר שלכם ולהפוך אותו לאינטראקטיבי, וכך לעודד את הגולש לחזור אליו שוב ושוב.
למשל, כאשר אתם מזמינים פיצה באתר אינטרנט ומופיע לפניכם צג בו תבחינו בהתקדמות שלכם שלב אחר שלב בתהליך ההזמנה – קל יותר לראות עד כמה אתם קרובים לשמוע את הצלצול של השליח בדלת.
בואו תגלו איך החברות הגדולות משתמשות בטריקים הפשוטים מעולה זה.

כיצד המותגים הגדולים משתמשים במשחוק?

Yellow – אחת הדוגמאות הנפלאות לשילוב של משחוק ניתן למצוא באפליקציה של רשת חנויות הנוחות Yellow, באמצעותה אפשר לתעד רכישה של חמש כוסות קפה כאשר הכוס השישית היא ללא תשלום.
במקום להסתפק בשדה טקסטואלי פשוט הממחיש כמה כוסות קפה רכש הלקוח, החיווי לרכישה מופיעה מתחת לאיור של עץ וסימון של כוסות. אותה עז משמשת כאלמנט עיצובי המלווה את האפליקציה, לאורך הרכישה ואפילו התדלוק בפז. מעבר לכך, כל תדלוק מזכה את הקונה בסכום כספי שנכנס ל"שק הכסף", שגם הוא מופיע כאייקון משעשע, וניתן לראות איזה סכום הצטבר ב"שק" זה.

אלמנטים משחקיים - Yellow
תמונה – מתוך האפליקציה של Yellow

Rumble – אפליקציה נוספת שעושה שימוש ביתרונות של משחוק היא Rumble, שפועלת על עיקרון פשוט. אתם צועדים, האפליקציה מתעדת כל צעד ותמורת כל אלף צעדים תוכלו לזכות במטבעות בריאות אותן אפשר להמיר בשלל חנויות.
הן הכפתור עצמו והן תיעוד הצעדים והמטבעות תוכננו בעיצוב שמזכיר מאוד משחקים נוספים בסלולר, ומעודד את הגולשים להמשיך ולהשתמש באפליקציה שוב ושוב בכל צעד. נכון, האפליקציה יכולה לספור את הצעדים ולהמירן באופן אוטומטי למטבעות הבריאות, אך הלחיצה על הכפתור מחייבת את הגולשים לזכור להיכנס אליה שוב ושוב ולבצע פעולה אקטיבית.

אלמנטים משחקיים - Rumble
תמונה: אפליקציית Rumble

אז אילו אלמנטים משחקיים אפשר להוסיף לאתר שלכם? 4 רעיונות

1. קבלת מדליה!

אחד מהנפוצים שבהם הוא ה-Badges, מתן "מדליות" לכל פעולה שאתם רוצים שהלקוח יבצע. ניתן ליישם זאת במגוון עצום של דרכים. למשל, אם אתם בעלי חנות וירטואלית תוכלו לתת מדליה כאשר הגולש רכש חמש פעמים באתר. מפעילים אתר הכרויות? העניקו מדליה למשתמש שקיבל 100 הודעות.

2. סרגל התקדמות באתר

רוצים לגרום ללקוח למלא טופס עם כמות גדולה של שדות? חלקו אותו לחלקים קטנים והוסיפו סרגל התקדמות באתר. אפשר להשתמש בסרגל הזה כדי להמחיש ללקוח שהוא עדיין לא מילא את כל השדות האפשריים ולעודד אותו להזין פרטים נוספים.
לסרגל הזה יש גם יתרון עצום בכל אתר שאוסף מידע. למשל, אם אתם מפעילים אתר הכרויות תוכלו להמחיש לגולש כמה שדות מילא בפרופיל האישי שלו ולעודד אותו להוסיף מידע נוסף על עצמו. הוידג'ט הפשוט הזה פועל עלינו פסיכולוגית, משום שאנו רוצים לרצות לראות את הסרגל מלא ב-100%, ולכן מוכנים להקדיש עוד מספר דקות למלא פרטים נוספים.

מתוך – Pixabay - https://pixabay.com/vectors/progress-bar-percentage-chart-data-4706330/

3. לוח התוצאות

מכירים את לוח התוצאות בסוף של משחקי הארקייד? שחקנים רבים התחרו על הזכות להופיע בין השחקנים המובילים במשחקי מחשב וקונסולות שונות.
את אותה התחושה תוכלו להעניק גם למשתמשים באתר. כמו שהראנו למעלה את השימוש בלוח זה כדי לתעד את התורמים הנדיבים ביותר לכל פרויקט ב- GoFundMe כך גם אתם יכולים להציג לגולש רשימות שונות ולעודד אותו לבצע פעולה שיכולה לזכות אותו בתהילת עולם (לפחות עד שגולש אחר יעבור אותו).

4. עלייה לשלב הבא

אלמנט נוסף שאפשר להוסיף לאתר שלכם הוא חלוקה לשלבים בהתאם לכמות הפעולות שביצע באתר או משובים שקיבל על פעולה כלשהי. למשל, באתר Airbnb, מארח שקיבל כמות גדולה של משובים חיוביים (חמישה כוכבים) יכול לזכות בדירוג של SuperHost. זהו שילוב של חלוקה לרמות ובאדג' שמוצג לתיירים המעוניינים לבקר במקום האירוח שהוא מפעיל.
אפשר גם לדרג התקדמות יומית של הלקוח בהתאם לפעולות שביצע. באתר דולינגו למשל כל גולש מקבל יעד יומי ויכול לראות את ההתקדמות שלו ליעד הזה. כשעמד בהצלחה במשימות השונות הוא עובר שלב.
פעולות אלו אפשריות גם באתרי אינטרנט וגם באפליקציות כאחד. למידע נוסף על כך,  קראו על פיתוח אפליקציות Web

מתוך Airbnb
מתוך אתר דולינגו

שיפור מעורבות גולשים באמצעות משחוק - לסיכום:

לסיכום, שילוב של משחוק באתר או האפליקציה שלכם יכול לשנות מקצה לקצה את חוויית המשתמש ולעוד גולשים לרכוש מוצרים, להזין מידע או לבצע פעולות נוספות.
נשמח לתת לכם מספר רעיונות כיצד תוכלו ליישם את העקרונות הללו גם אצלכם.

בונים אתר או אפליקציה ורוצים לתכנן אותו בצורה כפית ומעניינת, נשמח לעשות את זה יחד איתכם, דברו איתנו!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אורגני מחקר מילות חיפוש
פרסום וקידום ברשת

קידום אתרים בגוגל – עוד טיפים למתחילים

במאמר הקודם דיברנו על שלושת הכללים הראשונים שצריך לעשות לקראת התחלת עבודת קידום אתרים בגוגל. אחרי שעשיתם אותם ווידאתם כי הם תקפים בכל עמוד/פוסט של

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא