gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

הקשר בין קידום ממומן בגוגל לקידום האורגני, והתרומה ההדדית שלהם

תוכן עניינים:

לאנשי שיווק דיגיטלי ובעלי נכסים הדיגיטליים, קידום ממומן בגוגל הוא תחום בפני עצמו כחלק ממכלול קידום אתרים במנועי חיפוש ובשונה מהקידום האורגני בגוגל.

משווקים נוהגים להפריד בין התחומים ולקוחות הרבה פעמים גם מפרידים את ניהול הקמפיינים שלהם -האורגניים והממומנים – בין משווקים שונים. כמו בבחירות גם כאן אנחנו שואלים: איפה ממשלת האחדות?

כי אמנם מדובר בקידומים מסוג שונה, אבל ככל שהם יעבדו יחד – ישתמשו במידע המשותף וממנו יגזרו מסקנות, נוכל להרוויח נתונים שונים מכל אחד, שבהם אפשר להשתמש כדי לשפר את תוצאות הקמפיין.

היום, כשהמשווקים מכירים את כל השטיקים והטכנולוגיות המתקדמות מציעות כלים שהופכים את מלאכת הקידום לפשוטה וקלה יותר, הקידום הממומן יכול להשפיע על הקידום האורגני ולהפך ויחד הם יכולים להציג קמפיינים משודרגים ויעילים.

מבט על תוצאות החיפוש של קידום ממומן בגוגל לצד קידום אורגני בגוגל

אם מסתכלים על תוצאות החיפוש בגוגל, רואים באופן ברור את שני סוגי הקידומים – האורגני והממומן.
הקישורים הממומנים והאורגניים מוצגים באותו שטח ומתחרים אחד בשני, כשגוגל נותנת לרוב עדיפות גבוהה יותר לקישורים ממומנים, הם במיקום והן בנוכחות מוכפלת בעמוד.

עם הזמן היא דוחפת יותר ויותר לטשטוש ההבחנה בין תוצאות ממומנות לאורגניות, כחלק ממגמת צמצום הפער בין שני ערוצי הקידום ברמה הויזואלית, שמוביל לשינוי בהתנהגויות הצרכנים כלפי תוצאות החיפוש המוצגות.

קידום ממומן בגוגל שמשפר את הקידום האורגני בגוגל

אנשים / לקוחות לא אוהבים שמוכרים להם, דוחפים להם וגורמים להם לקנות. הם אוהבים שהבחירה נמצאת בידם, או לפחות להרגיש ככה וכך הם יכולים לבחור למי ״לתת את הקול שלהם״, לרוב הם יעדיפו את ה״אנדרדוג״, שבמקרה הזה הוא האפשרות האורגנית, ויקליקו על הקישור האורגני ולא על הממומן.

קידום אתרים אורגני לשדרוג מדד האיכות בתוצאות החיפוש

מנועי החיפוש מגדירים תוצאת חיפוש איכותית על ידי אלגוריתם שמשתמש במשתנים כמו שיעור ההקלקה (CTR), עלות ההקלקה (CPC) ועוד.
הוא לא עוצר שם, ובוחן גם את התוכן באתר / דף נחיתה ובתוכן שמוצג במודעה. הכל כדי לקבוע את האיכות, הרלוונטיות והקוהרנטיות של המודעה שהוא מציג, וכדי להבטיח שהוא מספק ערך ותרומה אמתית למשתמשים ולמדד האיכות של מנוע החיפוש.

כשמשקיעים משאבים בקידום אורגני (SEO) איכותי, מנועי החיפוש מפרגנים לתוצאות איכותיות – כאלה שמוגדרות רלוונטיות ופוגשות את הצרכים של הצרכן. כך שהשקעה בקידום אורגני תתרום לעלויות נמוכות בקמפיינים הממומנים, ובעזרתה אפשר להרוויח נקודות זכות אצל מנועי החיפוש השונים.

קידום אתרים במנועי חיפוש – מבט לבפנים

למרות שגוגל נמצאת בכל קמפיין ממומן במנועי החיפוש, יש מנועי חיפוש אחרים ברשת, ולכל אחד אלגוריתם משלו ומדדי דירוג שונים להצגת תוצאות חיפוש אורגניות וממומנות.
מדד האיכות (Quality Score) עוזר לקבוע את דירוג, עלות ומיקום המודעה במנוע החיפוש והוא אינו מוגבל לקידום ממומן בלבד.

דירוג וקידום אתרים במנועי חיפוש

אחד הגורמים שתורמים לתוצאות חיפוש איכותיות הוא בנייה נכונה של האתר.
אם האתר מכיל את קבוצת מילות המפתח הרלוונטית ביותר לחיפוש מוצר מסוים, הוא יקבל יתרון, וכדי שייחשב למדויק יותר – הוא יצטרך להכיל את מילות המפתח שאותן הוא מגדיר בדרגה השנייה הרלוונטית למוצר.

בנוסף, מדד האיכות של האתר נקבע גם לפי ניסיון העבר – אחוז ההקלקות, הנטישה והרלוונטיות למוצר שהוא מציג, ולפיהם מנועי החיפוש מדרגים ספציפית כל אתר.

קידום ממומן נותן לנו את האפשרות לבחון את שייכות מילות המפתח, ובמידע נוכל להשתמש גם כדי לשפר קידום אורגני בגוגל, במיוחד כשהמדד המחמיר – עלות עבור קליק – קובע את איכות המודעה.

קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני בגוגל – השלב הבא

מערכת היחסים בין קידום ממומן בגוגל, לבין קידום אורגני בגוגל, הופכת להיות מעניינת כשבוחנים את חלוקת תקציב הסריקה (מספר דפי הסריקה שהבוט של גוגל סורק בפרק זמן כלשהו. אתרים פופולריים נסרקים לעיתים קרובות, ואלה שפחות – נסרקים כדי לבדוק שעדיין פעילים ורלוונטיים).

גוגל נותן הערכה לצרכים בשני ערוצי הקידום – הממומן והאורגני – ומקצה לכל אחד מהם משאבים בהתאם. בעזרת שני סוגי הבוטים שלה, היא סורקת את הדפים האורגניים והממומנים, כך שיש חשיבות מבחינתה לשני סוגי הקמפיינים – אורגניים וממומנים.

על ידי בחינת התוצאות של הסריקות שהיא מבצעת באתר, אפשר לגזור מניתוח הנתונים מסקנות חשובות לקמפיינים עתידיים שמגיעות משני ערוצי הקידום ולדייק אותם בהמשך.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרי וורדפרס

מה זה Google Web Stories ? ולמה זה חשוב לSEO?

ביום אחד בלבד, יש מעל 500 מיליון צפיות בסטוריז. אין ספק שזאת אחת הדרכים המעודפות עלינו ב2023 לצרוך תוכן. אנשים אוהבים לראות סיפורים מתפתחים, אוהבים

פרסום ברשתות חברתיות

פרסום בלינקדאין ב- 2021

לינקדאין (LinkedIn) היא הרשת החברתית המובילה בעולם העסקי. היא הוקמה ב- 2003 וביססה את עצמה כפלטפורמת שיווק יעילה עבור קהלי יעד מקצועיים . לינקדאין משמשת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא