gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

מתי מתחילים לראות ROI מההשקעה ב- SEO?

תוכן עניינים:

אתם עדיין לא בטוחים למה כדאי לכם להשקיע כסף בחיזוק ה- SEO של החברה שלכם? השקעתם כסף ב- SEO ואתם תוהים מתי ההשקעה תתחיל לחזור? המשיכו לקרוא!

בכתבה זו אנחנו נלמד על ה- ROI של SEO ומתי מתחילים לראות את החזר ההשקעה שלכם!

ידוע שכדי שחברה/ אירגון ימשיכו לצמוח ולגדול יש צורך בלהשקיע מאמצים ומשאבים. בעולם שבו בעלי חברה צריכים לבחור בין להשקיע באנשי מכירות טובים לבין להשקיע בחיזוק הנוכחות הדיגיטלית בערוצים השונים (אינסטגרם, פייסבוק, PPC, יחסי ציבור, SEO, טלוויזיה וכו׳) ניתן בקלות ללכת לאיבוד בין שלל האופציות.

מעוניינים לקרוא עוד על מה זה SEO ואיך ניתן לחזק אותו? הקליקו>>

למה בכלל כדאי לנו לחזק את ה- SEO?

מחקר שבוצע על ידי SparkToro, הראה שמתוך גוגל מגיעה הכי הרבה תנועה לאתרי אינטרנט. לאתר ממוצע, גוגל מספקת כ- 57.8% ממקורות התנועה לאתר (שזה פי 10 מהתנועה שפייסבוק מניעה לאתר לצורך העניין).

ואם זה לא מספיק, הנה עוד כמה נתונים על הערך של SEO:

  • 72% ממנהלי השיווק מספרים אסטרטגיית התוכן שלהם הכי אפקטיבית ב- SEO
  • 81% מהאנשים עושים מחקר אינטרנטי לפני שהם מבצעים רכישה גדולה
  • 47% מהלקוחות קוראים 3-5 תכנים באתר החברה לפני שהם פונים לנציג
  • ללידים ממנועי החיפוש יש שיעור סגירה  של 14.6% בעוד שלידים שמגיעים ממקור אחר יש 1.7% סגירה
  • 78% מהחיפושים בנייד מובילים לרכישה לא מקוונת
    איך מחשבים את ה- ROI של SEO?

אז בחרתם לקחת את החברה קדימה ולהשקיע בחיזוק ה- SEO, מעולה! עכשיו איך מחשבים את החזר ההשקעה כדי להצדיק את העלויות עבור החברה?

הדרך הטובה ביותר להבין את ה-ROI של ה- SEO היא באמצעות מילת מפתח.
נניח שהמטרה שלכם היא להיות מדורגים במקום הראשון בגוגל לביטוי ״דירות למכירה בתל אביב״. נפח החיפוש של ביטוי זה הוא 8,100. (לא כולל גרסאות דומות של אותו הביטוי)
דירוג במקום הראשון בביטוי זה (כאשר שיעור הקליקים עומד על 38.85%) יניע לכם 388 מבקרים איכותיים לאתר בכל חודש. 

אם לאתר יש אחוז המרה של 1%, מילת חיפוש זו תניע לקוח חדש כל 8 ימים.
עכשיו שלבו את זה עם הגרסאות הקרובות של ביטויי המפתח ותראו איך המספרים גדלים ומילות החיפוש יניבו לכם מבקרים רבים ואיכותיים לאתר. 

איך ה- ROI של ה- SEO בהשוואה ל- ROI של מודעות ממומנות?

אנחנו רואים באופן קבוע חברות ובעלי עסקים שמוציאים סכום נכבד מתקציב השיווק שלהם על מודעות ממומנות בגוגל ומרביתם גם שואלים אותנו- מה התמהיל הנכון בין תקציב המודעות הממומנות לתקציב ה- SEO?
גוגל אדס הוא להיות ערוץ פרסום מצוין, אך יש הבדל בהחזר ההשקעה וגיוס הלקוחות בין השניים
אם נמשיך עם הדוגמה של ביטוי המפתח ״דירות למכירה בתל אביב״, בגוגל אדס אתם תשלמו 2.64$ על כל מבקר שלוחץ על המודעה ונכנס לאתר. כשאתם מגדירים את המודעה בצורה כזו יכנסו לכם לאתר (ממוצע שיעור ההקלקות עומד על 1.91%) 19 מבקרים חדשים לאתר. אם האתר ממיר 1% מכל מבקרי האתר ללקוחות, אתם תצטרכו להריץ את המודעה במשך 5 חודשים כדי להרוויח לקוח אחד.
נוסיף לזה שכאשר אחוז ההמרה עומד על 1% וה- CPC (cost per click) עומד על 2.64$ כל לקוח יעלה לכם 250$. 

ה ROI מה SEO בטווח הארוך יהיה טוב יותר משמעותית מזה של גוגל ממומן. אבל חשוב לזכור שהטראפיק לגוגל ממומן ניתן לשליטה ולהגדלה וב SEO לא.

גוגל אדס הוא השקעה חכמה ותורמת גם למערך ה SEO. המטרה אליה אננו שואפים להגיע היא שה-SEO יהיה חזק מאוד והקידום הממומן בגוגל ישלים נקודות חולשה ואירועים נקודתיים.

כמה זמן לוקח להתחיל לראות ROI מ- SEO?

אחת מהשאלות השכיחות ביותר שאנחנו שומעים!
בואו ניגש לעניין – צריך להבין ולקחת בחשבון שקידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך בצמיחה אקספוננציאלית. קידום אתרים לוקח בין 3-6 חודשים כדי להתחיל את תהליך הצמיחה ולהשיג אחיזה במיקום בגוגל. לאחר שהשגנו אחיזה  נוכל להתחיל לחשב את הזמן שבו ייקח לנו להתחיל לראות את ה- ROI מה- SEO.

משתנה נוסף שצריך לקחת בחשבון כאשר מתחילים להשקיע כסף ב- SEO הוא המקצועיות של החברה איתה אתם בוחרים לעבוד. ככל שהחברה יותר מקצועית, כך יהיו לאתר תוצאות טובות יותר, ההשקעה תוחזר מהר יותר ולאתר החברה יכנסו לקוחות פוטנציאליים איכותיים! 

תראו כמה נוכל לשפר את ה ROI שלכם,

בואו נדבר 🤙

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אסטרטגיה שיווקית

9 טיפים ליצירת אסטרטגיה מנצחת בלינקדאין!

לינקדאין היא הרשת החברתית המועדפת על בעלי עסקים, היא מציעה את כל היתרונות של רשת חברתית פלוס נוכחות גבוהה של אנשי מקצוע וחזון, יתרון למי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא