gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך לשפר זמן שהייה באתר? 9 טיפים קלים ליישום

תוכן עניינים:

אחד מהפרמטרים המשמעותיים ביותר למדידת הצלחה של קידום אתר היא זמן השהייה בו. חברות המספקות שירותי קידום אתרים עושות מאמצים גדולים כדי לשפר את זמן השהייה של המשתמשים באתר. את זמן השהייה של הגולשים באתר ניתן למדוד בעזרת גוגל אנליטיקס או בעזרת כלי מדידה אחרים של קידום אתרים. זמן השהייה מעיד למעשה על העניין שמוצא הגולש באתר, על הרלוונטיות של התוכן עבורו ועל המוטיבציה שלו לבצע פעולה כלשהי באתר. זמן שהייה נמוך מביא בדרך כלל לאחוז נטישה גבוה ולכמות נמוכה יחסית של המרות, לכן ברור שנרצה לשפר את זמן השהייה של הגולשים באתר, איך כדאי לעשות זאת? 

קבלו כמה טיפים איך לשפר זמן שהייה באתר:

1. שיפור עיצוב האתר

בתהליך פיתוח אתר וורדפרס, שהוא התהליך הנפוץ בבניית אתרים, ניתן לבחור בתבנית עיצובית, אבל כדי לשפר את זמן השהייה באתר חשוב לשים לב לכמה כללים עיצוביים כדי שלגולשים יהיה נעים בעין ונוח לשימוש. ראשית, השפה העיצובית צריכה להיות אחידה בכל דפי האתר, אחרת זה מאוד מבלבל. כדאי לבחור בקו עיצובי נקי, שאין בו עומס ויזואלי, שכולל פונטים מסוג אחד בכל הדפים, קריאים וברורים. רצוי להשתמש בצבעים שיוצרים ניגודיות, אך לא עזים מידי. מעל הכל – חשוב שהעיצוב יתמוך בפונקציונליות של האתר, שישרת את המטרות שלשמן קם האתר.

2. טקסט נוח לקריאה

כדי שהגולשים ישהו יותר זמן באתר צריך כמובן לספק להם תוכן מעניין ורלוונטי, אבל חשוב שהתוכן הזה יהיה כתוב בצורה מושכת ובאופן קריא ונוח. הטקסט באתר צריך להופיע בגודל גופן שנוח לקרוא, במשפטים ברורים ובפסקאות קצרות. כדאי לעשות שימוש בכותרות וליצור רווחים בטקסט כדי להקל על הקריאה.

3. התמקדות בעמודים החזקים

בדרך כלל עמוד הבית הוא העמוד החזק באתר, הוא זה שמקבל את מירב הביקורים, ולכן ברוב המקרים כדאי להשקיע בו את מירב המאמצים כדי לגרום לגולשים לשהות בו יותר. עם זאת, כדאי לבדוק מהם העמודים הנוספים החזקים באתר, שבהם הגולשים מרבים לבקר, ולשפר אותם כדי להגדיל בהם את זמן השהייה. אפשר להוסיף לעמודים אלה תוכן שימושי, תמונות וסרטונים, לשפר עיצוב וכדומה.

ראו גם: 7 טיפים מוכחים לשיפור יחס המרה באתר

4. הוספת תמונות ייחודיות

תמונה שווה אלף מילים. בתהליך בניית חנות וירטואלית כדאי מאוד להשקיע בתמונות איכותיות וייחודיות בדפי המוצרים השונים, התמונות ימכרו את המוצר יותר מאשר הטקסט המתאר אותו. גם באתרי תדמית או אתרי תוכן שונים כדאי להשקיע בתמונות איכותיות, משום שהן תופסות את עיני הגולשים, שמשתהים עליהן זמן רב יותר מאשר בקריאת טקסט. בנוסף, תמונות ייחודיות תורמות לשיפור דירוג האתר בגוגל. חשוב לבצע 

אופטימיזציה לתמונות לפני העלאתן לאתר, למשל באמצעות שימוש בכלי עריכה וגרפיקה (חינמיים או בתשלום) שבעזרתם ניתן ליצור תמונות מקצועיות ומרהיבות.

5. תוכן איכותי ורלוונטי

התוכן הוא פרמטר חשוב ביותר בהגדלת זמן השהייה באתר, ולכן בהחלט ראוי להשקיע בתוכן איכותי ורלוונטי, כזה שכולל את המאפיינים הבאים: מקורי, מעניין, רלוונטי, מספק תשובות, מניע לפעולה, נותן ערך מוסף, מחולק נכון לפסקאות, כולל תמונות וסרטונים רלוונטיים.

6. הוספת סרטונים

סרטוני וידאו הם הדבר המבוקש ביותר בעולם התוכן וצוברים פופולריות רבה, אף יותר מתמונות באתר. משתמשים רבים נוטים לצרוך את התוכן שלהם באמצעות סרטונים כמו: סרטוני הדרכה, לימוד, טיפים, בידור, פרסום, מידע ועוד. סרטונים הם אולי הדרך הטובה ביותר להגדיל את זמן השהייה של הגולשים באתר, הם נותנים להם ערך מוסף והם מניעים אותם לפעולה.

7. קישורים פנימיים

הקישורים הפנימיים הם אלה שמקשרים בין הטקסטים השונים באתר על ידי שימוש במילות מפתח או ביטויים המסומנים כקישור. כך קל יותר לגולשים לנווט באתר ולהגיע לתוכן הרלוונטי אליהם. חשוב לוודא שהקישורים הפנימיים מייצרים הקשרים לוגיים ורלוונטיים עבור התוכן המוצע באתר. 

ראו גם: מדריך תכנון מסע לקוח מנצח!

8. עדכון תמידי של התוכן

באופן טבעי, התוכן באתר מתיישן עם הזמן, ולכן חשוב לרענן אותו ולייצר כל הזמן עניין חדש לגולשים. חשוב לחבר את התוכן עם תחומי העניין שבהם עוסק האתר וליצור תוכן מעודכן.

9. הנעה לפעולה

ככל שתיטיבו לנהל קשר ארוך טווח עם הגולשים, כך הם יבקרו יותר באתר שלכם. אחת הדרכים לעשות זאת היא להניע את הגולשים לפעולה, אפשר לעשות זאת בסיום כל טקסט באמצעות בקשת תגובות, למשל: "ספרו לנו מה המתכון המנצח שלכם לעוגה כשרה לפסח". אפשר גם לעודד את הגולשים לשתף את המאמר שזה עתה קראו ברשתות החברתיות, לענות על סקרים וחידות ועוד. 

יכול לעניין אתכם גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
בניית אתרים

10 דוגמאות לסוגי אתרים נפוצים

בעידן האינטרנטי של היום שבו כל אחד יכול לפתוח אתר בקלות, בחינם או אפילו בכמה דולרים בודדים, מבינים כי בניית אתרים מקצועיים יכולה לתת יתרון

פרסום ברשתות חברתיות

פרסום בלינקדאין ב- 2021

לינקדאין (LinkedIn) היא הרשת החברתית המובילה בעולם העסקי. היא הוקמה ב- 2003 וביססה את עצמה כפלטפורמת שיווק יעילה עבור קהלי יעד מקצועיים . לינקדאין משמשת

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא