PPC ו- SEO – זוג משמיים

העסק שלכם רוצה לצמוח. קהל היעד שלכם מחפש באינטרנט חברה בדיוק כמו שלכם. אז איך אתם מוודאים שהוא אכן ימצא אתכם? יש הטוענים כי קידום אורגני הוא המפתח.

אחרים טוענים כי קידום ממומן מביא תוצאות מהירות יותר. אנחנו חושבים שאתם זקוקים לשניהם. אז מה הקשר בין (SEO (Search Engine Optimization לבין (PPC (Pay Per Click ואיך מערכת יחסים מפרה ביניהם יכולה לעזור לכם להפיק את המיטב? כל התשובות כאן:

שני צדדים לקידום

PPC ו- SEO תמיד הלכו יד ביד בתיאוריה, פשוט לא כל כך בפועל. עבור רבים הם חלופות זה לזה; הם מייצגים החלטה שצריכה להתקבל לפני שמתחילים להשקיע בקידום. עבור אחרים, הם גם יכולים באותה מידה להיות זהים. לפני שמתחילים לקרב בין השניים,אפשר לקשר קו ביניהם ולהזכיר בקצרה את ההבדלים, אחרי הכל, ההבדלים הללו הם שמאפשרים להם לעבוד כל כך טוב יחד.

SEO – או ‘קידום אורגני’

הוא התהליך של משיכת תנועה רבה יותר לאתר אינטרנט באמצעות מגוון טכניקות ומתודולוגיות, כדי לשפר או לשמור על מיקומים של דפים חשובים בדף תוצאות מנוע החיפוש (SERP – Search Engine Result Page).

PPC – מכונה גם ‘קידום ממומן’

והוא בעל מטרה דומה – להביא עוד אנשים לאתר או לדף, אך הפעם זה מושג באמצעות מודעות המוצבות בזהירות באתרים אחרים, לרוב במנועי חיפוש ואתרים שהם חלק מהנטוורק של אותו מנוע חיפוש, לדוגמא: Google Display Network. המשווק משלם לבעל האתר עליו מוצגת המודעה שלו בכל פעם שמישהו לוחץ עליה או רוכש דרכה – ומכאן השם ‘תשלום לקליק’.

שתי הדרכים יכולות להיות בעלות עוצמה אדירה, ולשתיהן יתרונות שלהם. PPC יכול להניב תוצאות חיוביות כמעט באופן מיידי, עם מעט זמן או השקעה כספית, ואילו לתגמולים של קמפיין SEO יעיל לוקח זמן רב יותר להתגלות, אך הם יכולים להיות הרבה יותר גדולים ובעלי אופי קבוע.

שיתוף תובנות

שיווק דיגיטלי עוסק בתובנה; ככל שאתם יודעים יותר, כך תוכלו להשיג יותר. לעתים קרובות, אינפורמציית ממקור אחד יכולה להיות שימושית באותה מידה למומחים בצוותים שונים.

אנו גם מגלים שהנתונים שנוצרים על ידי עבודה בקמפיין אחד יכולים להמשיך להועיל בקמפיין אחר, וזה בדרך כלל המקרה עם PPC ו- SEO.
אז הנתונים שאתם צריכים כדי להניע את קמפיין ה- SEO שלכם, מהיכן הם מגיעים? ובכן, חלק מהם יכולים להיות מסופקים על ידי קמפיין ה- PPC שלכם, במידה ויש לכם אחד כזה.

ניסוי ובדיקה

בדיקה היא חלק גדול מתהליך העבודה של הקידום הממומן. על מנת להגיע לתוצאות, מנהלי קמפיינים מנסים כל הזמן גישות שונות; ובודקים מילות מפתח ומונחי חיפוש שונים כדי שיידעו מה עובד ומה לא.

בדיקת A/B קצרת טווח של מודעות היא בדרך כלל הדרך הטובה ביותר עבור מומחה PPC לקבוע במה יהיה כדאי להשקיע לטווח הארוך, אך יכולה גם לאפשר החלטות מושכלות יותר בנושא קידום אתרים.

נניח, למשל, כשאתם בודקים את המונח “מלון בוטיק”. אחת הכותרות היא “מלון בוטיק עטור פרסים הממוקם בלב תל אביב”‘ והשנייה היא “מלון בוטיק בתל אביב – בקשו הצעת מחיר מוזל עכשיו”.

ברגע שתוכלו לראות איזו מהן מייצרת את שיעור הקליקים הטוב יותר (CTR), יהיה לכם מושג טוב יותר אילו תגי כותרות עשויים למשוך יותר ביקורים אורגניים – הראשון עם אות האמון שלו, או השני, שמשתמש בקריאה חזקה לפעולה (CTA). לוקח הרבה יותר זמן לייצר נתונים כאלה באמצעות SEO בלבד.

להגיע אל מעבר להישג היד

כולנו מוגבלים על ידי תקציבים, ובעוד ש- PPC יכולה להיות דרך חסכונית להפליא להשיג תוצאות, יהיו זמנים שמילות המפתח ומונחי החיפוש שנמצאו כיעילים ביותר בבדיקה, לא יהיו ממש אפשריים מבחינה כלכלית בטווח הרחוק.

אם הייתם מסתמכים רק על קידום ממומן, כנראה שזו הנקודה בה הייתם נאנחים וממשיכים לחפש משהו בר השגה, אך כאשר ה- PPC שלכם פועל לצד קמפיין אורגני – כמו שצריך להיות – יש לכם הזדמנות. אם מונח מסוים יעיל אך יקר, נסו!

לטרגט אותו בטכניקות טבעיות יותר. “מלון בוטיק בתל אביב”‘ עשוי להיות מחוץ להישג יד ב- Google Ads, אך הדבר לא מפריע לכם להשתמש בו כדי לעודד תוכן מונע SEO כדי לשפר את דירוג החיפוש שלכם. כמובן שה- PPC מהיר, אך במהרה תגלו שלהיות בראש תוצאות החיפוש בגוגל בזכות עצמכם, משיג לכם יותר אמון מקהל היעד שלכם.

מקסום נראות באמצעות PPC ו- SEO

לא משנה מה אתם מוכרים, צבירת נראות תהיה ככל הנראה אחד מהיעדים השיווקיים שלכם; בניית בסיס הלקוחות שלכם היא ממש בלתי אפשרית אם אנשים לא רואים אתכם.

קידום אורגני היא דרך אחת ברורה להשיג זאת, ו- PPC היא דרך אחרת; כך שאם אתם כבר משתמשים באחת מהן, אתם בדרך הנכונה. עם זאת, שלבו את השתיים ותגלו שהנראות שלכם מגיעה לרמות חדשות.

הגברת הנוכחות שלכם ב- SERP

זמן לשתף את הקהל. בהנחה שאתם קוראים כתבה זו במכשיר כלשהו המותאם לאינטרנט, עברו ל- Google והקלידו את ביטוי המפתח “מחשב נייד”. זהו מונח רחב, כן, אבל הוא ממחיש את הנקודה בצורה מושלמת: בגלישה בדסקטופ, את שני השלישים העליונים של העמוד הגלוי (ללא גלילה) תופסות מודעות בתשלום.

יש אזור שמוקדש לקניות ב- Google, עליו משלמים הקמעונאים המתאימים, ואז יש שתי מודעות PPC לפני שאתם רואים אפילו תוצאה אורגנית אחת. זה יהיה לא נכון להניח שהקליקים של המשתמשים כולם הולכים לכאן – הם בהחלט לא – אבל החשיפה הנוספת מועילה ללא ספק.

גם אם לא לוחצים על המודעה שלכם, הנוכחות שלה בדף תעזור להגביר את המודעות ולחזק את המוניטין שלכם כחברה אמינה ומבוססת. אתם בעצם מקשרים את עצמכם לקבוצת משתמשים די גדולה שקוראת ומכירה מודעות באופן קבוע, אך מעדיפה ללחוץ על תוצאות אורגניות במקום. אם תהיו בראש הרשימות גם שם, יש סיכוי גדול שהיא תבחר בכם.

הגדלת הנוכחות שלכם באינטרנט “הרחב יותר”

האינטרנט לא עוצר במנועי חיפוש – יש עולם דיגיטלי שלם שמוכן לפרסום בו. כאן, באתרים ‘רגילים’, סביר להניח שתמצאו מודעות דיספליי – אלטרנטיבה פשוטה יותר ומבוססת-תמונה למודעות שאתם רואים בראש רשימות החיפוש.

במקום להסתמך על טקסט בלבד, אפשר לעשות שימוש בתמונות, אנימציה ואפילו אודיו, והכל במטרה לתפוס את עין המשתמש. הרעיון הוא להציב מודעות אלו במקום בו האנשים הנכונים עשויים למצוא אותן, ושוב יהיה צורך בבדיקה.

ברגע שהתוצאות יגיעו ותוכלו לראות היכן נמצאים שיעורי הקליקים הגבוהים ביותר, יהיה לכם מידע חשוב יותר להחיל על ה- SEO שלכם. הידיעה היכן מודעות הדיספליי הצליחו ביותר, תאפשר לזהות הזדמנויות נפלאות להתרחב.

אם תמצאו שהקהל של אתר מסוים מגיב היטב למודעות הדיספליי שלך, כדאי לפנות לבעל האתר עם הצעת “בלוג אורח” או שניים, הם מקבלים תוכן בחינם, אתם מקבלים יותר חשיפה מול קבוצה חדשה ומבטיחה של לקוחות פוטנציאליים!
כולם מנצחים. זה עובד במיוחד אם מודעות הדיספליי המדוברות הוצבו כחלק מקמפיין רימרקטינג – אתם פשוט מטפחים קהל ייעודי ומעורב.

תמיכה יקרת ערך

יש לראות בקידום אורגני פעילות מתמשכת. תוצאות מסוימות עשויות להיות בנות-השגה בין לילה, אך התמורה הגדולה ביותר מגיעה מהיצמדות לשיטות קידום אתרים מיטביות ותחזוקת האתר שלכם כראוי, לטווח הארוך.

עם זאת, יש זמנים שזה לא מספיק; פעמים בהן אתם זקוקים למשהו נוסף כדי לשמור על מעורבות גבוהה. כפי שאפשר לנחש כבר, המשהו הנוסף הזה הוא PPC!

שיווק מחדש (Remarketing)

לאחר שהשקעתם את הזמן והמאמץ באסטרטגיית ה – SEO שלכם, התנועה לאתר שלכם עלתה בצורה דרמטית אך אנשים עדיין נעלמים מבלי להמיר, הם נוטשים את הקנייה ואולי בכלל יוצאים מעמוד החיפוש, אל תסיקו שהאנשים האלה נעלמו לנצח – יתכן שהם רק צריכים שיזכירו להם את העסק שלכם ואת מה שיש לו להציע.

כאן נכנס הרימרקטינג, הוא מאפשר לכם למקד את מודעות ה- PPC לאנשים שכבר ביקרו באתר או באפליקציה שלכם לפחות פעם אחת בעבר. בדרך זו אתם משלמים רק כדי להגיע למשתמשים שאתם כבר מכירים ויודעים שיש להם עניין מסוים במוצרים או בשירותים שלכם – הם נמצאים בהמשך המשפך השיווקי ויש כאן סיכוי גבוה יותר להמרה.

בוסט אמין בשעת הצורך

העולמות העסקיים ומנועי החיפוש מתפתחים במהירות, ואתם חייבים להיות זריזים. הנוף משתנה, והדברים לא תמיד קורים לפי התוכנית. אולי האתר שלכם נפל קורבן לאחד מעדכוני האלגוריתמים הגדולים לחיפוש בגוגל; הנראות צנחה והתנועה האורגנית נמוכה לפתע.
העסק שלכם יכול להיות חבוט לרגע, ואתם זקוקים לתיקון מהיר, גם אם זמני.

אם אתם מתרגטים בזהירות את האנשים הנכונים עם המודעות הנכונות, ה- PPC יכול להיות פלסטר זמני. הוא יכול להבטיח שהמותג שלכם עדיין יופיע בחיפושים רלוונטיים, תוך כדי ביצוע השינויים הנחוצים באסטרטגיית ה- SEO שלכם.

הזריזות של ה-PPC אינה מועילה רק כאשר הדברים לא מסתדרים – היא יכולה לעזור לכם להגיב גם בזמנים הטובים.

אם כך, ניתן להבין מדוע אנחנו חושבים שמדובר בזיווג משמיים – התאמה שנעשתה בגן עדן השיווקי; באטמן ורובין של השיווק הדיגיטלי, אם תרצו. להפיק את המרב משניהם דורש תכנון ומומחיות, אך אל תילחמו לבד – אנחנו כאן כדי לעזור!

תוכן עניינים

קל להשאר מעודכנים!

הזינו את המייל שלכם וכל אייטם חדש בנושא ישלח אליכם.
באהבה

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

פרסום במנועי חיפוש

5 סקריפטים שישפרו את המודעות שלכם

שגרת היום-יום של מפרסם דיגיטלי יכולה להיות שוחקת, מעיקה וקצת מזכירה העתק הדבק לפעמים. בין אם אתם מנהלי קמפיינים מקצועיים או אדם פרטי שמשווק דיגיטלית

אפליקציות Web​

6 דוגמאות לאפליקציות ווב מתקדמות

מהן אפליקציות ווב מתקדמות? progressive web apps הוא בעצם אתר אינטרנט שנראה ומרגיש כמו אפליקציה. פירוש הדבר שמשתמשים יכולים לגשת לכל המידע והיכולות מבלי להוריד

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?
Powered by
Secured By miniOrange