gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

היכונו היכונו: עדכון גוגל Page Experience צפוי לצאת במאי 21

תוכן עניינים:

דירוג האתר שלנו בגוגל הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר לקידום העסק שלנו. דירוג האתר משפיע על כמות הכניסות אליו ובאופן ישיר גם על כמות העסקאות שמתבצעות. ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על דירוג האתר, ביניהם: הפלטפורמה שבה מוקם האתר, ההיררכיה שבה הוא בנוי, התוכן ומילות המפתח שבהן אנחנו משתמשים, מהירות האתר, חוויית המשתמש ועוד. 

שינוי החשיבה של גוגל

במאי 2020 השיקה גוגל את "Web Vital" (מדדי הרשת) במטרה לתת ציון או דירוג לחוויית המשתמש של הגולשים באתר מסוים. במילים אחרות, גוגל נותנת יותר משקל לחוויית המשתמש של הגולשים בדירוג הכולל של האתר במנוע החיפוש שלה. לאחרונה הודיעה החברה כי צפוי עדכון באלגוריתם המדרג אתרים, עם התווספותו של פרמטר "חוויית דף" (Page Experience Signals). 

העדכון הזה צפוי להתרחש במאי 2021. אז מה בדיוק צפוי להשתנות ואילו מדדים כדאי לשפר לפני השינוי הזה בדירוג?

הסבר על מדדי הליבה

כאמור, לפני כמעט שנה גוגל השיקה גוגל פלטפורמה הכוללת קבוצה של מדדים המסייעים בשיפור חוויית המשתמש באתר ובתוך כך, שינתה את עולם הקידום ובניית אתרים. בתוך הקבוצה הזו ישנה תת־קבוצה, שבה חשוב להתמקד, היא מכונה "Core Web Vital" (מדדי הליבה של הרשת). מדדי הליבה הם מדדים ממוקדי מסע  לקוח, שמטרתם לכמת את חוויית המשתמש בהתאם לשכלול של ההיבטים המרכזיים: 

  1. טעינה (Loading) – מה משך הזמן שלוקח לרכיב הגדול ביותר בדף להיטען.
  2. אינטראקטיביות (Interactivity) – מה משך הזמן שלוקח לדף להגיב לאחר אינטראקציה ראשונה שיוזם המשתמש (למשל, לחיצה על כפתור בדף).

3. יציבות הדף מבחינה חזותית (Visual Stability) – עד כמה (באחוזים) משתנה ויזואלית הדף כשאנו גוללים אותו. למשל – האם אלמנטים נעים ממקום למקום על המסך?

מדדי מהירות אתר
מתוך: Google page insight

המדדים שעדיין יהיו חשובים לאחר העדכון

מדדי הליבה של הרשת מצטרפים למדדים הקיימים ויחד מרכיבים אלגוריתם משופר שמסוגל לדרג את חוויית המשתמש באתר. המדדים הקיימים הם:

  • התאמה למובייל – האם האתר רספונסיבי ומותאם לשימוש בסמרטפון? 
  • גלישה בטוחה – אהאם האתר שלכם בטוח לשימוש?
  • גלישה מאובטחת – שימוש בטכנולוגיות SSL (אתרים בקידומת HTTPS) 
  • הימנעות מפרסומות מציקות – הימנעות מפרסומות קופצות (Interstitials) המפריעות לגולש להגיע אל התוכן המעניין אותו.

אז איך מתכוננים לעדכון החשוב הזה?

עצם ההודעה מראש מאפשרת לנו מספיק זמן להתכונן ולבצע התאמות, תיקונים או שיפורים באתר. גוגל משקיעה מאמצים בכדי לסייע לכל בעל אתר להסתגל לשינויים העתידיים בחוויית הדף וישנם כמה כלים שעשויים לסייע לכם לבחון את האתר ולבצע בו את השיפורים הנדרשים, כמו: 

  •  Lighthouse (המגדלור) שנמצא בתוך ה-DevTool. 
  •  PageSpeed Insight – כלי המשלב את המדדים החדשים.
  •  Chrome User Experience Report API – כלי היוצר דו"חות ומאפשר לבחון חוויית משתמש 
  • Experience section – כלי בתוך ה-DevTools בחלק הבוחן את ביצועי האתר.
  • Search Console’s new Core Web Vitals report – סיכום ביצועי האתר בתוך ה-Search Console הכולל את מדדי הליבה החדשים.
  •  Web Vitals Chrome Extension – תוסף לדפדפן כרום הכולל את מדדי הליבה לבחינת המדדים ישירות מהדפדפן.

אם אין לכם ניסיון בשיפור חווית משתמש או מהירות אתרים, מומלץ לפנות לחברת SEO כמו Gemplan, המתמחה בשיפור חווית הגלישה והורדת זמן טעינה של אתרים.

עדכון אלגוריתם של גוגל 2021 - לסיכום

אם בעבר בדיקת חוויית המשתמש התרכזה בעיקר במדד המהירות והטעינה ולא יכולנו לכמת מדדים שונים שנכללים בחוויית המשתמש, הרי שעם העדכון הנוכחי שגוגל הכריזה עליו, נוכל לקבל תמונה טובה יותר על המדדים המשפיעים על חוויית המשתמש באתר ובכל דף בנפרד ולשפר את הביצועים בהתאם.

גוגל נותנת משקל רב לחוויית המשתמש בדירוג האתר, מתוך מטרה לספק למחפשים את התוצאה המותאמת להם ביותר בזמן הקצר ביותר. עם זאת, חשוב לזכור, שהמשקל שיש לתוכן האתר ולקידומים שלו יש עדיין משקל רב בדירוג האתר.

יוכל לעניין אותך גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אורגני SEO
בניית אתרי וורדפרס

6 תוספים Must-have לחנויות ווקומרס

בניית חנות אינטרנטית היא צעד חשוב בבניית עסק וגם כתוספת לחנות פיזית. כדי להצליח ולייצר רווחים מחנות מקוונת חשוב  לדאוג לכמה דברים עיקריים: חברת בניית

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא