gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

10 הדיברות לקידום והגדלת המרות באתר מכירות

תוכן עניינים:

שנת 2020 הייתה ללא ספק שנת הסחר המקוון. הסגירה של חנויות הרחוב והקניונים והגידול המאסיבי של קניות ברשת, הובילו לכך שגם מי שהייתה לו חנות פיזית במקביל לחנות און ליין היה צריך להתמקצע במסחר און ליין כדי לא להפסיד לקוחות. ישנם לא מעט פרמטרים שהופכים אתר סחר מקוון למצליח, אבל אחד החשובים שבהם הוא היכולת שלנו לקדם אותו במנועי החיפוש. בכתבה הבאה תקבלו 10 טיפים שיעזרו לכם להבין איך להפוך את החנות האינטרנטית שלכם למוצלחת יותר.

1. מבנה האתר

בניית אתר מכירות היא השלב הראשון וההכרחי בדרך לקידומו בגוגל. הצורה שבה תבנו את האתר תשפיע על הדירוג שלו בגוגל. יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם: התאמת האתר לכל הדפדפנים הנפוצים, יצירת ניווט פשוט ונוח בין הדפים השונים באתר, היררכיה נכונה שמותאמת למנועי החיפוש, מתן אפשרויות חיפוש רבות והצגת תוצאות דומות.

2. פלטפורמת האתר

הפלטפורמה שתבחרו להקים בה את האתר שלכם עשויה להשפיע על פרמטרים שונים שיהפכו אותו למוצלח יותר או פחות. ישנן כמה פלטפורמות פופולריות וידידותיות, שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות: בשנים האחרונות תפסו תאוצה אתרים הנבנים בעזרת שופיפיי, בעיקר בשל קלות ההקמה שלהם. אולם עדיין בניית אתרים בוורדפרס היא הפופולרית יותר, בעיקר בשל התכונות הרבות שמאפשרת וורדפרס לעומת המתחרות.

3. עמוד מוצר

בחנות מקוונת, עמוד המוצר הוא המקביל לאיך שהייתם מציגים את המוצר בחנות הפיזית. בחלון הראווה? במדף זה או אחר? איזה שלט הייתם מניחים לידו?
אם תתייחסו לכל עמוד מוצר כאל עמוד נחיתה בפני עצמו ותעשו עליו את כל תהליכי האופטימיזציה המתבקשים, כך העמוד יככב גבוה יותר בגוגל וישפיע על הדירוג של האתר כולו. עמודי המוצר צריכים להיות ברורים וממוקדים מאוד, לספק מידע קונקרטי אודות המוצר ורצוי להציע בתחתית העמוד מוצרים נוספים הקשורים באותו מוצר כדי להגדיל את משך השהות של הגולש באתר ואולי אף את סכום הרכישה שלו.

4. קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שצריך להיעשות גם באתרי מכירות ולא רק באתרי תדמית ודפי נחיתה. הוא חייב להיעשות במקביל לקידום הממומן. בחירת מילות מפתח מדויקות, המבוססות על מהות העסק ומוצריו תניע לפעולה יותר גולשים ותוביל ליחס המרה טוב יותר. כדי להגיע לתוצאות טובות מומלץ להיעזר בחברות המספקות שירותי קידום אתרים.

5. שירות לקוחות

אתר קניות חייב לתת מענה מהיר ויעיל לכל פנייה מצד הלקוחות. אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על החלטת הרכישה היא השירות שלקוח קיבל וכמה מהר הוא קיבל פתרון לבעיה או מענה לשאלה. לקוח ינטוש אתר מהר אם לא יקבל את השירות לו הוא מצפה. בנוסף, ככל שהשירות יהיה טוב יותר, כך חוות הדעת על האתר שיתפרסמו ברשתות החברתיות ובגוגל ישפיעו על הדירוג של האתר בגוגל. שירות טוב כולל מענה בכמה ערוצים, גמישות במתן פתרונות, אפשרות החזרת פריטים ללא תשלום ועוד.

6. מדידת ביצועים

השימוש בתוכנות ניטור ובקרת ביצועים, כדוגמת גוגל אנליטיקס, הן קריטיות במקרה של אתר מכירות. ככל שנבין טוב יותר את החולשות והחוזקות של האתר, מה המוצרים שממירים יותר ומה פחות, אילו דפים מעניינים יותר את הגולשים ואילו חווים יותר נטישה, כך נשפר את הביצועים ונהפוך את האתר למצליח יותר. כדאי ליצור עמוד תודה, בעזרתו נוכל למדוד בקלות את ההמרות ולמשוך את הלקוח לרכישה נוספת וכדאי גם לשים לב שבוחרים ביטויים ממירים. 

ראו גם: סקירת החידושים של גוגל אנליטיקס 4

7. התאמה לכל סוגי המסכים

ככל שנתוני הגלישה בשנים האחרונות מראים כי אנשים נוטים לגלוש ממכשירים שונים, כך חשוב שהאתר יהיה רספונסיבי, כלומר מותאם באופן מלא לכל סוגי המסכים. מעבר לכך, שאתם עלולים להפסיד לקוחות פוטנציאליים, ללא התאמה לכל מסך, הדירוג של האתר בגוגל עלול לרדת.

8. מהירות טעינת האתר

מחקרים מראים כי רוב הגולשים מוכנים להמתין עד 10 שניות לעליית האתר. אם מהירות טעינת האתר וכן מהירות טעינת הדפים השונים באתר היא נמוכה הדבר ישפיע ישירות על כמות הגולשים שיבקרו בו. גם זה מהווה פרמטר שבגינו הדירוג של האתר בגוגל יורד.

9. חוויית משתמש

לחוויית המשתמש באתר משקל גדול בהצלחה של האתר ובקידומו בגוגל. כדי ליצור חוויית משתמש טובה צריך להיכנס לנעליים של הלקוח ולהבין לעומק את התהליכים שהוא עובר באתר. כדי להבין טוב יותר אפשר להיעזר בכמה כלים: עמוד צור קשר, אופציה להשארת חוות דעת, שליחת מסרון בתום הרכישה ועוד. שיפור חוויית המשתמש באתר יכולה להיעשות בכמה דרכים, כמו: אפשרויות תשלום שונות, מתן מידע חשוב, זמינות בצ'ט ועוד. על מנת להבין טוב יותר את התנהגות הגולשים באתר נצטרך את הניתוחים שמציע גוגל אנליטיקס וכלי מחקר איכותי כדוגמת Hotjar.
מדריך Hotjar לשימושכם 🙂

10. אבטחת אתר וסליקה

אין ספק שישנם המון גולשים שחוששים להפקיד את מספר האשראי או הפייפאל שלהם באתרים לא אמינים, ובצדק! מי מאיתנו לא שמע על עקיצות, גניבות ופריצות של האקרים לחשבונות ולכרטיסי האשראי דרך האינטרנט. לכן, על מנת להגביר את תחושת הבטחון והאמינות כלפיי הלקוחות הפוטנציאליים באתר שלכם, מומלץ לאבטח את האתר ברמה גבוהה. בנוסף לאבטחת האתר, גם אבטחת הסליקה היא מאוד חשובה כלפיי הגולשים. אם אתם משקיעים מזמנכם על חנות מסחר מקוונת, כדאי שתעבדו עם חברת סליקה מוכרת. גם בשבילכם וגם למען הגולשים שלכם. לא רק שזה יגביר את האמינות ויסיר חששות לגולשים, זה גם מקדם את האתר בתוצאות החיפוש.

קידום אתר מכירות - סיכום

לסיכום, כמו בכל דבר, השקעה גדולה משתלמת בסופו של דבר. ככל שתשקיעו יותר באתר, אם זה בחוויית המשתמש, בעיצוב, בתוכן, בעמודי המוצרים, במהירות האתר ועוד, כך האתר יהפוך פופולרי יותר וידורג גבוה יותר בגוגל. חושבים שקידום אתרי מכירות הוא עסק למקצוענים? האמת, אתם צודקים, פנו אלינו ונשמח לסייע 🙂

יכול לעניין אותך גם: 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא