gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

כל מה שצריך לדעת על מחקר מילות מפתח!

תוכן עניינים:

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכתיבת תכנים לאתר שלנו, SEO, קמפיינים ומודעות ממומנות ועוד. 68% מהפעילות המקוונות מתחילה בשאילתות במנועי החיפוש כמו גוגל או בינג. 

מטרת מחקר מילות המפתח היא לגלות מה קהל היעד של החברה מחפש באינטרנט בהקשר למוצרים/ השירות שהארגון מוכר וכך יהיה ניתן לקבוע מה יידרש מאיתנו לעשות על מנת להיות מדורגים במנועי החיפוש עבור אותן מילות מפתח. 

באמצעות המחקר ואיתור מילות המפתח שיש להתמקד בהן,  נוכל לבצע אופטימיזציה יעילה לאתר החברה, לטרגט ביטויים לבניית לינקים ואיפלו לדעת איזה תוכן לפתח עבור קהל היעד. 

נתחיל מההתחלה- מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח מתייחס לתהליך שבו אנו מגלים אילו ביטויים, מילים ומונחי חיפוש קהל היעד מחפש במנועי החיפוש כדי למצוא את השירות או המוצר שהחברה שלכם מציעה.
באמצעות גילוי מילות המפתח החדשות נוכל לבצע אופטימיזציה לאתר ותוכן בו כדי שיופיע בתוצאות במנועי החיפוש. 

לדוגמה, קהל היעד שלנו בג׳אם פלאן הוא חברות וארגונים שמחפשים עזרה בקידום אתרים, בניית אסטרטגיות שיווק, בניית אתרים, בניית נוכחות דיגיטלית חזקה, ייצור טראפיק ולידים ועוד. זה אומר שאנחנו מעוניינים שעמודי האתר שלנו יופיעו כאשר הקהל שלנו מחפש מונחים הקשורים לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים

למה מחקר מילות חיפוש כל כך חשוב?

נסתכל על זה ככה – לא משנה כמה טוב ואיכותי המוצר, השירות או התוכן שלכם באתר, אם קהל היעד שלכם לא נחשף אליו, לא תגיע תנועה לאתר, לא תקבלו לידים חדשים וכך גם מחזור המכירות לא יגדל.
באמצעות מחקר מילות המפתח נוכל להבין מה הקהל מחפש ולבנות אסטרטגיה שיווקית מתאימה שתעזור להם למצוא אתכם ברגע שהם באמת צריכים (מחפשים). 

לפי הנתונים, התוצאה הגבוהה ביותר בגוגל (שהיא לא מודעה ממומנת) מקבלת את מירב התנועה לאתר ב- 49% מהזמן. התוצאה השנייה מקבלת את מירב התנועה ב- 22% מהזמן. בעמוד השני של גוגל, המשתמשים מקליקים על תוצאות החיפוש פחות מ-1% מהזמן. 

עכשיו אתם מבינים למה יש תחרות קשה על הדף הראשון במנועי החיפוש ובכלל על המקום הראשון והשני? 

איך כדאי לבצע מחקר ביטויי מפתח?


בהמשך הכתבה אנחנו נעבור על מספר כלים ושיטות שונות לביצוע מחקר מילות מפתח כך שתוכלו לבחור את הכלי והשיטה המתאימים ביותר לצרכים שלכם! 

שלב מקדים – הגדרו גיליון אלקטרוני לעבודה

הדבר הראשון שתרצו להתחיל איתו הוא לפתוח גיליון אלקטרוני (Exel, Google sheets etc.) כדי לתעד את הנתונים שלכם. את הגיליון תחלקו לעמודות כדי שיהיה לכם נוח להסתכל על כל הנתונים במקביל.
מספר עמודות ונתונים שכדאי להצליב ביניהם:

  • מילות מפתח
  • ביטויים בחיפושים גבוהים
  • רמת התחרות על כל מילת מפתח
  • עלות פר הקלקה (CPC)
  • אחוז חיפושים חודשי
  • פוטנציאל שיווקי ומכירתי של מילת המפתח
  • ביטויים קשורים למילת המפתח

אלה מספר דוגמאות שתוכלו להשתמש בהן למחקר שלכם, עם זאת תוכלו להוסיף או להוריד עמודות בהתאם לצרכי החברה שלכם.

לאחר שפתחנו גיליון אלקטרוני, נוכל להתחיל לעשות את מחקר מילות המפתח!

שלב ראשון: חיפוש מילות המפתח

בשלב הראשון של המחקר אנחנו צריכים כמובן לגלות מילות מפתח וביטויים מתאימים הקשורים לחברה שלכם. התחילו בלכתוב על דף את המוצרים או השירות העיקרי של הארגון. משם יהיה ניתן להרחיב את הרעיונות לכמה מילות מפתח שיניבו לכם תוצאות!

באמצעות כלי המחקר הבאים תוכלו להעמיק בתוך ביטויי המפתח, להגיע לשאילתות רלוונטיות, להשוות בין ביטוי אחד לאחר, להבין את נפחי החיפוש, מה העלות לקליק ועוד.

כלים לדוגמה:

  • Ubersuggest
  • Google Ads Keyword tool
  • Moz
  • Wordstream
  • Semrush

טיפ נוסף – היעזרו במנועי החיפוש כדי לראות הצעות נוספות שמופיעות מתחת לתיבת החיפוש.

שלב 2: ניתוח ובחירת מילות מפתח

בשלב זה אמור להיות לכם גיליון אלקטרוני עם מילות מפתח רלוונטיות הקשורות לחברה, השירות או המוצר שלכם.
שלב זה הוא שלב שלוקח זמן להרכיב ולכן היינו ממליצים להתחיל עם לא יותר מ-100 מילות מפתח בתור התחלה.
היכנסו לאחד מכלי הניתוח ורשמו אחת ממילות המפתח. הכלי שבו השתמשתם ייתן לכם מידע רלוונטי כמו כמות חיפושים, CPC, קושי הביטוי, CTR אורגני, מי המתחרים העיקריים שלכם וכו׳.

שלב 3: חיבור ופענוח הנתונים

לאחר שמילאתם את טבלת האקסל שלכם בכל הנתונים שאספתם, הגיע הזמן לפענח ולהבין איך משתמשים בהם לטובת החברה.
אנחנו ממליצים לסמן את הנתונים בצורה שתהיה לכם נוחה לקריאה- תמרקרו את השדות בצבעים לפי רמת תחרות, רמת ערך, כמות חיפושים (ניתן לחלק לטווחים). כך תוכלו לראות בקלות למי יש את רמת התחרות הנמוכה ביותר מול רמת החיפושים הגבוהה ביותר.

שלב 4: בחירת מילות המפתח הסופית

אנחנו ממליצים לבחור מילות מפתח בצורה הזאת:

  • אם האתר הוא אתר מסחרי (מכירת שירותים או מוצרים), כדאי להשתמש במילות מפתח עם כוונה מסחרית. במידה והאתר הוא אתר אינפורמטיבי, חפשו מילים שיכוונו למתן אינפורמציה. 
  • חפשו את ה- ״sweet spot" באקסל שלכם! המקום הו נפח החיפושים הוא הגבוה ביותר עם רמת התחרות הנמוכה ביותר.
  • חפשו את מילות המפתח עם כמות החיפושים הגבוהה ביותר אך עם מתחרים שסמכות הדומיינים נמוכה.

לפעמים החלק הקשה בתהליך בחירת מילות המפתח הוא לאו דווקא בחירת המילים. אלא איסוף הנתונים והצלבת כמות המידע הם אלו שלוקחים את מירב הזמן. 

רוצים להאיץ את התהליך? אין לכם זמן לעשות מחקר מילות מפתח מקיף ואפקטיבי? בשביל זה אנחנו פה! צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר על קידום אתר החברה, מחקר מילות מפתח, ניתוח תוצאות, ניהול ערוצי המדיה ועוד!
השאירו לנו פרטים בלינק>> 

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום בדיגיטל
פיתוח מוצרים דיגיטליים

PWA נגד AMP: מה ההבדל ומה הכי מתאים לכם?

שניהם נוצרו כדי לשפר את חווית המשתמש ולהפחית את זמן טעינת העמודים במובייל אבל גם יש הבדלים מהותיים שחשוב לדעת.רוצים לדעת מה עדיף בשביל המותג

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא