קידום אורגני: עתיד המחקר, התובנות ונתוני הדירוג
האינטרסים של הצרכנים משתנים כהרף עין. חיבור מתמיד וטכנולוגיות אוטומטיות המונעות על ידי תבונה מלאכותית, מניעות תקן שירות חדש. אנשים מצפים כעת שכל אינטראקציה עם כל מותג שהוא תהיה קלה, מותאמת אישית, ומפרה באופן מיידי.
צרכנים חושקים בגישה מיידית בזמן אמת למידע, למוצרים ולשירותים, בין אם מדובר בהזמנת אוכל במהירות באמצעות האפליקציה של "וולט", סיור במלאי של איקאה והזמנת מוצרים המותאמים אישית לבית הפרטי, או בין אם זה לשאול את סירי האם מחר יהיו גלים טובים לגלישה בים.
המשווקים נאבקים לעמוד בקצב – 77% מהם מאמינים כי ההתאמה האישית בזמן אמת היא מכריעה, אך 60% מהמשווקים עדיין נאבקים בהתאמה אישית של תוכן בזמן אמת. משווקי תוכן ודיגיטל מאותגרים לפגוש את הצרכנים ברגעי קבלת ההחלטות שלהם, עם תכנים מותאמים אישית והצעות שעונות לצורך מיידי.
בתחילת שנת 2019 עלה כי 87% מכלל הצרכנים רוצים חוויה אישית ועקבית בכל ערוצי הקניות. בתקופה בה מומחי קידום אורגני נמצאים בלחץ מוגבר למצוא בדיוק את האנשים, הטכנולוגיה, והתהליכים הנכונים שיוכלו לעמוד ולהוכיח את יעדי ההכנסות שלהם, יש צורך לעמוד בציפיות של הלקוח.
רגעי קבלת ההחלטות של הלקוחות
כבר בשנת 2016 נעשתה אנליזה שדיווחה כי:
- 76% מהאנשים שעורכים חיפוש מקומי בסמארטפונים שלהם מבקרים בעסק תוך 24 שעות.
- 28% מאותם חיפושים מביאים לרכישה.
נתונים אלה מדגישים את הצורך לדעת מה אנשים מחפשים ברגע שהם מחפשים זאת. קידום אורגני (SEO) הוא הגורם הקריטי והוותיק ביותר למיפוי מסע הלקוחות ולהקפדה על תובנות אלה, בכדי לקבל החלטות לגבי תוכן, הצעות ועוד.
התחרות עבור אותם לקוחות היא אינטנסיבית, והציפיות הצרכניות לסיפוק מיידי רק הולכות וגוברות. אך כיום, אם הקידום האורגני רוצה להישאר במשחק, הוא יצטרך להיות מהיר יותר, לא להסתמך רק על גוגל אנליטיקס וניתוח נתונים בדיעבד, ולספק תוצאות בזמן אמת.
המנדט השיווקי החדש: SEO יעיל, רב-ערוצי ובזמן אמת
SEO הוא במרכז העניינים של המפעל הדיגיטלי המודרני. הוא מספק תובנות חשובות לשיווק תוכן, שיווק בדוא"ל, מדיה חברתית, שיווק בתשלום ואפילו לשירות לקוחות, פיתוח מוצר ותפעול. SEO הוא כבר לא הפרויקט הצדדי של השיווק, מכיוון שהוא מביא תובנות והכנסות על פני ערוצים דיגיטליים מרובים. התבגרותם של פתרונות נקודתיים של SEO לפלטפורמות SEO מאוחדות ומשולבות נתונים, סיפקה יעילות תפעולית חיונית.
החזית המיידית החדשה ממנפת התקדמויות אלו ביכולת וביעילות, בכדי לייצר ולפעול על פי תובנות SEO מיידיות.
תובנות בזמן אמת
"איך אפשר לעזור לך"?
שאלה פשוטה זו משתמעת במרבית היבטי המסחר המודרני, המונע על ידי קידום אורגני, כשהחברות נלחמות על ההזדמנות לענות עליה. התשובה שעונה בצורה הטובה ביותר על קריטריוני הלקוח, מקבלת את העסק ב- SEO. עבור כמות הולכת וגוברת של שאילתות חיפוש, התובנות שמספק SEO מסורתי ומבוסס היסטוריות, פירושן שהאפשרות של אפילו לשאול את השאלה לרוב הולכת לאיבוד לפני שנוצרות התובנות. זה המקום בו תובנות בזמן אמת נותנות לקידום ולשיווק סיכוי לחימה. יותר ויותר מגמות חיפוש הינן מוגבלות בזמן, מה שמשקף רק את:
- העולם הגדול שלנו והווריאציות המקומיות והאזוריות שלו.
- עונות ומיקרו-עונות של קניות.
- רוחות גיאו-פוליטיות משתנות.
- שינויים בחקיקה.
- מגמות בתרבות הפופ.
- שינויים במזג האוויר.
הימים והשעות משחקים תפקיד חשוב מאד בעולם החיפוש. לדוגמה:
ביולי 2018 חתם כוכב ה- NBA, לברון ג'יימס, על חוזה עם הלוס אנג'לס לייקרס. בשלוש השעות הראשונות שלאחר ההכרזה, המוכר המורשה הגדול ביותר של חולצות הג'רסי, דיווח על עלייה של 600% במכירות.
מחקר מסורתי של קידום אתרים היה מדווח על הקפיצה בהתעניינות ובחיפוש של אותן חולצות ימים או שבועות לאחר המעשה, אחרי אנליזה, ניתוח נתונים והסקת מסקנות, והרבה אחרי שהתקררה טרפת הקניות. מחקר SEO בזמן אמת היה נותן לחנויות הקמעוניות המתחרות הזדמנות להשיג חלק מנתח השוק בשיא הביקוש.
לסיכום
החיפוש במנועי החיפוש משתנה כדי להתאים להעדפות הצרכנים. על מנת להמשיך קדימה, חיוני להשתמש בנתוני SEO ותובנות בזמן אמת, כמפתח להבנה, אופטימיזציה ומגעים עם צרכנים.
קידום אתרים מתפתח והופך לפונקציית הטייה חוצת ארגונים, החורגת מגבולות הדירוג והמיקומים ומיישרת את עצמה להכנסות דיגיטליות בין ערוצים. אנליזה והבנת הנתונים ההיסטוריים כמו גם אלו שבזמן אמת, ועבודה על כל הפונקציות הדיגיטליות הופכת למפתח להצלחה.