gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 מגמות SEO לשנת 2020 שכל מקדם חייב להכיר

תוכן עניינים:

תחום קידום האתרים האורגני הוא תחום דינאמי מאד. כמובן שמספר דברים תמיד ישארו זהים: הכניסו מילות מפתח רלוונטיות לכותרות שלכם, הפכו את העמוד לרספונסיבי, הקפידו על כותרות משנה וכו', אבל דברים אחרים ממשיכים להשתנות בספירלה בלתי נגמרת. השנה, גוגל, יחד עם פלטפורמות ענקיות אחרות, מנסה יותר ויותר להיות היעד הסופי של מסעות המשתמשים שלה.
לפניכם 5 מגמות SEO עיקריות לשנת 2020 ואיך למצוא את הדרכים הטובות ביותר להישאר יעילים במסגרת שיצרה גוגל?

1. חיפושי Zero Click הם הנורמלים החדשים

הודות לפיצ'רים ב- SERP כמו Featured Snippets, גוגל לוקאל פאקס וכדומה, יותר ממחצית מכל החיפושים הם כעת "חיפושים ללא קליקים". המשמעות היא ששאילתת המשתמש נענית ב- SERP עצמו, מבלי שהוא יצטרך להקליק הלאה לשום מקום.

מה עושים?

  • אל תיבהלו. חשבו על איזה סוג חיפושים מדובר: אלו בדר"כ אנשים שמחפשים את הכתובת ומספר הטלפון שלכם, או אנשים שמחפשים תשובה לשאלה מהירה וקלה. הקליקים הספציפיים האלה ככל הנראה לא היו ממירים בכל מקרה, ולכן לא כדאי להיות מודאגים מהם. 
     
  • זהו אילו מילות מפתח יכולות להביא לכם קליקים בפועל. באמצעות תוכנה לדירוג אתרים (כמו למשל Rank Tracker) משולבת עם חשבון ה-Search Console שלכם בגוגל, אתם יכולים לנתח אילו מילות מפתח שעבורן אתם מבצעים אופטימיזציה, מביאות לכם קליקים בפועל. בדרך זו תחסכו לעצמכם המון זמן ומאמץ בתהליך האופטימיזציה עבור שאילותות עם מילות מפתח כמו "מתי", "כמה", "איזו שנה" וכן הלאה. אלו כמובן חיוניות לתוכן, אך לא אמורות להוות את נקודת המוקד של מאמצי SEO שלכם.

2. אופטימיזציה עבור Rich and Featured snippets

במצב בו חיפושי "אפס קליקים" כה נפוצים, המידע המוצג ב- SERP עצמו, חשוב כעת מתמיד. שתי דרכים נהדרות להתבלט הן להשיג קטעי מידע מומלצים או נתונים מובנים (Rich or Featured snippets).

נתונים מובנים (Rich Snippets) – כאלו שבנוסף לכותרת ולתיאור, מראים תמונות, כוכבים לביקורות, מחירים למוצרים וכו '- קל יותר להשיג אותם, אך הם יביאו גם שיעורי לחיצה (CTR) פחות גבוהים לעומת קטעי מידע מומלצים (Featured snippets). התוצאה שלכם תורגש יותר, עם זאת, גם אם המיקום שלכם ב- SERP יישאר זהה.

קטעי מידע מומלצים (Featured snippets) – – גוש שלם של מידע המוצג בראש ה- SERP – מביא לעלייה רבה בשיעור הקליקים. אבל זה מעט יותר מסובך להשיג אותם.

אם אתם מסתבכים בהוספת הסכמות הללו, תוכלו לקבל ייעוץ ושירות מחברת SEO מומלצת

מה עושים?

קבלת שני סוגים אלה של קטעי טקסט מצריכה, יותר מכל, שהנתונים שלכם יהיו מובנים בעזרת הטמעות סכמה. בדקו ב- WebSite Auditor שלכם אם הנתונים באתר כבר מובנים. אם לא, זה הזמן להבין איך להשתמש בתוכן מובנה.
בנוסף, אל תחקרו רק את מילות המפתח עבורן אתם רוצים להיות מדורגים. חפשו במיוחד מילות מפתח שעבורן כבר יש למתחרים שלכם קטעי מידע מומלצים. בכל מקרה, זכרו תמיד ששום דבר, כולל להיות מדורגים במקום הראשון, לא ממש מבטיח שתקבלו Rich או Featured snippets. יחד עם זאת, כדאי בהחלט לבצע אופטימיזציה עבורם.

3. הקידום הלוקאלי (Local SEO) משתנה

מספר עצום של החיפושים המוזכרים לעיל של "אפס קליקים" הם חיפושים מקומיים, עבורם התוצאות מוצגות ב- SERP עצמו, במה שמכונה חבילות מקומיות (Local Packs). עבור מכשירים ניידים, חבילה מקומית אחת עשויה לתפוס מקום רב כמו SERP שלם שמוצג למשתמש.

מה עושים?

אתם יכול לכסות מספר עצום של חיפושים, לרוב כאלה המכילים מילות מפתח כמו "קרוב אלי" או "כתובת" ו"מספר טלפון "במכה אחת, על ידי יצירת דף גוגל מיי ביזנס (Google My Business) לעסק או לחברה שלכם. אבל זוהי רק ההתחלה. מספר גדול של חיפושים לא יסתיים בחבילות המקומיות. אנשים שרוצים להשוות בין מוצרים, לחפש מידע מפורט יותר וכו', ימשיכו להיכנס לאתר שלכם, וזהו המקום בו האסטרטגיה הדיגיטלית ופרקטיקות ה – SEO המסורתיות הופכות לחשובות במיוחד. לכן, החשיבות העליונה שלכם היא שיהיה לכם פרופיל קישורים חיצוניים מוצק. חפשו איזה סוג קישורים נכנסים מקבלים המתחרים שלכם, ונסו להשיג אותם בעצמכם.

4. המכונות כאן כדי להישאר

בכל הנוגע לאלגוריתמים של התאמה נוירולוגית או BERT, אין יותר מדי מה לעשות- התאמה נוירולוגית היא לגמרי המבנה הפנימי של גוגל, ו- BERT באמת מחייבת אתכם לכתוב תוכן טוב. אבל ל- RankBrain באמת צריך להתייחס בזהירות רבה. המטרה כאן היא לא רק לדרג לפי מילת מפתח כלשהי. כעת, ועוד יותר בעתיד, התאמת כוונות (כוונת המשתמש בעת שאילת השאילתה) היא בעלת חשיבות עליונה ביצירת תוכן מוצלח. מכיוון שכרגע, פשוט לדרג מבלי להבין את הכוונה התואמת, היא פעולה שתנתק אתכם ממספר עצום של SERPs. כדי להבין את כוונת החיפוש הנכונה, עליכם להיות עם היד על הדופק על מה שמדורג כרגע. עם אחת מתוכנות המעקב אחר הדירוג של גוגל, תוכלו לעקוב אחר התוצאות כדי לראות איזה תוכן בדיוק גוגל רואה כרלוונטי עבור החיפושים שאליהם תרצו לדרג. לאחר קביעה נכונה של הכוונה שמאחורי שאילתות החיפוש שאליה תרצה לדרג, צרו את התוכן כך שיתאים לכוונת המשתמשים שלכם בחיפוש שלהם.

5. בניית המותג צריכה להיות בראש סדר העדיפויות

מגמה אחת בולטת היא שהסושיאל האורגני כבר די מת. בעוד שפרסום ברשתות חברתיות בתשלום עדיין עובד בצורה מבריקה בסושיאל, העובדה שיותר ויותר חברות עושות זאת מייצרת מגמה אמיתית בה החזר ה- ROI של המודעות בתשלום יפחת. בשלב זה ברור שמודעות בתשלום יהפכו ליותר נפוצות ויקרות עבור כל מי שרוצה לצמוח בשדרה זו. בתנאים אלה, מודעות למותג ובניית המותג עולות בקדמת המאמצים של המשווקים הדיגיטליים. מצד שני, אזכורים חסרי קישור הופכים חשובים יותר ויותר, כאשר גוגל ובינג מאשרים כי אלה משמשים כסימני דירוג.

מה עושים?

בראש ובראשונה יש ללכת ולבנות אזכורים רלוונטיים. ובשנת 2020, יש להקדיש תשומת לב רבה באותה מידה לבניית פרופילי קישורים איכותיים, כמו לזו שמקדישים לטיפול וניהול אזכורים של מותג ללא קישור.השימוש במה שמכונה "האזנה למדיה חברתית" יאפשר לכם לעקוב אחר כל אזכור לא רק למותג שלכם, אלא אפילו לסוג השירות / המוצר שאתם מספקים. זה מאפשר לכם, קודם כל, ליצור קשר ישיר עם קהל הלקוחות שלכם. שנית, זה נותן לכם הזדמנות לבנות מודעות למותג באמצעות מתן שירות לקוחות פומבי. זה עוזר ליידע את האנשים שמעוניינים בפועל במוצר שלכם על כל קמפיין, או קידומי מכירות שעשויים להתקיים וכו '. כמו כן, תוכלו לחפש היכן מוזכרים המתחרים העיקריים שלכם ולהתחיל קמפיין שיוזכר גם שם.

לסיכום

בכל פעם שכולנו כבר בטוחים שהבנו לגמרי את כל נושא ה- SEO, החוקים מתחילים לזוז ולהשתנות. דוגמה נהדרת לכך היא הצורה בה ה- local SEO השתנה. כיום, השימוש בגוגל מיי ביזנס הופך לחשוב יותר ויותר עבור עסקים מקומיים, אפילו יותר מאשר בניית אתר, וזה רק סימפטום של מגמה גדולה יותר. לכן, עם תחילתה של 2020, חשוב מאד לשמור תמיד את היד על הדופק, ולהתאים את העבודה לאתגרים החדשים העומדים בפנינו, כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
מהם ביטויי זנב ארוך ומדוע הם כה חשובים לבניית אסטרטגיית תוכן?
בניית אתרים

סוגי אתרים באינטרנט שחשוב להכיר

הרעיון של רשת תקשורת עולמית החל להתגלגל כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת. ה-World Wide Web, ובקיצור ה-WWW או פשוט האינטרנט, הושק לראשונה לציבור בכל

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא