gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

משפך שיווקי – איך ליצור משפכי שיווק כמו מקצוענים?

תוכן עניינים:

משפך השיווק שלכם קיים, בין אם אתם יודעים או לא. עם זאת, אם תהיו מודעים אליו, תוכלו להשפיע עליו הרבה יותר. לכל אחד משלבי משפך השיווק יש השפעה על התנהגות הצרכן, ועליכם להכיר אותם לעומק, ומקרוב. המושגים "משפך שיווק" או "משפך דיגיטלי" הופכים להיות קלים יותר להבנה כשאתם מייחסים אותם לאופן בו אנשים מנווטים באתר שלכם ומגיעים להחלטות קנייה (מסע גולש).

מה זה משפך מכירות שיווקי?

הדרך הפשוטה ביותר להסביר מהו משפך המכירות או משפך שיווקי: מדובר בעצם על מסע גולש – הדרך אותה לוקחים המבקרים באתר בדרך לרכישת המוצר או השירות שלכם.
יש אנשים שמעולם לא עוזבים את החלק העליון של משפך המכירות, בעוד שאחרים מגיעים עד הסוף. החדשות הטובות? יש לכם השפעה על כמות האנשים המגיעים לתחתית משפך המכירות

בואו נתרחק רגע מהאתר הספציפי שלכם ונראה כיצד מתבטא משפך מכירות שיווקי בחנות פיזית:
האנשים שבראש משפך המכירות נכנסים לחנות. הם "רק גולשים". איש מכירות מברך אותם בחום ומציע עזרה. הלקוח רואה מדף של חולצות טריקו. הוא או היא "מדפדפים" במדף ואיש המכירות יוצר קשר, ואומר כי הוא יכול להציע הנחה נוספת אם הלקוח יקנה שלוש חולצות טי או יותר. הלקוח מסוקרן מההצעה ובוחר ארבע חולצות טריקו. ואז, בנקודת המכירה, ממליץ איש המכירות על כובע שיכול להתאים לאחת מחולצות הטריקו. הלקוח מוסיף את הכובע לרכישות שלו, משלם עבור הפריטים ויוצא.
אבל זה לא הסוף. הלקוח כל כך מרוצה מהעסקה שקיבל, שהוא חוזר כעבור שלושה שבועות לקנות חולצות טריקו נוספות. אותו תהליך מתרחש גם באתר האינטרנט שלכם, רק שבמקום איש המכירות, יש לכם כלים דיגיטליים שיעזרו להוביל את המבקרים במשפך המכירה הרצוי.

מדוע משפך שיווקי דיגיטלי חשוב?

משפך השיווק הדיגיטלי שלכם ממחיש את המסלול אותו עוברים המבקרים באתר על להשלמת הרכישה. הבנת משפך השייוק שלכם יכולה גם לעזור לכם למצוא את החורים במשפך – המקומות שבהם המבקרים עוזבים מבלי להשלים את ההמרה. אם תבינו את משפכי השיווק שלכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה למסע הגולש ותוכלו לחשוב על אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת להגדלת המכירות.איך זה עובד?

בעוד שיש המון מילים לתיאור שלבי משפכי שיווק שונים, אנחנו נתמקד בארבעת המונחים הנפוצים ביותר כדי להסביר כיצד כל שלב עובד, מהרגע בו צרכן הופך ממבקר לקשר פוטנציאלי, ואז לליד ובסופו של דבר לרוכש.

מבקר נוחת באתר האינטרנט שלכם באמצעות חיפוש אורגני בגוגל או קישור ברשת החברתית.
הוא או היא הם כעת רק פוטנציאל. האורח עשוי לבדוק כמה מהפוסטים בבלוג שלכם, או לעיין ברשימות המוצרים שלכם. בשלב מסוים אתם מציעים לו או לה להירשם לרשימת הדוא"ל שלכם. אם האורח ממלא את הטופס שלכם, הוא או היא יהפכו לליד. כעת תוכלו לשווק ללקוח באופן ישיר מחוץ לאתר שלכם, למשל באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון או טקסט – או שלושתם. לידים נוטים לחזור לאתר שלכם כשאתם פונים אליהם עם הצעות מיוחדות, מידע על פוסטים חדשים בבלוג, או הודעות מסקרנות אחרות. משפך דיגיטלי מצטמצם ככל שמבקרים עוברים דרכו. זה נובע חלקית מכך שיש יותר "פוטנציאל" בראש המשפך מאשר קונים בתחתית, אבל גם מכיוון שההודעות שלכם צריכות להיות יותר ויותר ממוקדות.

הבנת ארבעת השלבים של משפך שיווקי (AIDA):

קל לזכור את ארבעת שלבי משפך השיווק לפי ראשי התיבות AIDA: מודעות (Awareness), עניין (Interest), החלטה
(Decision) ופעולה (Action).
ארבעת השלבים הללו מייצגים את הלך הרוח של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. כל שלב דורש גישה שונה, ושליחת מסר נכון בזמן הנכון, מכיוון שאתם רוצים לשלוח את ההודעה הנכונה בזמן הנכון. זה כמו מלצר שיודע להציע לכם את המנה הבאה בתזמון מדויק. בואו נסתכל על כל שלב במשפך המכירות ביתר פירוט.

משפך שיווקי

מודעות

זה הרגע בו אתם תופסים לראשונה את תשומת ליבו של הצרכן. זה יכול להיות ציוץ, פוסט בפייסבוק ששותף על ידי חבר, חיפוש בגוגל וכו'. ה"פוטנציאל" מתוודע לעסק שלכם ולמה שאתם מציעים. כשהכימיה נכונה ומתאימה, לפעמים הצרכנים קונים מיד. זהו תרחיש של "במקום הנכון בזמן הנכון". הצרכן כבר עשה מחקר ויודע שאתם מציעים משהו נחשק ובמחיר סביר. לעתים קרובות יותר, שלב המודעות הוא יותר כמו חיזור. אתם מנסה לחזר אחרי הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולגרום לו לחזור לאתר ולהגדיל את המעורבות שלו בכם.

עניין

כאשר צרכנים מגיעים לשלב העניין במשפך המכירות, הם מבצעים מחקר, משווים קניות וחושבים על האפשרויות שלהם. זה הזמן להסתער עם תוכן מדהים שעוזר להם, אך אינו מוכר להם. אם תדחפו את המוצר או השירות שלכם מההתחלה, אתם עשויים ללחוץ מהר מידי בשלב שעדיין אין בשלות לרכישה. ממש כמו להציע לעבור לגור ביחד בדייט השני. המטרה כאן היא לבסס את המומחיות שלכם, לשלב קצת פסיכולוגיה דיגיטלית, לעזור לצרכן לקבל החלטה מושכלת ולהציע לעזור לו בכל דרך שתוכלו.

החלטה

שלב ההחלטה של משפך המכירות הוא כאשר הלקוח מוכן לקנות. יתכן שהוא או היא שוקלים שתיים או שלוש אפשרויות – וכמובן גם אתכם:)
זה הזמן להציע את ההצעה הטובה ביותר שלכם. זה יכול להיות משלוח חינם אם מרבית התחרו תשלכם גובה על זה תשלום, קוד הנחה או מוצר בונוס. לא משנה מה המקרה, הפכו אותו לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו, ולכזה שהליד שלכם לא יכול לחכות כדי לנצל אותו.

פעולה

בתחתית המשפך השיווקי הלקוח פועל. הוא או היא רוכשים את המוצר או השירות והופכים לחלק מהמערכת האקולוגית של העסק שלכם. עם זאת, שלב הפעולה מיועד גם לצרכן וגם למשווק. אתם רוצים לעשות כמיטב יכולתכם להפוך רכישה אחת ל 10, 10 ל 100 וכן הלאה. במילים אחרות, בשימור לקוחות. זה הזמן להמשיך ולתחזק את מערכת היחסים שבניתם.
הביעו הכרת תודה על הרכישה, הזמינו את הלקוח לפנות אליכם עם משוב, להישאר מעודכן בחידושים, הציעו תמריץ לרכישה הבאה והיו תמיד זמינים עבורו לתמיכה טכנית / שירות לקוחות.

דוגמה מוצלחת למשפך שיווקי דיגיטלי

דמיינו שבבעלותכם עסק מסחר אלקטרוני שמוכר חולצות וינטג'.
אתם יודעים שקהל היעד שלכם מסתובב הרבה בפייסבוק ושלקוחות היעד שלכם הם גברים ונשים בגילאי 25-65. חשבתם כיצד לבצע שיווק ברשתות חברתיות – אתם מריצים מודעת פייסבוק שמובילה לדף נחיתה. בדף אתם מבקשים מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם להירשם לרשימת הדוא"ל שלכם. די פשוט, נכון?
עכשיו יש לכם לידים במקום לקוחות פוטנציאליים. הם ממשיכים לשלב הבא במשפך. במהלך השבועות הקרובים תשלחו תוכן מעניין ללידים שלכם על בגדי וינטג', תשלחו להם השראות עיצוביות לשיתוף ותעזור להם להבין כיצד לטפל בבגדים הללו. בסוף סדרת המיילים שלכם, תציעו קופון הנחה של 10 אחוז על ההזמנה הראשונה של כל לקוח. בום – אתם מוכרים בגדי וינטג' כמו משוגעים – כולם רוצים את מה שאתם מוכרים 🙂.
בשלב הבא תוסיפו את אותם לקוחות לרשימת דוא"ל חדשה. תתחילו את התהליך מחדש, אך עם תוכן שונה. תנו להם רעיונות למלתחה שלמה, ייעצו להם מה אפשר לקנות לילדים, והציעו בגדים במבצעים מטורפים מידי פעם. אתם הרי מבקשים מהם לחזור לעוד.

הבנת משפכי שיווק – לסיכום

אלו השלבים הבולטים סביבם נבנית אסטרטגיה דיגיטלית ומשפכים שיווקיים:

  • מודעות: יצרתם מודעה בפייסבוק/אינסטגרם/גוגל/פינטרסט וכו' כדי למשוך אנשים לאתר שלכם.
  • עניין: אתם מציעים משהו בעל ערך כדי להעלות משמעותית את רמת העניין של הלידים.
  • החלטה: הליד מוכן לבצע רכישה.
  • פעולה: אתם מציעים ללידים שלכם קופונים להם הם לא יכולים לסרב.
  • שימור: ממשיכים לשמור על קשר עם הלקוחות, לייצר להם תמונה של מה עוד אפשר לעשות / לקנות, מוצרים, הצעות מיוחדות בהתאם למחזורי
  • רכישה: וכמובן שולחים צ'ופרים באירועים מיוחדים – מערכת יחסים לכל דבר!

תכנון ומעקב אחרי הגולשים במשפך מכירות יכול לשנות את מחזור המכירות שלכם במאות אחוזים. איך עושים את זה? תשקיעו את הזמן בבחינת הנתונים, בכלי מדידה שיקלו עליכם את המעקב ובבניית אסטרטגיה דיגיטלית הכוללת מספר משפכי מכירה וחלופות אפשריות לכל שלב בו תגלו אחוז הנטישה גבוהה.

ראו גם: המדריך ליצירת אסטרטגיית תוכן יעילה ברשתות החברתיות

             איך ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שממירה?

משפך דיגיטלי

דוגמא למשפך שיווקי דיגיטלי ב-4 שלבים פשוטים

כדי שהגולשים יגיעו למשפך המכירות צריך קודם כל לתפוס את תשומת הלב שלהם. משמעות הדבר היא להציג את התוכן הרלוונטי לקהל היעד שלכם. כל אפיק תנועה מתקבל בברכה! קחו את המסלול של קידום אתרים אורגני ופרסמו תוכן מעניין ורלוונטי שימשוך גולשים ששואלים שאלות לגבי המוצר או השירות שלכם ברשת. שלבו בתוכן אינפוגרפיקה (שילוב של הדמיית נתונים, תמונות וטקסט), סרטונים ואלמנטים גרפיים נוספים, כדי שחווית הקריאה תהיה נעימה יותר. הריצו כמה מודעות במקומות בהם קהל היעד שלכם נמצא – רשתות חברתיות, GDN, GSN דיסקאברי וכו’. אם אתם מוכרים B2B, פרסום בלינקדאין עשויות להיות פתרון מושלם.

המודעה שלכם, או כל תוכן אחר שאתם מפרסמים, צריכה לקחת את הלקוחות הפוטנציאלים למקום כלשהו. באופן אידיאלי, אתם רוצים לכוון אותם לדף נחיתה עם הצעה שלא ניתן לסרב לה. מכיוון שגולשים אלו עדיין בתחילת המשפך הדיגיטלי, התמקדו באיסוף הלידים במקום בקידום המכירה. דף נחיתה אמור לכוון את המבקר לשלב הבא. אתם צריכים קריאה נועזת לפעולה שתאמר להם בדיוק מה לעשות, בין אם זה להוריד ספר אלקטרוני בחינם או לצפות בסרטון הדרכה, וזאת תמורת האימייל שלהם.

קבלו 4 טיפים לבניית דף נחיתה מנצח!

יש לכם אימיילים של קהל רלוונטי! שווקו ללידים שלכם דרך הדוא”ל, הגישו את הצעת המכר בשילוב עם תוכן מדהים. עשו זאת באופן קבוע, אך לא בתדירות גבוהה מדי. אימייל אחד או שניים בחודש אמורים להספיק.
בנו את הדרך למכירה לאט לאט – התחילו ללמוד את הקהל שלכם לעומק מה הוא רוצה לדעת? על אילו מכשולים והתנגדויות אתם צריכים להתגבר על מנת לשכנע אותו לקנות? בסוף כל סדרת מיילים שלכם, הציעו הצעה מדהימה, שלא יוכלו לסרב לה ותעודד אותם לבצע פעולה.

קראו עוד על אימייל מרקטינג לחברות וארגונים

בסיסה של כל אסטרטגיה דיגיטלית הוא הכרת הגולש לעומק. ואכן, ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם, משפך שיווקי יוכל להיות יעיל יותר. זה הזמן להיכנס לגוגל אנליטיקס 4 ולהתחיל ליצור דוחות התנהגות. דוחות התנהגות משתמשים אלו יעזרו לכם לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר ולהבין כיצד האנשים מעורבים עם הצעות הערך שלכם. איפה הם מקליקים? מתי הם גוללים? כמה זמן הם מבלים בדף מסוים? איפה הם נוטשים? כל נקודות הנתונים הללו יעזרו לכם למקד את הקהל שלכם וללמוד איך לשפר את חווית הגלישה והרכישה באתר.

אל תשכחו מהלקוחות הקיימים שלכם. שמרו איתם על קשר הודו להם על הרכישות שלהם, הציעו קודי קופון נוספים, ושלבו אותם בעולם המדיה החברתית שלכם.

 

מדידת ההצלחה של משפך שיווקי דיגיטלי

כמו כל אסטרטגיה דיגיטלית כאשר יש ברשותכם אתר מכירות או בלוג , גם משפכי שיווק עשויים להזדקק לשינויים ככל שהעסק גדל. תמיד תוכלו ללמוד יותר על הלקוחות שלכם, לגוון את המוצרים והשירותים וכן את הדרך בה אתם רוצים ללכת כדי להביא אותם אל הלקוחות. וזה בסדר. ובכל זאת, דרך נהדרת למדוד את ההצלחה של משפך המכירות שלכם היא לעקוב אחר שיעורי ההמרות וללמוד מה הן נקודות הנטישה. שימו לב לכל שלב במשפך השיווק:

  • האם אתם מושכים את תשומת ליבם של מספיק צרכנים עם התוכן הראשוני שלכם?
  • האם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם סומכים עליכם מספיק כדי לספק לכם את פרטי הקשר שלהם?
  • האם קמפיין הדוא”ל מייצר מכירות?
    האם הגולשים משלימים רכישה באתר?
  • האם לקוחות קיימים חוזרים וקונים ממכם שוב?

התשובות לשאלות אלו יסמנו לכם לכם היכן אתם צריכים לשנות את משפך השיווק הדיגיטלי שלכם.

משפך שיווקי - חשיבות אופטימיזציה

הנה האמת: ללקוחות הפוטנציאליים שלכם יש המון אפשרויות. אתם רוצים שהם יבחרו במוצרים או בשירותים שלכם, אך אינכם יכול להכריח אותם. במקום זאת, עליכם לשווק ביעילות, לחשוב על פסיכולוגיה דיגיטלית שתתאים להם ותגרום להם לפעול. בלי משפך מכירות הדוק ומותאם, אתם פשוט מנחשים מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים. ואם תטעו, תאבדו את המכירה.

 

כיצד לבצע אופטימיזציה למשפך השיווקי שלכם?

מדריך יצירת משפכי שיווק דיגיטלי - לסיכום

אז כן, אנחנו יודעים כי יצירה וביצוע אופטימיזציה של משפך מכירות היא עבודה קשה שלוקחת הרבה זמן. אבל אם אתם שואלים אותנו, זה שווה כל רגע ומתבטא בסוף ברווחיות בצורה משמעותית. תאמינו או לא, פרט קטן כמו בחירת גופן יכול להשפיע על המרות. ואם תבקשו מאנשים לקנות ממכם מהר מדי, אתם עשויים להבריח אותם. אז קחו את הזמן לחשוב על אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת ולבנות משפך מכירות שמכוון למטרה שאתם רוצים ומספק לקהל שלכם את מה שהוא צריך. טפחו אותו לאורך זמן, התאימו את הגישה שלכם לשלבי משפך מכירות שונים, וגלו איפה המאמצים שלכם עובדים מצויין ומה צריך לשפר. בהצלחה!

מעוניינים לקבל עזרה מקצועית ושניצור בשבילכם משפך שיווקי ממיר ומנצח?
השאירו פרטים בטופס המצורף למטה או בדף הנחיתה שמדבר על שירותי בניית משפכים שיווקים לחברות וארגונים ונשמח לסייע ולהגדיל את האחוז ההמרות של החברה/ארגון שלכם!

יכול לעניין אתכם גם:

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
הקשר בין קידום ממומן בגוגל לקידום האורגני, והתרומה ההדדית שלהם
בניית מסע לקוח

גוגל אנליטיקס 4: החידושים שחייב להכיר + מסקנות

Google Analytics (גוגל אנליטיקס) הוא אחד הכלים החשובים עבור מפרסמים ובעלי עסקים. הוא מאפשר הבנה וניתוח מעמיקים של העדפות המשתמשים ומסייע בשיפור חווית השימוש והתקשורת

Claude 2-min (2)
AI - בינה מלאכותית

מה זה Claude 2 והאם זה המתחרה החדש של ChatGPT?

אי אפשר שלא להיות מסוקרנים מהתחרות החדשה שהוזנקה השבוע כשAnthropic השיקה את Claude 2. מה ההבדלים? מה החוזקות והחולשות בכל אחד מהם? ואיך אנחנו יכולים

קידום אורגני SEO
קידום אתרים אורגני – SEO

5 שיטות לקידום אתרים שלא כולם מכירים

בעידן שבו יש כל כך הרבה אתרים וכל יום צצים הרבה מאוד חדשים, הטריק הוא לבלוט מעל כולם. אך כדי לבלוט לא מספיק אתר מושקע.

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא