הדרך הנפוצה ביותר לקידום עסק בדיגיטל היא ניהול קמפיינים בגוגל. הפרסום בגוגל מאפשר לעסקים להגיע ללקוחות חדשים דרך האינטרנט ולהצמיח את פעילותם. ישנן שתי דרכים לפרסם עסק בגוגל: קמפיינים ממומנים (Google Adwords) וקמפיינים אורגניים (SEO).
קמפיין ממומן בגוגל הוא קמפיין המבוסס על קישורים ממומנים, שמקודמים על בסיס מכרז. כל הקלקה על תוצאה ממומנת בתוצאות החיפוש תעלה כסף למפרסם המודעה. בכתבה הבאה נתמקד בטעויות הנפוצות בניהול קמפיינים שעושים מפרסמים, אשר גורמות לקמפיין לא להצליח.
1. מחקר מילות המפתח
הכלי הראשון והבסיסי ביותר להצלחת פרסום ממומן בגוגל הוא הגדרה נכונה של מילות המפתח. על מנת להגיע למילות המפתח הרלוונטיות ביותר, אותן יחפשו הלקוחות הפוטנציאליים, חשוב מאוד לערוך מחקר מילים, בו יאותרו כל המונחים הרלוונטיים, כך שתוצאות הקמפיין יביאו לידים התואמים את מטרות הפרסום. כדי לייצר רשימה של מילות מפתח מתאימות כדאי להיעזר גם בפרסומים של מתחרים בתחום ובבכלים מקצועיים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס.
2. מילות מפתח יקרות
ככלל, פרסום עסק בגוגל זול יותר בהשוואה לפרסום במדיה המסורתית (עיתונות, רדיו, טלוויזיה וכו'), אולם גם כאן, במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים, קמפיין טוב נמדד גם בעלות שלו למפרסם לעומת התועלת שהוא מביא. כאמור, כל הקלקה על הפרסום שלכם תעלה לכם כסף, כאשר העלות תלויה במילים שבחרתם. ככל שהמילים יהיו נפוצות יותר הן גם יהיו יקרות יותר. לכן, חשוב לתכנן אסטרטגיה נכונה בהתאם לשוק בו אתם מפרסמים ולחשוב מחוץ לקופסה כדי למצוא את המילים הנכונות.
3. קבוצת מודעות רלוונטית
פרסום ממומן בגוגל לא יכול להתחיל ולהסתיים במודעה אחת, לרוב זה יהיה לא אפקטיבי. לכן, חשוב ליצור קבוצות של מודעות רלוונטיות לפי שירותים ומוצרים שמציע העסק. את קבוצת המודעות יוצרים ע"י פיצול של מילות המפתח וחידוד מחקר המילים לכל אחת מהקבוצות. כך למשל, אם יש לכם אתר סחר מקוון אשר מוכר ויטמינים ותוספי תזונה, חשוב שלכל אחד מהמוצרים הנמכרים באתר תיצרו קבוצת מודעות אשר תוביל ספציפית לדפים הרלוונטיים באתר. כך תוכלו להוריד משמעותית את המחיר לקליק ולקבל יחס המרה לקליקים ולידים גבוה יותר.
4. מודעות לא מושכות
כמו בכל כלי פרסומי, גם ניהול קמפיינים בגוגל, התוכן הוא משמעותי ביותר. גם אם מחקר המילים שעשיתם מושלם ויצירת קבוצת המודעות מצוינת, זה עדיין לא אומר שהקמפיין שלכם יהיה מוצלח. חשוב מאוד ליצור מודעות טובות, אפקטיביות, אשר עונות בצורה הטובה ביותר לצרכי הגולשים שהם בעצם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בגוגל המודעות צריכות לתת אינפורמציה רלוונטית שתמשוך את הגולש. השפה צריכה להיות ברורה, לכלול מילות מפתח ולהניע את הגולש לפעולה.
5. הגדרות ברירת המחדל של גוגל
הגדרות ברירת המחדל של גוגל לא יתאימו לרוב הקמפיינים. מפרסמים רבים משאירים קמפיינים עם הגדרות אלה פשוט בשל הבנה מועטה בניהול קמפיינים. אם המפרסם אינו שולט בהגדרות כמו אופן ומיקום הופעת המודעות, תזמון הצגת המודעות והעלות עבור כל ביטוי, הוא בעצם גורם לקמפיין להיות בזבזני ולא יעיל עבור העסק.
6. הגדרת מטרות והמרות בקמפיין
אחד היתרונות המרכזיים של פרסום עסק בגוגל הוא היכולת למדוד את אפקטיביות הפרסום ולשפר ביצועים. טעות נפוצה היא להריץ קמפיין מבלי להגדיר את מטרתו מראש, לדוגמא: גידול במכירות, חיזוק המותג, יצירת פניות נוספות וכו'. אם לא נגדיר בצורה ברורה את מטרת הקמפיין לא נדע אם הוא ריווחי לנו.
7. שימוש בגוגל אנליטיקס
הממשק של אדוורדס (Google Adwords) מספק הרבה נתונים טובים עבור המפרסם, אך כדי לקבל את התמונה המלאה מומלץ גם להטמיע גוגל אנליטיקס (Google Analytics), שם אפשר לקבל הרבה יותר מידע. הנתונים והחיתוכים האפשריים בגוגל אנליטיקס הם רבים מאוד: החל מנתונים דמוגרפיים של הגולשים, אופי הגלישה שלהם באתר שלך, אחוזי נטישה ועוד.
טעויות בניהול קמפיינים בגוגל - לסיכום
ניהול קמפיינים בגוגל הוא מומחיות שדורשת הבנה ומקצועיות מצד המפרסם. כדי שלא ליפול לטעויות כאלו ואחרות, חשוב במיוחד להגדיר את מהות הקמפיין, להגדיר נכון את מילות המפתח, ליצור מודעות רלוונטיות ואטרקטיביות ולהשתמש בצורה האופטימלית בכלים השונים של גוגל על מנת למדוד את אפקטיביות הקמפיין. עבור עסקים רבים, פרסום ממומן בגוגל הוא הכלי כמעט היחידי להגדלת העסק, לכן אנחנו פה – GemPlan מומחים בשיווק דיגיטלי. מוזמנים להתייעץ איתנו על פרסום עסק בגוגל ואיך אפשר להפוך אותו ליעיל ביותר עבורכם.