קידום אפליקציות

קידום אפליקציות – ארבעה טיפים בסיסיים ל- ASO

0ca5t blog

App Store Optimization , או בקיצור ASO, הינו הליך קידום אפליקציות בחנויות הייעודיות (App Store או Google Play). יצרתם אפליקציה בעלת עיצוב ייחודי, המעניקה פתרון ייחודי לבעיות שונות של המשתמש, אך לא משנה כמה המוצר שלכם טוב, אם הוא לא יבלוט בחנויות האפליקציות, הוא לא שווה דבר . איך למעשה מקדמים אפליקציה בחנויות האפליקציות השונות? כמו קידום אתרים, גם קידום במובייל של אפליקציות דורש פרקטיקה מסודרת, מהין צ’ק ליסט שעליכם לבצע על מנת שהאפליקציה שלכם תזכה לנקודת התחלה איכותית ברגע שתעלו אותה לחנויות האפליקציות. להלן מספר טיפים בסיסים עבור קידום אפליקציות.

בחרו שם קליט וכללו בו ביטויי מפתח

שם ייחודי וקליט לאפליקציה הנו חשוב במיוחד, הרבה מעבר למיתוג נכון. אם היו שואלים אתכם מה האפליקציה שלכם עושה ב-2-4  מילים מה הייתם עונים? למשל:”Pepper Pay תשלומים”,”Waze – ניווט חברתי” ועוד אפליקציות רבות מוסיפות לשם המותג שלהם מילת מפתח או שתיים, שיעזרו להן לבלוט במנוע החיפוש תחת תחומן. חלק מהאפליקציות מוסיפות לשמן גם את המילה Free לשם המותג, כגון המשחק המפורסם Flow free.

שימוש בביטויי מפתח

קידום במובייל של ביטויי מפתח בחנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל הוא שונה. מצד אחד, אפל מציעה שדה מילוי של עד 100 תווים, בהן תכניסו ביטויי מפתח באופן חופשי, הרלוונטיים לתחום האפליקציה שלכם. נצלו היטב את שדה ביטוי המפתח, ומלאו גם ביטויי מפתח קרובים ביותר לאפליקציה שלכם (למשל “מפת אתרי בילוי בתל אביב”) וגם ביטויי מפתח כלליים ותחרותיים (“אפליקציות מועדונים”).

מצד שני, גוגל נוקטת בגישה הדומה ל-SEO, גוגל מאפשרת למלא שדה של עד 4000 תווים בתיאור משכנע, פשוט ובעל קריאה לפעולה להורדת האפליקציה. שלבו את ביטויי המפתח באופן אורגני ונאה לעין בתיאור האפליקציה, בחנות של גוגל, על מנת למשוך הן את המשתמשים והן את הרובוטים של גוגל.

תיאור האפליקציה

בהמשך לסעיף הקודם, התיאור צריך להיות פשוט, שיווקי, ממצה ומושך לעין. התמקדו קודם בלמשוך את קהל המשתמשים והניעו אותם להוריד את האפליקציה שלכם. לאחר מכן, בצעו תיקונים ושיפורים טכניים, כגון שילוב ביטויי מפתח וכדומה. התיאור, בדומה ל”נאום מעלית”, יכול להיות בנוי למשל כך: תיאור הבעיה שהאפליקציה אמורה לפתור, הצגת האפליקציה, כיצד היא פותרת את הבעיה, וקריאה לפעולה (הורדת האפליקציה). ניתן להוסיף במידה ויש: הישגים – “עד כה 100,000 משתמשים בXX”,  וותק – “האפליקציה המובילה בניווט מאז 2011” או מבצעים – “חודש ניסיון חינם, כשלאחריו תקבלו הודעה יומיים לפני סיומו”

תמונות מסך מהאפליקציה

תמונה של אנשים מחייכים כאשר הם נוהגים ברכב, זאת דרך אחת להעביר את המסר שהאפליקציה שלכם משפרת את חווית הניווט ברכב, אך תמונות מסך של האפליקציה בזמן פעולה מושכות יותר. חשפו את המשתמשים הפוטנציאלים לממשק האפליקציה, הראו כיצד הצג הראשי נראה, כיצד האופציות הייחודיות שלה נראות. במידה ומדובר במשחק, שימו תמונות משלבים שונים של המשחק ועוד.

כיום, בעידן בו עולות מדי יום עשרות אפליקציות חדשות לחניות ה-Apps וה-Play, קידום אפליקציות הופך לאתגר לא פשוט. אנו בחברת GemPlan , מומחי ASO ונשמח לסייע לכם לקדם את האפליקציה שלכם בחנויות השונות.