5 שלבים פשוטים ליצירת אסטרטגיית תוכן יעילה ברשתות החברתיות

5 שלבים פשוטים ליצירת אסטרטגיית תוכן יעילה ברשתות החברתיות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם עדיין אין לכם אסטרטגיית תוכן ברשתות החברתיות, אל תדאגו – אתם לא לבד.

על פי סקר שנערך לאחרונה, 50 אחוז מהעסקים מודים כי אין להם אסטרטגיית מדיה חברתית מתועדת. וחבל. בלי אסטרטגייה מתוכננת בקפידה, אפשר לומר שאתם פשוט מהמרים. אז איך ליצור אסטרטגיה שכזו? הנה 9 השלבים שלכם:

כתבו תמצית לסיפור

התחילו את האסטרטגיה שלכם עם תמצית מדויקת. מדובר בעמוד אחד, המאפיין בתמציתיות ובבהירות את מטרת המדיה החברתית שלכם וכיצד היא קשורה למטרות וליעדים העסקיים הנוכחיים שלכם. קבעו את המטרה העיקרית ואת היעדים הספציפיים שאתם מנסים להשיג.

הקפידו על מיקוד ואל תתפזרו בכל ערוצי הרשתות החברתיות. מדדו את ההצלחות שלכם בעזרת הכלים הייעודיים לכך. זכרו כי מטרות גדולות יותר זקוקות ליעדים פרטניים. לדוגמה: הצמיחו את קהל האינסטגרם שלכם ב -20 אחוז.

ערכו ביקורת מדיה חברתית

שמירה על החברים שלכם קרובים, אבל על האויבים שלכם אפילו יותר קרוב, היא דרך חכמה להקדים את המתחרים. התחילו עם בדיקת ערוצי המדיה החברתית של המותג שלכם בהשוואה לשניים או שלושה מתחרים. אתם יכולים אפילו לבחור מותג שאינו מתחרה שלכם, שישמש להשראה ושאיפה.

למשל, מותגים כמו סטארבקס, נייקי, קוקה קולה, אירבינבי, ספוטיפיי ועוד, ידועים בזכות יכולת המדיה החברתית שלהם. כדאי לצאת מעבר לגבולות הענף שלכם ולבדוק מה עובד.

השוו בין סוגי התוכן, המעורבות, התדירות, גודל הקהל, הוויז’ואלס, השימוש בוידאו, הטון ושירות הלקוחות.
גורמים אחרים שאפשר להשוות כדי ללמוד:

 • שימוש באימוג’י
 • המסנג’ר של פייסבוק
 • ביטויי מפתח והאשטגים
 • תוכן של צד שלישי
 • ביקורות

אז מה בדיוק מביאה לכם המעורבות? היכנסו ל- Google Analytics ובדקו את הדוחות המתייחסים למדיה החברתית. מהי איכות הפעילות ומספר הצפיות בדף?
התפקסו על יעדי המדיה החברתית

סקירה מהירה של ההבדלים בין מטרות, אסטרטגיה, יעדים ומשימות.

מטרות: אלו התוצאות הרחבות של המדיה החברתית שלכם.
אסטרטגיה: הגישה שתנקטו בכדי להשיג את מטרתכם.
יעדים: אלה הם צעדים ניתנים למדידה, בהם תנקטו כדי להשיג את האסטרטגיה.
טקטיקה: אלה הכלים או המשימות המשמשים ברדיפה אחר יעד הקשור לאסטרטגיה.

לדוגמה:

המטרה: להפוך את הספר של החברה שלכם לרב המכר מספר 1 בקטגוריית הבריאות והרווחה.
האסטרטגיה: להגדיל את כמות התוכן שאתם מפרסמים בערוצים חברתיים התומכים בנושא הספר, ברעיונותיו ובדעותיו.
היעדים: להגדיל את המבקרים הייחודיים מערוצים חברתיים לאתר הספר בכ -50 אחוזים.
הטקטיקה: מינוף החשיפה לספר באמצעות משפיעני רשת (influencers) בתחום הבריאות, האשטגים ממותגים ותוכן של “מאחורי הקלעים” בסטורי באינסטגרם, בפייסבוק לייב ובטוויטר.

פיתוח אישיות קונה (פרסונליזציה)

אם ל- 50 אחוז מהמותגים חסרה אסטרטגיית תוכן במדיה החברתית, מספר המותגים שהגדירו אישיות קונה חייב להיות גדול משמעותית. מותגים זקוקים לאישיות. משווקים מטיפים לערכה הגדול של פיתוח אישיות קונה, אך כשמדובר בהשקעת הזמן והמאמץ בבניית אישיות ושימוש בה? כאן כולם נעלמים.

החדשות הטובות הן שחסרונן של אישיות קונים אצל המתחרים, מייצרת הזדמנות ענקית עבורכם.
פיתוח אישיות קונה + מדיה חברתית = נוסחה מנצחת.
משמעות התוצאות של נוסחה זו היא עלייה במספר ה:
 • המרות
 • ציוני רלוונטיות
 • מעורבות
 • יעילות

אז למה את מחכים? זה הזמן לבנות פרופיל אישיות לקונים שלכם!

מציאת האישיות של המותג שלכם

אז אחרי שהבנו את חשיבות פיתוח אישיות הקונה, הגיע הזמן למצוא גם את האישיות של המותג שלכם, כל מותג זקוק לקול, אישיות ותחושת אופי. חשבו איזה שמות תואר מתארים את המותג שלכם, האם אתם כיפיים, שובבים או ביישנים? או אולי המותג שלכם הוא רציני, שמרן ונטול אימוג’?

ערכו רשימה של איך אתם רוצים להיתפס כשאתם מתקשרים עם מותג. האם אתם תומכים ומעודדים או דווקא סנסציוניים ונועזים?

כותרת פיסקה

טקסט מאמר

PPC ו- SEO - זוג משמיים

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דברו איתנו

דברו איתנו

Secured By miniOrange