5 דרכים להשתמש בפסיכולוגיה כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת

user-journey
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

עם מיליארדי אתרים, חשבונות מדיה חברתית, קטעי וידאו מקוונים, ותמונות שזועקות לתשומת לב, אתם צריכים נשק סודי שיעזור לכם לפרוץ מתוך ההמון, ולהגיע עמוק לתוך ליבם ודעתם של הלקוחות שלכם, הרבה מעבר לגימיקים השיווקיים העייפים והרגילים. זה המקום והזמן להכיר לכם את המונח “פסיכולוגיה דיגיטלית“. על ידי הבנת האופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם חושבים, תוכלו להחדיר את הגורמים הפסיכולוגיים והחברתיים הללו לכל תוכנית אסטרטגיה שיווקית, בין אם זה לאתר האינטרנט, לפייסבוק, למודעות קידום ממומן בגוגל, סרטונים או כל ערוץ אחר שתבחרו.  

נתחיל עם החשובה ביותר:

 

  1. אמון
    בעולם דיגיטלי רוחש נוכלים, רמאים, מפיצי פייק ניוז ואומני הונאה נוספים, אמון הוא מצרך חשוב במיוחד, וכזה שחסר נואשות. כאחד המרכיבים החשובים ביותר בכל מערכת יחסים, אמון הוא דבק שמחבר אנשים למותגים. ולכן, כל אסטרטגייה שיווקית חייבת את המקום והזמן לבניינתו. אם אנשים סומכים על ארגון מסוים, סביר יותר שהם יקיימו איתו אינטראקציה, יהיו מעורבים יותר ויצרכו את התוכן של המותג. בסופו של דבר, זה מה שמניע לרכישה.
    דוגמאות לבניית אמון:
    אם אתם בונים דף נחיתה, כללו את הדברים הבאים:
  • המלצות וסקירות
  • סיפורי הצלחה של לקוחות
  • מספר המנויים
  • לוגואים של לקוחות
  • אישורים של צד שלישי
  1. הדדיות
    אין דבר כזה ארוחה חינם. עם זאת, לאנשים יש נטייה לגמול על הנדיבות והנחמדות שלכם, עם רכישות רבות לאורך זמן. הדדיות נחשבת גם כאחד מששת כלי הנשק על ההשפעה. הדוגמה הטובה ביותר של הדדיות כנראה מגיעה מתחם שיווק התוכן עצמו. משווקי תוכן רבים פשוט אוהבים לתת מידע יקר, הדרכה ותובנות על אתרי האינטרנט שלהם, ערוצי הוידאו, חשבונות המדיה החברתית, הודעות הדוא”ל וכו’.
  2. מחויבות ועקביות
    מחויבות ועקביות הן גם סוג של “נשק השפעה”, והן פועלת על בסיס של איך אתם צריכים להיתפס כאמינים, ואיך באמת להיות נאמנים לעצמכם ולמה שאתם אומרים לאחרים. לא צריך לקחת קורס פסיכולוגיה דיגיטלית כדי לדעת שאף אחד לא אוהב להיתפס כאדם דו פרצופי. לכן, אם אתה יכולים לגרום ללקוח להתחייב בפומבי למשהו, סביר מאד להניח שהוא אכן יעמוד בהבטחה שלו.  זה הרעיון של אסטרטגיה שיווקית מסוג זה – לגרום ללקוח להתחייב למותג שלכם בצורה מינורית (כמו, נניח, לבצע רכישה קטנה, לעשות לייק בפייסבוק או לעקוב אחריכם באינסטגרם),מה שיכול לפלס את הדרך לרכישה משמעותית יותר בהמשך. 
  3. הוכחה חברתית
    רעיון זה רוכב על העיקרון הפסיכולוגי של שיקוף, כפי שאומר המשפט המפורסם “קוף אחרי בנאדם” – הקונספט של ההתנהגות האנושית. זו הסיבה שאנחנו נוטים להעתיק פעולות של אחרים, במיוחד כאשר אנשים רבים עושים את אותו הדבר. דוגמה לכך היא התורים הארוכים בחנויות מזון פופולריות, או האבחנה כי הודעות מדיה חברתית שיכולות לקבל הרבה לייקים, הערות, ושיתופים כבר בשעה הראשונה בה התפרסמו, נוטות לקבל עוד הרבה שיתופים לאורך זמן.  
  4. סמכות
    מאז ומתמיד, אנו, בני האדם, צייתנו לסמכות. ולעיתים, הסמכות של “משפיעים” אלו מסוגלת לעצב את הצורה בה אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים. בעולם המדיה הדיגיטלית והחברתית, גם הסמכות יכולה להיות מוצגת על ידי מספר העוקבים, המעריצים או הקוראים שיש למותג – ככל שהישגיו רבים יותר, כך גדלה סמכותו. וללא ספק שמה שאפילו חשוב יותר בימים אלו,  הוא ההתחייבות – מספר הלייקים, ההערות או השיתופים שהמותג יכול להשיג. 

 

לסיכום 

בפעם הבאה שאתם חושבים על אסטרטגיה שיווקית, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • מהם הבסיסים הפסיכולוגיים המשפיעים על האופן שבו הלקוחות שלכם חושבים, מרגישים ומתנהגים?
  • איך מותגים מובילים משתמשים בטריקים פסיכולוגיים וטקטיקות כדי למשוך את הלקוחות שלהם?
  • איזה עיקרון פסיכולוגי  צריך להטמיע בקמפיין הזה ומדוע?
  • איך אפשר לגלגל את השיטות הפסיכולוגיות השונות בערוצים הדיגיטליים השונים שלכם?

 

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דברו איתנו

דברו איתנו