gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

קידום אורגני – איך מהירות האתר משפיעה על דירוג האתר

תוכן עניינים:

גוגל משתמשת במספר פקטורים שונים כדי לקבוע דירוג של אתר ואת מיקומו בעמוד תוצאות החיפוש. חלק מהמדדים של גוגל למען קידום אורגני איכותי, קשורים לתוכן האתר: הטקסט, כתובת URL ייצוגית, הכותרות וה-Headers של העמוד, ומידת הרלוונטיות שלו למה שהמשתמש חיפש. בנוסף, יש מדדים לדירוג האתר ברמת הטכנית: הוותק וגודל הדומיין עליו יושב האתר, מספר הלינקים ואיכותם, ההיררכיה של העמודים באתר ועוד. עם זאת, בשנת 2010, גוגל הכריזה על גורם נוסף שישפיע באופן משמעותי על דירוג האתר – מהירות האתר.

הבעיה, ש"מהירות אתר" הינו מושג רחב שלא ברור לכל מי שעוסק בתחום קידום אורגני. האם מדובר במהירות טעינת העמוד? מהירות ביצועי העמוד עצמו? האם יש הבדל בין מהירות האתר בדסקטופ לעומת המובייל? אז זהו, שכל התשובות נכונות. מאט קאטס, בין דוברי גוגל הראשיים, הכריז באופן ברור שאתרים עם ביצועי מהירות נמוכים במובייל, ימצאו את עצמם בתחתית רשימת החיפושים. אז מה משפיע על מהירות האתר? וכיצד אנחנו כמקדמי אתרים יכולים לשפר זאת?

בחירה בשרתים חלשים

חלק ממתכנתי האתרים בוחרים בשרתים משותפים או שרתים יחסית "חלשים" על מנת לחסוך עלויות. במידה ומדובר באתר קטן, ייתכן שזאת בחירה כלכלית נכונה, אך שווה לבחון גם את ההשפעה של שרת בעייתי על ביצועי האתר, ועל הרווחים שתרצו להפיק מהאתר. ייתכן שתחסכו כסף על השרתים שתשתמשו בהם, אך תפסידו משתמשים רבים בגלל מהירות אתר בעייתית וביצועים חלשים.

תוספים ופופ אפים כבדים

כל בעל אתר אינטרנט מעוניין להעניק למשתמשים שלו את חוויית הגלישה הייחודית והטובה ביותר. הוא יכול להשתמש בתוספים עם עיצוב אינטראקטיבי, פופ אפים שקוראים לפעולה (כמו הרשמה לשירותי האתר) ועוד. עם זאת, יש לאנשים נטיה לפעמים "להעמיס" ולהתלהב יתר על המידה מכל מיני תוספים ופיצ'רים. חלק מהתוספים הללו מכבידים על האתרים ומאטים משמעותית את הביצועים שלהם. בחרו היטב את התוספים בהם תשתמשו, ובדקו שאינם מכבידים על מהירות האתר.

דחיסת תמונות

שימוש במדיה הינו קריטי לאתר. הוא תורם לויזואליות שלו, לחוויית המשתמש וגוגל אף מדרג היטב אתרים המשתמשים בתמונות, סרטוני וידאו ועוד אמצעים ויזואלים שונים, המעניקים למשתמש את חווית האתר הטובה ביותר. עם זאת, רבים המעלים מדיה לאתר, לא מוודאים מה גודל הקבצים, ומעלים תמונות או סרטונים ברזולוציות גבוהות יתר על המידה ומעבר לצורך. תמונות ברזולוציה גבוהה מדי אמנם יפות מאוד, אך מכבידות על האתר משמעותית ומאטות אותו. אחד השלבים הראשונים המומלצים על ידי גוגל ומומחים אחרים בנוגע לשיפור מהירות אתר, הנו דחיסת התמונות לגודל המתאים בדיוק לדרישות האתר. תמונות שעולות מהר, משפרות גם את מהירות העמוד וכן את דירוגו.

שיפור מהירות האתר הנה עבודת קידום אורגני מורכבת, הדורשת מחשבה רבה. בין אם מדובר בבחירות עיצוביות, שימוש בקידוד מסוים או התאמה למובייל. אנו בג'אם פלאן מומחים בתחום ה-SEO – קידום אתרים בגוגל, ובפרט בשיפור מהירות האתר. מוזמנים להתייעץ עמנו, וביחד נקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
שבב לתיאור AI ב-SEO
קידום אתרים אורגני – SEO

איך בינה מלאכותית תשנה את כללי המשחק של SEO?

Artificial Intelligence (AI) הוא שם למצב בו המערכת מנסה לדמות את יכולות החשיבה האנושית בעזרת אמצעים טכנולוגיים. בינה מלאכותית נעזרת במגוון כלים ויישומים כדי לגרום

wordpress icon
בניית אתרי וורדפרס

6 יכולות וורדפרס שאתם חייבים להכיר!

וורדפרס מריצה מעל ל-30% ממיליון אתרים ב״שורה הראשונה״ בגוגל. קלות השימוש בפונקציית ה- drag & drop בוורדפרס, הפכה את פלטפורמת בניית האתרים הזו למועדפת. מעבר

Claude 2-min (2)
AI - בינה מלאכותית

מה זה Claude 2 והאם זה המתחרה החדש של ChatGPT?

אי אפשר שלא להיות מסוקרנים מהתחרות החדשה שהוזנקה השבוע כשAnthropic השיקה את Claude 2. מה ההבדלים? מה החוזקות והחולשות בכל אחד מהם? ואיך אנחנו יכולים

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא