gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

7 יתרונות לשילוב קידום אורגני עם פרסום ממומן בגוגל

תוכן עניינים:

הקשר בין פרסום ממומן לקידום אורגני

לכל זברה יש פסים, לכל סיר יש מכסה ולכל PPC יש SEO. יש דברים בחיים שפשוט לא יכולים לעמוד לבדם.
כך גם במקרה של מסעות פרסום: יש את הקידום הממומן ויש את הקידום האורגני. אין זה אומר שהאחד לא יעבוד ללא השני, אבל התפקוד שלהם יחד יגרום לקסם לקרות באופן מלא ועוצמתי.
יתרה מזאת, הקהלים שאנו מזינים לקמפיינים של הקידום הממומן והאורגני לרוב בעלי אותם מאפיינים, ומתוך אותם ערוצים אנחנו מנסים לסדר אותם ולחלק אותם נכון.

ישנם חברות לקידום ופרסום בגוגל אשר ממנות מנהל אחד או צוות עובדים שיהיו שאחראי על הפעולות הקשורות ל- PPC ו-SEO יחדיו ובחברות אחרות, המחלקות אינן קשורות כלל אחת לשנייה.
לא משנה מה אופן התנהלות האירגון שלכם ואיך המחלקות שלכם מחולקות, אפשר להפיק תועלת אם נשתף מידע ספציפי כמו דאטה, טקטיקות וגישות שונות בערוצים ובתחומי דעת שונים.
ובשביל להוכיח בפניכם את היתרונות של שיתוף המידע, קבלו 7 דרכים לשלב בין חיפוש ממומן וחיפוש אורגני כך שתפיקו מהם תועלת הדדית.

היתרונות בשילוב קידום אורגני עם פרסום ממומן

1. ביטויי מפתח

מופתעים? סביר להניח שלא. מילות מפתח הן אחד החלקים החשובים בפאזל של כל קמפיין, בין אם ממומן ובין אם אורגני. לכן, הדרך הצעד הראשון לשיתוף פעולה נכון הוא לשתף במילות החיפוש שנמצאו בשלב המחקר וגם לאחר מכן.

PPC ו- SEO מורכבים ממילות המפתח שאותן אנו מוצאים באמצעות מחקר מתמשך והסקת מסקנות, כדי שנדע מה המשתמשים הפוטנציאליים מחפשים ולהכווין אותם למוצר שלנו.
הכלים שבהם מחפשים את מילות המפתח הם שונים אבל אין שום סיבה לעשות ביניהם הפרדה, להיפך, שימוש במגוון של כלים ובריבוי צורות חשיבה עלול לחשוף אתכם למונחים וביטויים שללא הסינכרון ביניהם לא הייתם מגיעים אליהם.
שיתוף פעולה כזה, של נתונים ומשימות מחקריות, יכולים להוביל לתובנות כמו:

  • ביטויים עם זנב ארוך
  • יצירת קבוצות ביטויים גדולות
  • רעיונות שלא היינו מצליחים להגות באמצעות כלי אחד או קו מחשבה סוליסטי

2. מודעות PPC, כותרות SEO ותיאורי מטא (Meta Description)

הטקסטים של מודעות פרסום ממומנות דומה מאוד למודעות של קידום אתרים אורגני בתוצאות של מנועי החיפוש (SERPs).
המשמעות לכך היא, אתם יכולים להסתכל על המודעות הטובות ביותר שלכם בקידום הממומן, מבחינת אחוזי הקלקה וציון האיכות, ולהשליך זאת על כותרות ה-SEO שלכם ועל תיאורי המטא (Meta Description).

ההפך הוא גם הנכון, אפשר לעשות את התהליך ההפוך לקחת את הטקסטים הטובים ביותר בכותרות ותיאורים של ה-SEO וליישם אותם במודעות ה-PPC.
כאשר אתם יודעים מה עובד טוב בכל ערוץ (PPC או SEO), אתם יכולים לחסוך לעצמכם הרבה מאמץ ואופטימזציות מיותרות.

3. נתחו את ביצועי ביטויי החיפוש

הדרך הטובה ביותר למצוא ביטויים שהם אופטימליים ובעלי ערך חיוני לקמפיינים שלכם היא לבדוק את ביצועיי העבר שלהם, כך אפשר לדעת איזה ביטוח למנף ומאיזה ביטוי להימנע.
בעוד שב- PPC מקבלים דוחות לגבי ביטוי חיפוש, ב-SEO בודקים את הביצועים ב-Search Console, שילוב של שני הכלים מונע ניסיונות מיותרים והרבה שגיאות.
הכלים של מחקר מילות חיפוש הם בהחלט יעילים ואפקטיבים, אבל לקבל דוחות לגבי ביצועים מתוצאות החיפוש הם בהחלט טובים יותר.
חשוב מאוד, לקחת בחשבון את המשתנים הרבים שקיימים כמו עונתיות, שינויים בדף תוצאות החיפוש והבדלים אצל המתחרים בין החיפוש האורגני לממומן.

4. נצלו את המתחרים לטובתכם

המתחרים הם בורג משמעותי במערכת שקובעת את הציון, מיקום המודעה והעלויות השקעה בקמפייני PPC ו-SEO.
ההבנה שלכם לגבי פריסת המתחרים הן בתחום הצעות המחיר על ביטויים והשליטה בעמוד תוצאות החיפוש (SERPs), יכולה לעזור לקידום האורגני.
כנ"ל לגבי השיטה ההפוכה, המתחרים שלכם מתנהלים שונה בקידום הממומן והאורגני ולכן חשוב שתכירו את כל דרכי הפעולה שלהם.
השינוים תלויים לא רק ברצונותיו של מנהל הקמפיינים אלא גם בשיטות הקידום האורגני והשינויים שנעשים באלגוריתם.
שיתוף של מחלקת ה-SEO וה-PPC בנוגע לדאטה של המתחרים יכול לעזור בהבנת הפוטנציאל של שיפור הדירוג שלכם והוזלה בהצעות המחיר.

בנוסף, שתי המחלקות יכולות להפיק מהתובנות המשותפות אילו מתחרים הם חזקים יותר, כמה הם משקיעים במנוע החיפוש ובאילו מילות מפתח הם מתמקדים (כמה שוני ועומק יש במילות המפתח שלהם).
הידיעה שלכם איפה המתחרים מבזבזים הכי הרבה כסף ומה המיקום שלהם ברשת החיפוש יכולה לעזור לכם להבין כמה קשה התחרות וכמה יעלה לכם לפרסם את עסקכם.
הדבר החשוב ביותר, מיפוי של המתחרים חושף בפניכם את המקומות בהם יש פוטנציאל לא ממומש, אם תגיעו אליו תקצרו את הפירות מהר מאוד.

5. קידום אורגני לרושם ראשוני, קידום ממומן לשיווק המשני

מהתובנות (insights) של הקמפיינים כמו מעורבות, תנועה ואחוזי נטישה אפשר ללמוד המון.
מסע המתשמש בתוך העולם שלכם בליווי הערכים (metrics) הבסיסיים של שיווק ממומן ואורגני יכולים להניב מסקנות מעניינות. אם עד היום התייחסתם לנתוני האתר רק מתוך ה-PPC תופתעו לגלות שגם ל-SEO יש הרבה מה להציע.

שיתוף פעולה יכול ליצור הרמוניה שתעביר את המשתמשים שלכם במורד הפאנל במינימום השקעה ומקסימום הצלחה. האידיאל הוא שתחילת מסע המשתמש יגיע מהקידום האורגני ולאחר מכן הקידום הממומן יעזור למשתמשים לרדת במורד הפאנל. ה-SEO יבנה לכם את קהל הרימרקטינג ובעזרת ה-PPC תוכלו לעשות שיווק ממוקד יותר שיכווין את המשתמשים לדפי מפתח באתר שלכם. כמובן שלשם ביצוע מושלם אתם צריכים אתר אינטרנט לעסק שירשים את קהל הלקוחות ושיהיה רספונסיבי.

בצורה זו, "תתפסו" את הקהל הפוטנציאלי במינימום משאבים כלכליים, כאשר נוצר קהל שהוא מחומם (חשוף למוצר שלכם והחל בתהליך), השיווק הממומן יהיה יותר ממוקד ובהתאם לזאת יותר יעיל.
אם אתם מרגישים שאתם לא יודעים איך להתחיל לבנות פאנל איכותי, אתם יכולים להיכנס למדריך שלנו: כיצד ליצור משפך מכירות שיווקי?

6. הכירו את לוח המודעות (דף תוצאות החיפוש)

העמוד של תוצאות החיפוש (SERP) הוא מאוד דינאמי, הוא משתנה לפי מילות החיפוש ואפילו מיום ליום.
עדכוני אלגוריתם של גוגל, עידכוני תיאום כוונות ולוקליזציה (התאמה של מוצר לאוכלוסייה מסוימת) משמפיעים מאוד על מספר גורמים:

  • מודעות טקטס
  • מודעות מוצרים
  • חדשות
  • תמונות
  • תיבות מענה
  • חבילות מפות
  • תוצאות אורגניות

ישנם עוד היבטים שמושפעים מכך, חשוב מאוד לעקוב אחר דף התוצאות בכמה היבטים. ההיבט הראשון, לעקוב אחרי האופי המשתנה של דף התוצאות – האם יש פיצ'ר חדש או שינוי באופן הצגת המודעה?

היבט נוסף, לשים לב לעמודי חיפוש עם הרבה מודעות לעומת עמודים שיש בהם קצת – איפה יראו את המודעה שלכם יותר או לחלופין איפה להשקיע מאמצים (מקום שיש בו תחרות או מקום שכמעט ולא נוחתים בו). 

היבט שלישי ואחרון, להבין כיצד הממצאים שגיליתם יכולים להשפיע על קידום הממומן והקידום האורגני.
סביר להניח, שבעמוד תוצאות החיפוש אשר קיימות בו מודעות ממומנות לצד אורגניות שלכם יהיו ביניהן המון רעשי רקע (מודעות של מתחרים).
מצד שני, בעמודים שאתם המפרסמים הבלעדיים בהם (כן, יש כאלה), מודעות ממומנות בוודאי יהיו צמודות לקידום האורגני – במקרה זה תבזבזו כסף מיותר, עדיף שהתנועה תגיע מה-SEO.

7. חישוב מסלול מחדש - אין צורך

החלק הקשה ביותר בחייו של מנהל קמפיינים הוא התחזיות של הקמפיינים שהוא מפעיל ומה יהיה הערך הכספי של ההשקעה שלו.
בין אם זה הצפי שלכם ל- (ROAS (Return on ad spend, הדרך לבדוק האם קמפיין מצליח או ה- (ROI (Return on investment של קמפייני הPPC/SEO, יש לכלים אלו ערך בעל עוצמה רבה בהצלחת הקמפיינים שלכם.
אם תוכלו לשלוף נתונים מהקמפיינים הממומנים והאורגנים שלכם לחיזוי הביצועים שלהם זה יעזור לכם מאוד בשני היבטים:

  • לקבוע ציפיות ריאליות לקמפיין.
  • לחסוך כסף שבדרך כלל מבוזבז בחודשים הראשונים עד שצוברים את הדאטה ומבצעים אופטימיזציות נכונות.

לסיכום

1. השכילו לשלב בין ממומן לאורגני כדי שהקמפיינים שלכם יהיו יותר מתוחכמים וינוצלו נכון.
2. תכננו את הקמפיינים נכון ובצורה יעילה.
3. השכילו לחסוך בזמן ובכסף לאורך התהליך.
4. הקפידו על אסטרטגיות נכונות והתמקדות בתחום בו אתם שרויים ותגיעו לתשואה מקסימאלית בקמפיינים שלכם.

צריכים גשר בין שני הערוצים?

מוזמנים ומוזמנות לפנות אלינו לכל סוגי הקידומים: גם האורגניים וגם הממומנים.
כל שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים ואת השאר כבר בטלפון נשלים >>

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
מסך מחשב עם אייקון של כדור הארץ
פרסום וקידום ברשת

מה זה קידום אורגני?

זה לא מסובך כמו שאתם חושבים. קידום אורגני SEO, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא השם שניתן לפעילות הנעשית כדי להגביר את הנראות של אתר אינטרנט

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא