כל העולם מדבר על יתרונותיהם של קידום בגוגל, קידום אורגני, קידום ממומן, ועל הצורך בהם. אך בואו נהיה רגע אובייקטיביים; ישנם גם קשיים. צירפנו נקודות שמדגישות חלק מהבעייתיות של קידום אתרים בגוגל.
מה הבעיה?
זה נורא מסובך
יש המון אפשרויות כשמדובר בפרסום באינטרנט. יש פרסום במנוע חיפוש, כך שהמודעות שלכם יוצגו בדיוק כאשר קהל היעד מחפש את מה שאתם מציעים; ישנן מודעות שמשולבות בצורה כל כך טובה, עד כי הן אינן נראות כלל כפרסומות; ואפשר גם למצוא מודעות רימרקטינג המיועדות לתפוס את האנשים שכבר ביקרו באתר שלכם כולל הודעה מותאמת, אישית שמופיעה במקום אחר. ולא דיברנו על אפשרויות התשלום השונות.
טעויות עולות ביוקר
הסיבוך יכול לגרום לעסקים לעשות טעויות. מילות מפתח לא נכונות, הגדרה לא יעילה של קהל יעד, ואפילו (אוי ואבוי) להשאיר קמפיין פעיל, בזמן שחשבתם שהוא כבר סגור. אפשר להוציא הון מבלי להפוך אפילו ליד אחד למכירה.
תחרות קשה
הרבה מאד תלוי במוצרים שלכם, אבל בכל מקרה התחרות קשה מאד מהסיבה הפשוטה שכולם שם! אם אתם יכולים לאפשר לעצמכם 10 אג' למילת מפתח, אבל המתחרה שלכם יכול לשלם 10 ש"ח, אין לכם הרבה סיכוי. עסקים מסוימים, יעדיפו ללכת על קידום אתרים בגוגל בשיטה המסורתית – לבנות אתר טוב ולהסתמך על שיטות פרסום מסורתיות שתמיד עבדו בעבר.
עייפות ממודעות
זו תופעה שמתפשטת. הרבה מאוד אנשים (לקוחות פוטנציאליים מבחינתכם) כבר עייפים מכמות הפרסומות; הם כל כך התרגלו לראות פרסומות בטלוויזיה, לשמוע פרסומות ברדיו ולרפרף על פרסומות במגזינים, שהם פיתחו התנגדות לכל צורות הפרסום. בפרסום מקוון הם יכולים להימנע מללחוץ על מודעות, ולסגור פרסומות קופצות ברגע שהן מופיעות. בקיצור, הלקוחות שולטים בתצוגת הפרסומות.
אז מה עושים בכל זאת?
גם הספקנים הגדולים ביותר לא יכולים להתעלם מפוטנציאל השוק של האינטרנט. נכון להיום ישנם יותר מ – 4 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, כאשר כל אחד מחובר בממוצע 6 שעות ביום באופן כזה או אחר. לכן, כאשר מדברים על קידום בגוגל, צריך לזכור שמדובר על מספרים עצומים. זו אחת הסיבות שצריך לחשוב בגדול ולטווח הרחוק, וזו גם הסיבה מדוע קידום אורגני יעיל כל כך.
בנוסף, כמו כל דבר מורכב, צריך להבין שזו עבודה למומחים; שיטת "עשה זאת בעצמך" כבר מזמן אינה רלוונטית. קידום אתרים בגוגל דורש זמן, יצירתיות ומקצועיות, כמו שמציעה ג'אם פלאן ללקוחותיה.