השינויים שפייסבוק הכריזה עליהם כבר בשנה שעברה הביאו למצב חדש בתחום הקידום. בהכללה אפשר לומר שכעת פייסבוק מתעדפת קידום ממומן, והיא עושה זאת במידה מסוימת על חשבון הקידום האורגני. אמנם עדיין ניתן לבצע קידום אורגני, אבל הסיכוי לחשיפה גדל בסדרי גודל משמעותיים ברגע שנכנסים לנושא של קידום ממומן בפייסבוק.
פרסום בפייסבוק הוא כורח המציאות כי:
פייסבוק הפך להיות מושרש בחיי היומיום שלנו, הן באופן אישי (משתמשי האינטרנט מבלים כיום בממוצע מעל שעתיים ביום ברשתות חברתיות) והן באופן מקצועי (אפשר לדמיין עסק שאין לו אתר אינטרנט, אבל נסו לדמיין עסק שאין לו דף פייסבוק!).
הקמת דף פייסבוק זו פעולה מאד קלה וזולה, מה שבמידה מסוימת משווה את תנאי התחרות בין עסקים – חבל להחמיץ הזדמנות כזו.
פייסבוק מאפשר לטרגט את קהל היעד של העסק בפירוט שלא היה ניתן לדמיין לפני שנים לא רבות. כך שבמקום פרסומת גנרית שאין לדעת במי היא פוגעת ולמי היא מדברת, אפשר למקד שיווק בפייסבוק ברמת המיקרו האישית.
כיצד אפשר להשיג אופטימיזציה מקסימלית על ידי קידום בפייסבוק?
- הקפידו לפרסם עדכונים באופן קבוע – סקרים הראו שהתעבורה הגבוהה ביותר בפייסבוק מתרחשת בדרך כלל באמצע השבוע בין השעות 1 ל – 3 אחר הצהריים. זה אומר כמה דברים:
- זה בדרך כלל על חשבון העבודה.
- הרבה מאוד אנשים נכנסים לפייסבוק כל יום.
- אנשים מחפשים כל הזמן תוכן חדש בדף שלהם.
- הוסיפו תמונות לתגובות – זהו טריק ערמומי שכולם כבר ראו, אבל לא הרבה חשבו עליו מתוך פרספקטיבה של שיווק במדיה חברתית. מחקרים עדכניים מראים שתמונות מקבלות 53% יותר לייקים, 104% יותר תגובות, ו – 84% יותר קליקים מאשר הודעות מבוססות טקסט; הן פשוט קופצות יותר לעין.
- קדמו את הפוסטים שלכם – עכשיו, כאשר קידום ממומן בפייסבוק יותר רלוונטי, הדרך המהירה והקלה ביותר לקבל חשיפה במעלה הפיד היא על ידי קידום הפוסטים.
כדאי לשקול להתמקד רק בקהל הקיים, שכן אנשים אלה כבר גילו עניין במותג או בעסק שלכם. אם הם ילחצו על לייק, או יגיבו וישתפו, הם קדמו בכך את העסק באופן רחב הרבה יותר.
- הגדילו את השימוש ב – Facebook Live – אנשים אוהבים לצפות בוידאו, ויותר מכך, קטעי וידאו בשידור חי (LIVE) נהנים מיתרון משמעותי. המספרים אינם משקרים: מחקר הראה ש – 80% ממשתמשי המדיה החברתית מעדיפים לצפות בסרטוני LIVE של מותג כלשהו מאשר לקרוא את הבלוג של אותו מותג.