על ההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני כבר כתבנו וכתבו אחרים. כל עסק שרוצה לקדם את עצמו צריך לדעת במה מדובר ולעשות את השיקולים שלו באיזה שיטה לבחור, כיצד להשתמש, האם וכיצד לשלב ביניהם וכו'. קידום ממומן הוא נושא רחב מאוד, ובעלי עסקים המתלבטים היכן למקד את המאמץ, מדברים בדרך כלל על פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק. החלטנו לעזור לכל אותם המתלבטים:
האם יש הבדל בין קידום ממומן בגוגל לבין קידום ממומן בפייסבוק?
במילה אחת – כן!
למעשה, הדבר היחיד המשותף לשתי פלטפורמות אלו, הוא שהן פלטפורמות פרסום מקוון. מכאן והלאה מתחילים ההבדלים:
- Google AdWords, או בשמה החדש (החל מחודש יוני השנה) Google Ads, היא פלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר בעולם. עד כדי כך גדולה, ששמה הפך להיות שם נרדף למונח 'חיפוש בתשלום', למרות שיש פלטפורמות אחרות שעובדות בשיטה דומה (מישהו שמע על Bing Ads?).
- קידום ממומן בגוגל מבוסס על מיקוד מילות מפתח, ושימוש בפרסומות מבוססות טקסט. בעלי העסקים משלמים על מילות וביטויי מפתח הכלולים בשאילתות חיפוש של משתמשי גוגל, בתקווה שהמודעות שלהם תוצגנה לצד תוצאות חיפוש עבור שאילתות אלו. בכל פעם שהמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום מסוים, ומכאן השם 'תשלום לפי קליק' (Pay-per-Click – PPC). אופטימיזציה של PPC היא נושא מורכב; אפשר לומר בקצרה שהעסקים משלמים על הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על סמך מילות המפתח ומונחי החיפוש שהם מזינים בגוגל.
- פייסבוק, המדיה החברתית הגדולה בעולם, עם יותר מ – 2 מיליארד משתמשים פעילים (יותר ממחציתם באמצעות מכשירים ניידים), אוספת הרבה מאוד נתונים. היא יודעת לגבי כל משתמש איזה דפים הוא אוהב, במה הוא עוסק ועובד, מי החברים שלו, תאריך הלידה שלו, היכן הוא נמצא כרגע, היכן בילה את החופשה האחרונה שלו, מה הוא אוהב לאכול, ועוד ועוד. שלא כמו בגוגל, שעוזרת לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, הפלטפורמה של פייסבוק עוזרת לגולשים למצוא עסקים על סמך הדברים שמעניינים אותם והאופן שבו הם מתנהגים ברשת. פייסבוק מציעה אפשרויות פילוח כמעט בלתי מוגבלות, על בסיס כמות הנתונים האסטרונומית שיש בידיה.
לסיכום:
קידום ממומן בגוגל מסייע לך למצוא לקוחות חדשים, ואילו קידום ממומן בפייסבוק מסייע ללקוחות חדשים למצוא אותך.