כיצד לחזות את פוטנציאל ה – SEO באמצעות Google Data Studio
רובנו היינו שם בעבר – ברגע הזה בו אנחנו עושים פיצ' אסטרטגיית קידום אורגני ארוכת טווח ללקוח פוטנציאלי או לבוס שלנו.
הכל הולך טוב ויפה ואז תמיד מגיעה השאלה – "אז אם נעבוד יחדיו, לכמה צמיחה אנחנו יכולים לצפות ומה עם דו"ח אנליזה חודשי?" ומיד לאחר מכן, ההסבר שלכם – "זה לא עובד ככה. למעשה אי אפשר לחזות שיפורים או מיקומים ספציפיים כלשהם, מכיוון שאין דרך לדרג באופן ידני מילת מפתח במיקום ספציפי.
כמו כן, איננו יכולים לאלץ משתמשים לנקוט בפעולות, אלא רק לעודד אותם דרך.. – וכאן שוב קוטע הבוס עם השאלה :"אוקי, אז לאיזה סוג של צמיחה אנחנו יכולים לצפות?" כך שהנימוקים העובדתיים שאתם מספקים אף פעם לא באמת משנים.
הלקוחות הפוטנציאליים עשויים להכיר בתועלת של הדבר, אבל ללא מספרים להציג בפני הבוסים שלהם, מקבלי ההחלטות בצד השני פשוט לא מבינים את זה. אבל אין לכם מה לפחד – אמנם כמעט בלתי אפשרי לחזות פוטנציאל SEO, אבל ישנן כמה דרכים בהן אפשר להתקרב לכך, באמצעות הכלי החדש של גוגל – גוגל דאטה סטודיו.
אזהרות בנוגע לחיזוי תוצאות קידום אורגני
לנסות לחזות תוצאות קידום SEO זה קצת כמו לנסות לנווט ביערות הגשם של האמזונס מבלי להיעקץ על ידי נמלים. זה אפשרי, אבל יש הרבה חרקים אחרים לדאוג מהם, חוץ מנמלים. ייתכן שהיה קל יותר לחזות פוטנציאל קידום אתרים אם היו לנו נתונים עקביים ואמינים יותר ממנועי חיפוש, אך לצערנו, אין.
אז לפני שמתחילים בפיצ' החיזוי, זכרו שעליכם להיות כנים לגבי כוונתכם – יידעו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם שאי אפשר להיות מדויק לחלוטין, וכי אלו תחזיות פוטנציאליות בלבד. לפני שתציגו את התחזית, כדאי לציין את הגורמים השונים שמונעים חיזוי מדויק כמו:
- עדכוני אלגוריתמים.
- עונתיות.
- שינויים תחרותיים.
עם זאת, כדאי להציג זאת כדרך להראות עד כמה השפעה יכולה להיות לקבוצה קטנה של מילות מפתח חשובות, כאשר הן מותאמות כראוי.
איך עובד גוגל דאטה סטודיו?
מדובר במערכת הדמיית נתונים שיכולה לעזור לכם לספק אנליזה ונתונים לגבי קמפיינים, המרות וכו' בצורה פשוטה, מובנת וחינמית, הדורשת, בסופו של דבר, מעט עבודה. מקורות הנתונים ב- Google Sheets, והם מוצגים ב- Data Studio.
הדאשבורד של My Data Studio הוא אינטראקטיבי לחלוטין, ומאפשר לכם לסנן את התוצאות לפי תרחישי מילות מפתח ועליית מיקומים באופן דינאמי.
מציאת ה- Data Source שלכם
בתור התחלה, תצטרכו ללחוץ על סימן ה + הגדול, לפתיחת דו"ח חדש, אליו אפשר לקשר את כל מקורות המידע, עכשיו צריך לאסוף את נתוני המקור שלנו.
נתוני הליבה שלנו, שעליהם אנו מסתכלים מגיעים ממחקר מילות מפתח, אפשר להשתמש בכל כלי מחקר מילות מפתח שאתם אוהבים.
כל מה שאתם צריכים זה לכלול נתוני הליבה שלנו שאנחנו מסתכלים עליהם מגיעים ממחקר מילות מפתח. אתם יכולים להשתמש בכל כלי מחקר מילות מפתח שאתם אוהבים!
כל מה שאתה צריך לכלול זה:
• 150 מילות המפתח המובילות אותן תרצו לטרגט.
• נפח חיפוש חודשי ממוצע.
• מיקום נוכחי לדומיין.
• שיעור המרות ממוצע לאתר.
• אחוז תנועה ממוצע לפי מכשיר (שולחן עבודה מול נייד).
מודל החיזוי נועד להראות את ההשפעה שיכולה להיות ל- SEO אפילו עבור מערך נתונים קטן בלבד.
הדבר המגניב שמודל החיזוי הזה עושה הוא, שהוא בודק אך ורק את ההשפעה של המיקוד למילות מפתח ספציפיות, במאמצי ה- SEO שלנו.
פירוש הדבר שהוא אינו אחראי לכל מונחי החיפוש הפוטנציאליים השונים המובילים לתנועה באתר שלכם, אלא רק בוחן את 150 מילות המפתח המובילות שלדעתכם ישפיעו על הביצועים.
לאחר שברשותכם 150 ביטויי המפתח המובילים, תצטרכו להדביק אותם בגיליון. לאחר שתזינו את מילות המפתח שלכם, תצטרכו להזין נתונים מסוימים של גוגל אנליטיקס – תמצאו אותו בטאב – "Average CTR Data & Inputs". תצטרכו:
• ממוצע תנועה אורגנית בדסקטופ.
• ממוצע תנועה אורגנית במובייל.
• שיעור המרות אורגני ממוצע בדסקטופ.
• שיעור המרות אורגני ממוצע בנייד.
בחלקו העליון של הדף לחצו על האייקון של "make a copy image", פעולה זו תפיק "פופאפ" שיבקש מכם לבחור "מקור נתונים חדש", לחצו על התפריט ובחרו "צור מקור נתונים חדש" בתחתית.
כמקור נתונים, מצאו ובחרו ב- Google Sheets.מצאו את גיליון הנתונים הגולמיים שלכם ובחרו אותו כמקור הנתונים שלך.
התכונה העיקרית בדאשבורד לחיזוי SEO היא היכולת להראות כמה השפעה יש לשינויים במיקומים על שיעור הקליקים והטראפיק.
כשתעברו עם הסמן מעל תרשים העמודות,תראו נתונים חדשים המאוכלסים בכל מיקום, רוצים לצמצם זאת לפי מילות מפתח? יש פונקציה מובנית המאפשרת לכם לסנן את התוצאות לפי מילות מפתח שצוינו לפי בחירתכם. בשלב הזה תוכלו להוסיף רכיבי מידע נוספים, נניח מספר הכניסות החודשי, מקורות התנועה, המרות, רכישות וכו'.
עיצוב הדו"ח
זה ידוע שתוכן ויזואלי נקלט מהר וטוב יותר מאשר תוכן טקסטואלי ולכן, הקפידו לעצב את הדו"ח בצורה נעימה וברורה, ולפי היכרות עם טעם הלקוח והדגשים החשובים לו.
דו"ח אנליזה מפורט של קידום אורגני, מעוצב, עם לוגו החברה ופונט קריא וברור, עוזר לכולם לבצע ניתוח נתונים עמוק יותר, טוב יותר, וברור יותר, מאשר דו"ח "יבש", ולספק נתונים מדויקים יותר לגבי נתוני הקידום האורגני.