gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

תוכן במובייל או בדסקטופ – האם הוא צריך להיות זהה?

תוכן עניינים:
כמובן, ואולי כדאי שנרחיב מעט:

כבר בשנת 2016 הודיעה גוגל כי היא תפסיק לדרג אתרים לפי גרסת הדסקטופ שלהם

ותתחיל לדרג אתרים לפי גרסת המובייל. מהלך זה של גוגל נקרא "אינדקס מבוסס מובייל" או (MFI – (Mobile First Index. משמעות הדבר היא שהמדד ממנו גוגל מושכת את כל התוכן בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP), יהיה כעת תוכן שהוערך ודורג לפי גורמים הנגזרים מהגרסה הניידת של האתרים. מדוע גוגל עשתה את זה בעצם? גוגל ביצעה את השינוי הזה מכיוון שהשימוש במובייל גדל באופן מהיר מאד וכמעט ללא שליטה במהלך 6-8 השנים האחרונות, והיא חשה שיהיה ייצוג טוב יותר של האתר למשתמשים ב-SERP (דף תוצאות החיפוש) שישתמשו בגרסת המובייל כדי להעריך את דירוג האתר. בדרך זו, בעת גלישה בנייד והגעה לאתר המבוקש, תוכלו להיות בטוחים שהגעתם לאתר מובייל איכותי. אתר המבוסס על פקטורים של דסקטופ, יכול להיות נהדר עבור גלישה במחשב, אך כשנתקלים במגבלות של הסביבה הניידת, הוא יכול להפוך לחווית משתמש גרועה מאוד. גוגל רצתה לתקן זאת.

אז מה זה אומר לגבי התוכן?

הדבר הראשון שעליכם לדעת, הוא האם האתר שלכם עבר ל- "Mobile First". אם הוא טרם עשה זאת, האתר שלכם עדיין מוערך לפי תוכן דסקטופ, אלא אם כן האתר חדש לגמרי. כל האתרים החדשים הם מבוססי מובייל כברירת מחדל.

כיצד תוכלו לדעת אם האתר שלכם מבוסס מובייל?

זה די פשוט. כל שעליכם לעשות זה ללכת לקונסולת החיפוש של גוגל (Google Search Console) ולחפש האם האתר עבר, והפך להיות מבוסס מובייל, ואם כן – אז מתי. משמעות הדבר היא שתכנים מבוססי מובייל הם כעת הדרך בה גוגל מעריכה את כוונת החיפוש כאשר היא מחפשת מסמך שיתאים לתנאי השאילתא של המשתמש – אפילו בעת חיפוש ממחשב שולחני. לכן, כאשר משתמש מכניס משהו לתיבת החיפוש, ה- SERP שיחזור, יוחזר רק מתוכן סלולרי. פירוש הדבר שכל תוכן שאינו באתר המובייל שלכם, לא יימצא. אם יש לכם אתר רספונסיבי, זו לא אמורה להיות בעיה, שכן תוכן מובייל ודסקטופ צריך להיות זהה. היוצא מן הכלל היחידי הוא כשאתם מסתירים תוכן מהדפדפן באמצעות CSS או בשיטה אחרת. כל עוד גוגל יכולה לראות את התוכן במובייל, היא צריכה להחיל עליו ערך גם אם הוא במצב מכווץ או עם כרטיסיות. עם זאת, המרחב הפיזי במכשיר נייד קטן בהרבה מאשר בדסקטופ, ולכן ישנם אלמנטים של ממשק UI/UX שגוגל מפרשת אחרת תחת אינדקס מבוסס מובייל.

מה אם האתר שלכם לא עבר ל- MFI?

אם האתר שלכם לא עבר לאינדקס מבוסס מובייל, הוא עדיין מוערך על פי פרמטרים של דסקטופ, כולל התוכן. אך זה לא אומר שאתם יכולים פשוט להתעלם מ- MFI. כל האתרים יועברו ל- MFI בהקדם האפשרי, כך שאם לא עשיתם את הצעד כדי לוודא שתוכן אתר המובייל שלכם שווה לתוכן הדסקטופ, כדאי שתעשו זאת במהירות.

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום וקידום ברשת

האם שווה להשקיע בקידום אתרים בגוגל?

כל העולם מדבר על יתרונותיהם של קידום בגוגל, קידום אורגני,  קידום ממומן, ועל הצורך בהם. אך בואו נהיה רגע אובייקטיביים; ישנם גם קשיים. צירפנו נקודות

פרסום ברשתות חברתיות

מה שחשוב לדעת על קידום ממומן בפייסבוק

השינויים שפייסבוק הכריזה עליהם כבר בשנה שעברה הביאו למצב חדש בתחום הקידום. בהכללה אפשר לומר שכעת פייסבוק מתעדפת קידום ממומן, והיא עושה זאת במידה מסוימת

פרסום וקידום ברשת

קידום בגוגל – למה באמת צריך SEO?

אם יש משהו אחד שיכול להיות סופר קשה לחברה או עסק, זה לקבל את החשיפה הנכונה. כך ששיווק המוצרים שלכם על מנת שתצליחו למכור אותם

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא