gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

שיפור יחס המרה - CRO

מה החשיבות של שיפור יחס המרה, יתרונות, חסרונות ושאלות נפוצות שיעזרו לכם להבין כיצד שיפור של יחס ההמרה (CRO) יקדם את העסק שלכם

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן

ניצול תקציבים

יחס ההמרה הוא אחד המדדים החשובים ביותר בהצלחה של קמפיין. למעשה זה מהווה שיקוף ליעילות של האתר/דף נחיתה שלכם. שיפור יחס ההמרה מוביל לניצול מלא ונכון של התקציב. 

ניתוח והבחנה

בתהליך של שיפור יחס ההמרה הצעד הראשון הוא לאבחן מה המצב הנוכחי. באמצעות כלים כמו ביצוע בדיקות A/B או ניתוח מפות חום תוכלו לזהות את נקודות החולשה ולדעת איזה אזורים צריכים חיזוק.

עובדות בשטח

נותן תמונה ברורה – האם האתר שלכם מצליח או לא. לכל עמוד/מוצר/שירות יש מטרות שצריכים להשיג ובדיקה של יחס ההמרה (CRO) עוזר לכם להבין איפה אתם עומדים. אינדיקציה לאיתור בעיות שתיקונן בהכרח מגדיל את הרווחים.

למה צריך לשפר יחס המרה?

יש לכם אתר מדהים, שנראה נפלא, עם תוכן עשיר ומעניין, מושקע מבחינה עיצובית, אבל בסופו של יום אין מספיק מכירות… למה זה קורה? מה אפשר לעשות כדי ליצור נאמנות אצל הגולשים? להפוך אותם מגולשים אקראיים לקבועים? להפוך אותם ממתעניינים ללקוחות שרוכשים? כל מה שצריך לדעת על שיפור יחס המרה באתר במדריך הבא:

בתחומים מסויימים יחס המרה הוא האינדיקציה המרכזית האם העסק מצליח או לא, למשל חנויות מסחר מקוונות (E-commerce). בתחומים אחרים, יחס ההמרה מעיד על הצלחה של קמפיין או הגדלה של קהל הלקוחות – איך שלא נהפוך את זה יחס ההמרה הוא מדד ישיר להצלחה. יחס המרה הינו נגזרת של המטרות המרכזיות והשאיפה תמיד שהוא יהיה גבוה, יחס המרה גבוה מעיד על הצלחה והכנסות גבוהות בעוד שיחס המרה נמוך מהווה נורה אדומה שאסור להתעלם ממנה. מכיוון שיחס ההמרה נמדד באחוזים כל שינוי קטן בו עשוי להיות משמעותי, לכן אתם חייבים להיות מודעים מה קורה בקמפיינים שלכם או באתר באמצעות כלים כמו גוגל אנאליטיקס, בידקות A/B, מפות חום, בחינה של היבטים טכניים, שיפור התוכן וכולי. המרה = הפעולה אותה הלקוחות שלכם צריכים לבצע על מנת שאתם תרוויחו, התייחסו אליה בהתאם כדי שלא תבזבזו כסף לשווא ושההכנסות שלכם יגדלו.

יתרונות וחסרונות של שיפור אחוז המרה (CRO)

יתרונות

חסרונות

7 טיפים מוכחים לשיפור יחס ההמרה באתר

איך אנחנו עושים את זה

כחברה המתמחה בעולם הדיגיטלי על שלל גווניו שיפור יחסי המרה הינו חלק מהיומיום שלנו והוא חלק בלתי נפרד מהצלחתם של לקוחותינו, לכן קודם כל חשוב לנו מאוד להכיר אתכם ואת העסק שלכם. בלעדיכם אין המרות וכנראה שגם להיפך, בלי המרות הקיום של העסק שלכם בסיכון. על ידי כמה שלבים פשוטים נוכל לייצר לשפר לכם את יחס ההמרה שישפר את הביצועים של העסק שלכם, ואלו הם השלבים:
1. שיחת היכרות אנחנו עסק שמאמין באנשים וכדי שנדע לשפר לכם את יחס ההמרה באופן איכותי ומניב, מן נראוי, שקודם כל נכיר אחד את השנייה (אפשר גם בוידאו וגם פרונטלית אנחנו לא מתביישים).
2. קווים מנחים יחדיו נבין מהם היעדים והמטרות המרכזיות, שנוצרות בשלב בניית המשפך השיווקי, על ידי מחקר של העסק שלכם, בחינה של האתר/דפי נחיתה וקביעת ההיררכיה ופיצוח של הבנת חווית/התנהגות הצרכן.
3. הקמה יישום של המסקנות משלב הקווים המנחים והמחקר. התאמה ותיקון של הנכסים הדיגיטליים שלכם להתנהגותם של הלקוחות ויצירת זרימה נכונה ופשוטה עם מסרים ייחודים שיגרמו לעלייה בפעולות החשובות במסע הלקוח שלכם.
4. (אופציונלי) תמיכה לטווח הארוך  במידה ותרגישו שאתם צריכים אותנו גם בשלבים מאוחרים יותר של המוצר או השירות שלכם נשמח להיות שם בשבילכם, כי יחס ההמרה גורם לעסק לגדול ולהתפתח וחשוב לשמור על יחס המרה גבוה ותקין.

בין לקוחותינו

hightower
אייקון פיטנס
סיסקו
לייב טיקטס
M&M
האוניברסיטה העברית
תגלית

שאלות נפוצות - הגדלת יחס המרה (CRO)

המרה (Conversion) היא הפעולה שאנו רוצים שהגולש יעשה באתר / דף נחיתה / נכס מקוון כלשהו. ההמרה מתארת את המצב שבו הגולש הופך מסתם גולש, לכזה שביצע פעולה כלשהי בנכס המקוון שלנו. כשאנו מנסים לשפר את יחס ההמרה (CRO – Conversion Rate Optimization) אנחנו בעצם מנסים למקסם את הפוטנציאל של הפעולות שהגדרנו כהמרה אצל הגולשים.

המרות נפוצות הן למשל: הרשמה לניוזלטר, הורדה של קובץ כלשהו, יצירת קשר או השארת פרטים לצורך יצירת קשר (נקרא ליד בשפה המקצועית), רכישה באתר.
יחס ההמרה נמדד באחוזים. אם לדוגמה נכנסים לדף הנחיתה שלנו 100 אנשים ביום ומתוכם רק אחד פונה אלינו, יחס ההמרה עומד על 1%.

יחס המרה הוא בעתם מדידה של היחס בין כמות המבקרים שמגיעים לאתר/חנות דיגיטלית לבין הכמות מתוכם שעשו פעולה שהיא חלק ממטרות המוצר/שירות שהגדרתם במשפך השיווקי. סוגי פעולות שקיימים הם הרשמות לניוזלטר, השארת פרטים למידע נוסף, קניית מוצר, מתן פרטים לצורך מעבר לשירות וכולי. יש המון גורמים המשפיעים על יחס ההמרה וכדי ל"תפוס" אותם עליכם לבחון את האתר/חנות שלכם ולהתחשב גם בגורמים חיצוניים העלולים להשפיע על פעולות הגולשים.

שיפור יחס המרה זה השלב שמגיע כשכל המערך השיווקי, אחרי בניית אסטרטגיה הכוללת מסעות לקוח ומשפך שיווקי. כשהמטרות המרכזיות ניצבות לנגד עיניכם אתם יכולים לבדוק מה מצב יחס ההמרה באתר/חנות שלכם. כאשר אתם מזהים חולשות לאורך המסע השיווקי שלכם בעזרת בדיקות A/B או מפות חום של התנהגות גולשים תוכלו לאתר אותן ולשנות בהתאם. לפעמים הבעיה היא בקופי של הדף נחיתה, בעיצוב, בחווית המשתמש וכולי. 

יחס המרה מודד בעצם מה אחוז ההצלחה שלכם בערוץ אותו אתם רוצים לבדוק. איך עושים זאת? מחשבים את כלל הסכום של ההכנסות פחות כלל ההוצאות שהוצאתם במהלך השיווקי. את התוצאה שיצאה לכם את מחלקים בסכום שהוצאתם ויצא לכם מספר עשרוני, אותה תוצאה כפול 100 היא אחוז החזר ההשקעה שלכם. עכשיו נשתמש במספרים שיהיה יותר קל להבנה – נניח השקעתם בקמפיין חיפוש בגוגל 2000₪ והרווחתם ממנו (באופן ישיר) 2500₪, הרווח שלכם הוא 500₪. את הרווח מחלקים בסכום שהוצאתם 500/2000= 0.25, כלומר אחוז החזר השקעה שלכם הוא 25% (מכפילים את התוצאה במאה כדי לקבל אחוז).

שיפור יחס המרה - CRO

אחרי שלמדתם קצת מה החשיבות של שיפור יחס המרה, יתרונות, חסרונות וקיבלתם תשובות לשאלות נפוצות האם אתם מוכנים לשפר את ההכנסות של העסק שלכם?

בהשארת הפרטים אני  מאשר/ת לקבל אימיילים וחומרים פרסומיים מג'אם פלאן

גלו עוד על שיפור יחס המרה

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא