gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

איך לנהל ולהתנהל עם סוכנות הדיגיטל שלכם?

תוכן עניינים:

שיווק במיקור חוץ הוא מזמן לא רק פריבילגיה של חברות גדולות.
ככל שעולם השיווק הדיגיטלי מתפתח כך מתבהרת ההבנה שאי אפשר למצוא מישהו אחד עם מומחיות בכל הפלטפורמות והכלים.
מנהל השיווק בארגון אחראי על אסטרטגיית השיווק, הוא מחובר למציאות העסקית של הארגון ולהוצאה לפועל של האסטרטגיה.
מנהל השיווק צריך לג'נגל בין המון חזיתות ולכן החזית הדיגיטלית עוברת לידיים של סוכנות הדיגיטל, זה ממש לא אומר שמאותו רגע מנהל השיווק יוצא מהתמונה, להפך, כדי שמערך כזה יצליח מנהל השיווק צריך להיות מעורב ולקחת חלק בכל מה שקשור לחשיבה אסטרטגית, השאלה איך עושים את זה?
איך נשארים מעורבים? איך לנהל את מערכת היחסים עם הסוכנות כדי להגדיל את האפקטיביות? איזה שאלות לשאול ומה לבדוק?

אחרי הרבה שנים שאנחנו מתנהלים מול מנהלי שיווק, אספנו עבורכם את ההמלצות שלנו איך לנהל ולהתנהל עם סוכנות מערך השיווק במיקור חוץ.

לפני הכל – מערכת היחסים!

שימו בצד את מה סיפרו לכם על סוכנויות דיגיטל, שימו בצד את החוויות הקודמות שלכם ותזכרו שזאת מערכת יחסים לכל דבר, כזאת שאם נשקיע בה ונטפח אותה היא תגדל ותצמח.
בסוף מאחורי כל הטייטלים יש אנשים, אנשים שהמטרה שלהם היא להצליח במה שהם עושים.
אחרי שבחרתם את השותפים שלכם, תאמינו בהם ותיצרו תיאום ציפיות ברור שכל צד ידע בדיוק מה הצד השני צריך כדי לבנות אמון.

תיאום ציפיות עם מספרים

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, תיאום ציפיות כמו : לייצר לידים, לצמוח, לפרסם 4 פוסטים בחודש זה לא מספיק.
תיאום ציפיות בין מנהל שיווק לצוות הדיגיטל שלו צריך להיות מדיד ובהקשר ישיר ליעדים של מחלקת השיווק.
אנחנו ממליצים לעשות את תיאום הציפיות ב3 היבטים:
1. (KPI's) – מדדים מדויקים. בנו את המדדים לכל שלב של המשפך ולפי הרבעונים של השנה. ככה תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות ודעת מה הסטטוס של הפעילות גם אם המנהל לקוח לא עונה לכם בדיוק שאתם צריכים.
2. תקשורת – איך תרצו לקבל את המידע? סטטוס שבועי, חודשי, יומי? דוח בסיום חודש מה תרצו שהוא יכלול? איזה נתונים חשובים לכם כדי לקבל החלטות ולהראות תוצאות למנהלים שלכם?
לפני שמתחילים, סכמו עם צוות הדיגיטל על התקשורת ותקבעו לכם קדימה ביומן כדי שלא יתפספס.
3. עלויות מדיה – מה התקציב מדיה לפי חודשים. חשוב שתישארו מעודכנים בעלויות המדיה, לא תמיד החשבוניות עוברת דרכנו ולכן קובץ מדיה מסודר ומתעדכן יכול לעזור למנהלי השיווק לדעת מה העלויות ומה הRun Rate שלהם אל מול היעדים.

 

הכירו את פלטפורמות

לא אתם לא צריכים לדעת לעשות קמפיינים Hand On אבל אנחנו כן ממליצים לכם להכיר את הפלטפורמות מקרוב.
וודאו שיש לכם גישה לנכסים ותשקיעו זמן בללמוד איך להגיע למקומות שחשובים לכם כדי לקבל תשובות לשאלות.
אפשרות נוספת היא לבקש דשבורד שימשוך את הנתונים שחשובים לכם למסך אחד, הדשבורד יכול להיות בנוי על גוגל אנליטיקס אם אתם יודעים איך לעבור איתו ואם לא יש מספיק תוכנות צד שלישי שימשכו את הנתונים ויציגו אותם בדיוק איך שתרצו. אתם רק צריכים לדעת מה לבקש, תתחילו בלשאול את עצמכם איזה נתון יעזור לי כדי לקבל החלטה?

שיתוף ושימור ידע

אף אחד לא מכיר את המותג שלכם כמוכם. גם אם הצוות שלכם בקשר צמוד איתכם, הוא עדיין לא חי ונושם את זה כמוכם.
חשוב מאוד למצוא את הדרך היעילה לשתף את הידע שיש לכם עם צוות השיווק: טרנדים, הודעות, שינויים וכל דבר שיכול לעזור להם להכיר מקרוב את התעשייה והמותג.
שלחו להם מאמרים שאתם קוראים, שתפו אותם במחשבות שלכם קדימה על הענף, תעבירו להם מהלכים של מתחרים שאהבתם.

אנשי הקשר מהארגון

כאשר לוקחים צוות במיקור חוץ חשוב לוודא שהצוות מחובר לארגון – לאנשים הרלוונטיים, לחזון של המותג והכי חשוב ליעדים ולמטרות העסקיים.
כדי לשמור על תהליך עבודה ברור, אנחנו ממליצים למנות איש קשר אחד עיקרי מהארגון.
האיש קשר הזה מתנהל באופן שוטף מול הצוות במיקור חוץ. אותו איש קשר אוסף את כל השאלות והפידבקים מבעלי תפקידים אחרים בחברה ומעביר אותם לצוות.
אם לא יהיה איש קשר עיקרי, יכולים לעבור מסרים כפולים שיכולים לייצר חוסר בהירות ובהתאמה גם התוצרים לא יהיו מדוייקים.

לעיתים כדאי להגדיר כמה אנשי קשר בנושאים שונים, לדוגמא: מישהו אחד מהצוות שאחראי על הסושיאל הוא מעביר את הבריפים והמדיה לסוכנות הדיגיטל ועובר על הפוסטים לפני שעולים, חבר צוות אחר אחראי על הקמפיינים והוא מוודא את ההתקדמות ביחס ליעדים ונפגש באופן קבוע עם מנהל הקמפיינים מהצד של הסוכנות.
מנהל השיווק מנצח על התזמורת ומקבל עדכונים שוטפים מאנשי הצוות בארגון, ככה אפשר לבנות תקשורת בריאה שלא דורשת זמינות מלאה של מנהל השיווק ויחד עם זאת מאפשרת למנהל השיווק להיות שותף בצמתים אסטרטגיים.

 

אין קיצורי דרך

אם זה היה כל כך פשוט לייצר מערך דיגיטלי רווחי כנראה שלא הייתם צריכים סוכנות דיגיטל וכל אחד היה יכול לפרסם ולהרוויח.
זה לא המצב, ולכן תהליך הלמידה הוא חשוב ולא, אי אפשר לדלג עליו.
כדי להגיע לייצר פעילות דיגיטלית מניבה, צריך לעבור דרך שבה מדייקים את קהל היעד, את המסרים ואת המשפך השיווקי.
אי אפשר לעשות את זה באקסל ותכנונים, זה משהו שלומדים תוך כדי תנועה וזה מה שנקרא אופטימיזציה.
אין קסמים, מערכת יחסים חזקה ויציבה בין מחלקת השיווק במיקור חוץ לבין הארגון היא מה שהופך פעילות לרווחית, זה מה שמאפשר לעבור את תקופת הלמידה, להבין איפה להשקיע את הכסף כדי לקבל את המקסימום החזר השקעה.
אל תצפו שלא יהיו במפרים בדרך, תמיד יש, החוכמה היא לעבור אותם בשותפות עם הצוות דיגיטל שלכם.

 

נכסים דיגיטליים

כשאנחנו אומרים נכסים דיגיטליים אנחנו לא מתכוונים רק לאתר.
לכל מותג שמבצע פעילות קבועה בדיגיטל מצטברים לא מעט נכסים, נתונים הם נכס בעל ערך וכדאי להכיר את זה.
חשבון מודעות בפייסבוק, חשבון מודעות בלינקדאין, גוגל אנליטיקס ועוד, כל אלה נחשבים נכסים דיגיטליים וחשוב להבין איך ניגשים אליהם.
וודאו שיש לכם גישה לכל הנכסים הדיגיטליים ושאתם יודעים איך לתפעל אותם ברמה בסיסית כזאת שתאפשר לכם לשלוף מידע במידת הצורך.

הכירו את תכולת הריטיינר

בקטע טוב:)
לאף אחד זה לא כיף אכזבות. סוכניות דיגיטל מוכרות שירותים וחוסר היכרות עם אופי השירות יכול לייצר תסכולים ואכזבות.
אנחנו ממליצים לכם לעבור על החוזה, ולראות איפה עובר הגבול בין השירותים שעליהם אתם משלמים לבין שירותים נוספים שיכול להיות שתצטרכו בהמשך הדרך.

 

 

מערכת יחסים בין  מחלקת השיווק הפנימית למחלקת השיווק במיקור חוץ היא הכרחית להצלחת הפעילות.

אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים לייצר מערכת יחסים בריאה שמיטיבה עם מערך השיווק שלכם, תעצרו רגע ותשאלו את עצמכם האם חברת הדיגיטל שלכם יכולה לעשות איתכם יחד שינוי, האם האנשים שאיתם אתם עובדים הם פרטנרים שלכם להצלחה? אם כן, תייצרו את הסטינג המתאים, תסמכו עליהם ותהיו ברורים בציפיות שלכם.

אם אתם עדיין מרגישים שיש בעיה, מוזמנים לפנות אלינו ויחד איתכם נעבור על הנכסים, נגדיר מטרות ונבחן את האפשרות להוציא לפועל את המערך הדיגיטלי של החברה שלכם

בהצלחה!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פרסום ברשתות חברתיות

פיצ׳רים חדשים בלינקדאין שאתם רוצים להכיר! 

כדי לייצר נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות השונות ובפרט בלינקדאין אנחנו נעזרים במגוון דרכים כגון העלאת פוסטים עם תוכן מעניין, שימוש בפונקציות מבוססת מיקום, פרסומי סטורי, ניהול

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא