קידום אתרים בגוגל - ג'אם פלאן

קידום אתרים בגוגל – 3 SEO Hacking למקדם המתחיל

0ca5t blog

קידום אתרים בגוגל איננה משימה פשוטה. הפרקטיקות ידועות לכולם: תיצרו תוכן איכותי, וודאו שמבנה הלינקים הפנימי של האתר נכון, נסו לייצר לינקים חיצונים לאתר שלכם, שלבו מדיה ויזואלית וכן האלה. הבעיה בקידום אתרים בגוגל, שאנחנו לא לבד. המתחרים שלנו גם עושים מאמצים רבים על מנת לקדם את האתרים המתחרים לנו, ועלינו למצוא דרכים מתוחכמות ויצירתיות כדי שהאתר שלנו יופיע במקום הראשון.

להלן מספר SEO Hacking פשוטים ויצרתיים,שיכולים לעזור לקדם את האתר שלכם לראש רשימת תוצאות החיפוש.

1. השתמשו בנכסים החיצוניים שלכם

השגת לינקים חיצונים איננה משימה פשוטה, לא סתם חברות מעסיקות אנשי מכירות על מנת שאילו ינהלו משא ומתן עם אתרים גדולים שיקשרו לאתר שלכם, ובחזרה. עם זאת, כחלק מניהול אתר או עסק אונליין, אנו מחזיקים חשבונות אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב או לפעמים מצליחים לייצר כתבות תדמית על דומיינים שונים. חשוב לוודא שכל נכס חיצוני לאתר (נכס חיצוני = עמוד שלא נמצא על הדומיין שלנו) מקשר אלינו לאתר. אם החלטנו לפרסם את העסק שלנו באתר Ynet, או לקדם מוצרים במבצע באתר כמו גרופון, לוודא שיש קישור לעסק. לדוגמה- פרסמתם עמוד מוצר בחנות אינטרנטית? קשרו לאתר תחת הכותרת “למוצרים נוספים, היכנסו לאתר שלנו”.

חשוב לציין, שאתרים רבים יאפשרו לכם לקשר באמצעות כפתור מובנה, אך השתמשו גם בקישור היפרלינק בגוף הטקסט אם מתאפשר.

2. קדמו את העמודים החשובים ביותר, ב-Body של עמוד הבית

כל מקדם אתרים יודע שעמוד הבית הינו העמוד החזק באתר. חלק קריטי באסטרטגיית SEO הינו לקדם עמודי מפתח נוספים באתר, דרך עמוד הבית. אמנם גוגל יודע לרנדר JAVA או AJAX, אך אם רוצים ללכת על בטוח – HTML Links. נכון, עמוד הבית מקשר דרך ה NAV Bar למעלה, אך חשוב שיקשר אל עמודים חשובים גם דרך ה-Body. דוגמה קלאסית: קידום מוצרים נבחרים באתר. אם יש לכם מוצר בעל נפח חיפוש גבוה בגוגל, שווה לקשר אל עמוד המוצר מדף הבית, כך ששם המוצר יקודם בצורה האיכותית ביותר. ניתן לרענן את עמוד הבית כל חצי שנה, אך מומלץ לא בתדירות גבוה מזו.

3. בדקו שאנשים אינם מקשרים לעמוד 404

אמרה מפורסמת בעולם הפרסום: “לא משנה מה כותבים עלייך, העיקר שכותבים את השם נכון”. חלק מהלינקים לאתר שלכם יהיו איכותיים, חלקם פחות, אך חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולראות שאף אחד מהם לא מכוון לעמוד 404- שגיאת ‘לא נמצא’. ייתכן כי אתר של חבר או חברה, החולקים אתכם את אותה נישה, קישר למאמר באתר שלכם. השאלה, האם המאמר עוד קיים באתר? לפעמים אנחנו מבצעים שינויים באתר, מורידים ומוסיפים או משנים את הלינקים. כדי לוודא שאין קישורים לעמודי ‘לא נמצא’ 404 באתר שלנו, ניעזר ב- Google console. אם יש לכם אתר וורדפרס, אנו ממליצים על תוסף בשם Redirction. היתרון הגדול: ניתן להוריד את כל הלינקים השבורים אל האתר שלכם שה-Google Search Console מצא, לקובץ אקסל מסודר. ניתן לערוך על קובץ האקסל את העמודים החדשים שתרצו להפנות אליהם, במקום הלינק השבור, ולהעלות ב”מכה אחת” את הקובץ דרך התוסף של Redirction, כפי שכתוב בהוראות. חשוב לבצע את הפעולה הזו לפחות פעם בשבוע, ולהודיע לגוגל בעזרת כפתור הFix שהבעיה טופלה.

קידום אתרים בגוגל יכול להיות מפרך ומונוטוני, כשאנחנו עובדים רק במתודות המוכרות. מקדמי אתרים טובים, הם אילו המשתמשים בחוש היצירתי שלהם ומוצאים טכניקות חדשות ופשוטות שימקמו את האתר שלהם בראש רשימת החיפוש. מסובך? אל דאגה! בשביל זה צוות ג’אם פלאן פה בשבילכם. צרו איתנו קשר עוד היום ונעזור לכם לשפר את התנועה לאתר, ואת מיקומכם בעמודי תוצאות החיפוש.