gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

קידום אתרים בגוגל – עוד טיפים למתחילים

תוכן עניינים:

במאמר הקודם דיברנו על שלושת הכללים הראשונים שצריך לעשות לקראת התחלת עבודת קידום אתרים בגוגל. אחרי שעשיתם אותם ווידאתם כי הם תקפים בכל עמוד/פוסט של האתר, אפשר להמשיך בעבודה:

4. לינקים פנימיים

כשאנחנו מדברים על קישורים פנימיים אנו מתכוונים לקישורים בדף עצמו שמובילים לדפים אחרים בתוך האתר – כלומר לא קישורים חיצוניים. רשת הקישורים הפנימיים היא פקטור חשוב מאד עבור קידום אתרים בגוגל, אך עדיין, הרבה בעלי אתרים אינם משתמשים בו כראוי. הכללים אחריהם יש לעקוב עבור לינקים פנימיים פשוטים מאד:

  • בנו היררכיה נכונה – לדוגמה, קישורים מעמוד הבית לעמודי קטגוריות, מעמודי קטגוריות לעמודי מאמרים ומעמודי מאמרים לעמודי רכישה. חשוב להקפיד לא ליצור עמודים עם לינקים חוזרים – למשל לינק מעמוד קטגוריה לעמוד מאמר ומאותו עמוד מאמר לאותו עמוד קטגוריה.
  • קשרו מאמרים הקשורים אחד לשני באמצעות טקסט קישור (אנקור טקסט) המורכב מביטויי המפתח, או באמצעות כותרת המאמר המלאה.
  • ודאו כי הקישורים שלכם מובנים הן לגולשים והן למנועי החיפוש.
  • אל תשתמשו במונחים כמו "הקליקו כאן" לקישורים פנימיים באתר.
  • אל תגזימו. מספר קישורים פנימיים לדף (תלוי באורך הדף), יספיקו. צרו יותר רק אם זה ממש הכרחי.
  • אל תקשרו תמיד עמודים ישנים מעמודים חדשים. נסו לחזור אחורה כל כמה שבועות, ולהוסיף לינקים לעמודים החדשים מהעמודים הישנים. זאת לא משימה פשוטה, במיוחד אם יש לכם הרבה עמודי תוכן באתר, אבל היא מועילה מאד כשמדברים על קידום אורגני.

5. עיצוב טקסט ושימוש בכותרות H1, H2,H3

אל תפרסמו טקסט באתר האינטרנט שלכם מבלי קודם לעצב אותו עיצוב בסיסי. זה לא טוב עבור חווית המשתמש ובטח שלא טוב עבור קידום בגוגל. ההנחיות הבסיסיות לעיצוב פוסט או עמוד באתר:

  • השתמשו בתגית H1 עבור הכותרת הראשית של הפוסט
  • השתמשו בתגית H2 עבור הכותרות המשניות המרכזיות של הפוסט
  • השתמשו בבולד או באיטליק כדי למשוך את תשומת לב הגולשים
  • אל תשתמשו ב- H2 לכל כותרות המשנה. בכותרות החשובות פחות אפשר להשתמש ב- H3, H4 וכו'
  • כתבו פסקאות קצרות
  • השתמשו בפונט יפה ונוח לקריאה
  • כשאתם מעצבים את העמוד, חשבו תמיד על חווית המשתמש. האם הוא יכול לזהות בקלות את החלקים העיקריים של הפוסט (H2) רק על ידי עיון בדף? האם הטקסט נוח לקריאה בכל המכשירים (טלפונים ניידים, טאבלטים, דסקטופ וכו')

6. עמודי 404

המהות של קידום אתרים בגוגל היא, בין היתר, גם שיפור חוויית המשתמש. עמוד 404 הוא עמוד שמוצג כשגולשים מחפשים עמוד באתר שלכם שאינו קיים, כשהם מקלידים כתובת אתר שגויה, או כשהם מקליקים על קישור שבור. עמודי 404 לרוב יציגו טקסט גנרי על כך ש"לא ניתן למצוא את העמוד" עם מספר הנחיות לפעולה. אלא שזה לא ממש שימושי עבור המשתמש ומשפיע לרעה על חווייתו. כיום ניתן לעצב ולהגדיר גם את עמודי ה 404 בצורה יעילה יותר. דף 404 מוגדר כהלכה צריך:

  • לתת מידע כלשהו למשתמש, במקום רק לכתוב שלא ניתן להציג את העמוד.
  • להיות מעוצב באופן עקבי ומותאם לכל האתר.
  • לתת למשתמש אופציות לנווט לדפים אחרים של האתר.

7. אופטימיזציה לתמונות

ברוב המקרים יש צורך בתמונות לשיפור חוויית המשתמש, אך יש להקפיד שאלו לא יוצרות תופעות לוואי אחרות, כמו בעיות עם מהירות טעינת הדף או תגובה איטית. אם תחליטו להשתמש בתמונות כחלק מאסטרטגיית קידום אורגני, זכרו את הדברים הבאים:

  • השתמשו  ב- Alt טקסט כדי לתאר את התמונה. אפשר להוסיף מילות מפתח, אבל לא להגזים.
  • השתמשו במילות מפתח בשמות קובצי תמונות (מופרדות עם מקפים). הימנע משימוש בשמות קבצים כדוגמת image1.jpg או person1.jpg. במקום, השתמשו בשמות בעלי משמעות וקשר לעמוד, לדוגמה: אישה-מתאמנת-בחדר-כושר-תל-אביב.
  • בצעו אופטימיזציה של גודל התמונה. ככל שגודל התמונה קטן יותר (ב KB) כך האתר יהיה מהיר יותר. כיום ישנם כלים חינמיים (במיוחד באתרי וורדפרס) בהם ניתן להשתמש כדי להקטין את גודל התמונה מבלי לאבד את איכותה.

8. מהירות אתר

חשיבותה של מהירות האתר הולכת וגברה וכיום היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מיקומו של אתרכם בתוצאות החיפוש ומכאן – שהיא חשובה מאד עבור אסטרטגיית קידום בגוגל. מטרתו של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות המדויקות ביותר, במהירות המרבית. אתרי אינטרנט מהירים משפרים את חוויית המשתמש, מה שמעודד אותו לבוא שוב. בנוסף, לאתר שנטען בתוך פחות מ -4 שניות, יש יותר סיכוי ל:

  • לקבל מיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש
  • לקבל יותר ביקורים בדף לכל משתמש
  • להשיג יותר המרות

כיצד להתמודד עם בעיה של מהירות דף?

  • הסירו את כל הפלאגינים המיותרים (אם אתם משתמש ב- WordPress) או את ה- JavaScript מהדפים שלכם.
  • בצעו אופטימיזציה לגודל התמונות
  • נקו cache
  • בצעו בדיקות מהירות מעמודים שונים באתר ומדפדפנים שונים וכך תוכלו לגלות איזה עמוד יוצר את הבעיה ולהסיר אותו
  • בצעו בדיקה עם הכלי של גוגל למהירות האתר, וקבלו המלצות לשיפור

התמודדות עם בעיות הקשורות בביצועים היא בעיה טכנית ולפעמים זה לא קל למשתמש הממוצע לזהות ולפתור את הבעיות. עם זאת, מדובר בגורם חשוב מאוד עבור קידום אתרים בגוגל, ולכן אסור להזניח. אם אתם זקוקים לעזרה מקצועית בתכנון אסטרטגיית קידום, בניית אתרי וורדפרס, קידום אפליקציות או כל דבר אחר, אנחנו בחברת ג'אם פלאן נשמח להקשיב, לעזור ולקדם את האתר שלכם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. אל תהססו – צרו עמנו קשר כבר עכשיו!

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
קידום אתרים אורגני – SEO

כל מה שצריך לדעת על מחקר מילות מפתח!

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכתיבת תכנים לאתר שלנו, SEO, קמפיינים ומודעות ממומנות ועוד. 68% מהפעילות המקוונות מתחילה בשאילתות במנועי החיפוש כמו גוגל או בינג. 

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא