בניית אתרים בוורדפרס - איך זה עובד?

קידום אפליקציות – הדברים שעליהם עומד עולם ה-ASO

0ca5t blog

קידום אפליקציות במנועי החיפוש של גוגל ואפל הפך בשנים האחרונות לכלי חיוני של כל יזם או חברה שמעלים לאוויר אפליקציה חדשה, בעיקר בגלל ההצפה הגדולה בכמות האפליקציות הנגישות. כיום מתחרות למעלה ממליון וחצי אפליקציות על לב הגולשים, כאשר אלו שמופיעות בתוצאות הראשונות של כל חיפוש הן אלו שמצליחות לצבור יותר ויותר הורדות. קידום אפליקציות או בשמו המקצועי ASO הוא כינוי למכלול של פעולות שיקפיצו את האפליקציה שלכם אל המקומות הראשונים, בדומה לעבודת ה-SEO וה-PPC שנעשית לצורך קידום אתרים. כדי לקדם אפליקציה בצורה קלה ומהירה, כדאי לחשוב כבר בשלב התכנון על מאפיינים שיהפכו אותה לנגישה יותר:

אפיון אפליקציה

איפיון אפליקציה מתבסס על שלושה שלבים עיקריים:

  • פיתוח – בניית תוכנית פיתוח עבור המתכנתים שכוללת את מערכת ההפעלה, שפת התכנות, מודולים, בדיקות איכות והגדרת יעדים להשלמת העבודה.
  • עיצוב חווית משתמש (UX) – הגדרת עיצוב המסכים והאופן שבו ינווטו בהם משתמשי הקצה. חווית משתמש קלה וידידותית היא אחת הנקודות המשפיעות ביותר על סיכויי ההצלחה של כל אפליקציה – אנחנו רגילים לעבור מהר על תכנים ברשת וכל אפליקציה או אתר שיצריכו הפעלת מאמץ במציאת פיצ’רים, ירחיקו מהם משתמשים פוטנציאליים תוך כמה שניות.
  • תוכן ושיווק – הגדרת התכנים באפליקציה מבחינה גרפית וטקסטואלית צריכה להיות מקושרת באופן ישיר לתוכנית השיווקית שלה, כך שצריך לייצר אותם בצורה משולבת.

gemplan aso

 ASO

ה- ASO משלב בתוכו את הנגשת האפליקציה לקהל היעד שלה מבחינה תוכנית, קידום במנועי החיפוש של גוגל ואפל באמצעות מילות מטא בעלות אחוזי ביקוש גבוהים, התייחסות לביקורות משתמשים, שיפור יחס המרה (CRO) דרך בחינה מחודשת של האייקונים, העיצוב והתוכן וגם השקעה בקידום במדינות זרות שבהן קל יותר להתקדם אל המקומות הראשונים. אפשר להרחיב את ה-ASO לתחומים נוספים, אבל הדבר הכי חשוב הוא להתאים את האפליקציה לאלגוריתם החיפוש של גוגל ואפל כדי לקדם אותה בצורה איכותית מהרגע שהיא עולה לאוויר.

gemplan digital strategy

אסטרטגיה דיגיטלית

קידום אפליקציות הוא חלק אינטגרלי מהבנייה של האסטרטגיה הדיגיטלית ותלוי במידה רבה במאפיינים הייחודיים שלה: איזה מוצר היא מציעה? מה היתרונות שלה ביחס לאפליקציות דומות אחרות? האם היא נתמכת על ידי אתר קיים? מה קהל היעד שלה? מה המודל העסקי שלה? ומה היעדים שאליהם החברה המפתחת שואפת להגיע. בתחרות הגדולה שיש היום בין אפליקציות חדשות, התמוססה לה האגדה על אפליקציה מעולה שעוברת מפה לאוזן ומצליחה לכבוש את הקהל – אין אפליקציה שלא מקודמת והכל כשר: המלצה של בלוגרים עם קהל עוקבים רחב, פרסום סמוי בכתבות במדורים הטכנולוגיים, יצירת שיתופי פעולה עם אפליקציות אחרות וכל פעולה שיוכלו לייצר מקפצה חדשה. התחרות היא דינאמית ומשתנה כל הזמן, וכאן היכולת לחשוב מחוץ לקופסה היא זו שיכולה לתת לכם יתרון על פני המתחרים.

אנחנו ב- Gem Plan יודעים לבנות את המעטפת שתיקח את האפליקציה החדשה שלכם מהר וגבוה מעל כולם, בעבודת צוות יצירתית המשלבת כלים שונים מעולם הדיגיטל (SEO, PPC, SEM), קידום אורגני ועוד. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר בטלפון 054-4330242.

gemplan