ASO (קידום אפליקציות) הוא תהליך שדורש מעקב ושינויים בהתאמה, על פני תקופת זמן. הסט האופטימלי של מילות מפתח לקידום האפליקציה שלכם, הוא לאו דווקא סט המילים הראשון שאותו בחרתם להציג בחנות האפליקציות.
עבור אנשים רבים, אסטרטגיית ה-ASO כיום לא קיימת, ומפתחים נוטים לבחור במילות מפתח ותיאורים כתובים ברגע האחרון, ממש לפני הגשת האפליקציה. ברוב המקרים, לא נעשה מחקר מספק בנוגע למילות המפתח טרם העלאת האפליקציה ולכן אפליקציות רבות נשארות חבויות ובעלות סיכוי חשיפה נמוך במיוחד.
איאן ספרמן, מנכ"ל חברת MobileDevHQ מספר כיצד השימוש ב-ASO השפיע על מעגל לקוחותיו:
"ל-ASO יש השפעה דרמטית על האפליקציות שלנו. אלו שמקדישים זמן על מנת להבין, לתאר ולבחון את הצורה בה האפליקציה שלהם מתקשרת עם הקהל, גילו שקצב ההורדות עלה כפול 2 ולפעמים אף כפול 10, דבר שהוביל כמובן לעלייה ברווחי האפליקציה בשל אנגייג'מנט גבוה בזכות ה-ASO. זהו לא תהליך פשוט בהכרח, אך אם יש בך רצון להשקיע במוצר שלך ולזכות לתוצאות מרשימות, זוהי יכולה להיות השקעה משתלמת במיוחד."
מפתחי אפליקציות צריכים לעקוב בצורה עקבית אחר הדירוג שלהם בחנות האפליקציות ואחר הדירוג של המתחרים שלהם. אפליקציות רבות מפורסמות בחנויות האפליקציות מדי יום והזרם הבלתי פוסק של דירוגים חדשים, ביקורות והורדות, יכול להשפיע על דירוגי החיפוש של האפליקציה שלך. המשיכו לבחון ולהתנסות עם מילות המפתח על מנת לספק דירוג מתאים שיוביל בשלב מאוחר יותר לטראפיק רב יותר לעמוד ההורדה של האפליקציה ולאחר מכן גם לרווח כלכלי.
על מנת לקצור את הרווחים שה-ASO יכול לספק לכם, יש להשקיע זמן ומאמץ. אם תשכילו להשתמש בכלים הנכונים עבור קידום אפליקציות, תוכלו להבחין בשיפור משמעותי בטראפיק וברווחים – הדבר לא יקרה תוך לילה, אך כפי שכתבנו, עם התמדה, הבנת קהל היעד של האפליקציה ושל מילות המפתח המתאימות ביותר למנועי החיפוש, גם זה יקרה בסופו של דבר. סיטואציה בה אדם כלשהו מוצא את האפליקציה שלכם דרך מנוע החיפוש של חנות האפליקציות, היא אתגר, אך בעזרת תמיכתנו והבנה יסודית של עולם קידום האפליקציות, כל בעיה ניתנת לפתרון.