כשמדברים על קידום בגוגל, ועל שלל האפשרויות הטמונות בעולם מורכב ומרתק זה, חשוב להבין כיצד עובדים מנועי החיפוש בהם אנחנו משתמשים, כדי שנוכל לדעת להשתמש בהם בצורה האופטימלית. קידום בגוגל נשען על מנועי חיפוש אלו, אז איך בעצם הם עובדים?
מנועי חיפוש ממלאים שתי פונקציות חשובות:
- זיהוי וקטלוג של מיליארדי מסמכים, דפים, קבצים, חדשות, קבצי וידאו ומדיה מרחבי האינטרנט.
- מענה על שאלות – תגובה לשאלות ששואלים משתמשים לעיתים תכופות, על ידי אספקת דפים רלוונטיים ותוצאות חיפוש אופטימליות.
זיהוי וקטלוג
דמיינו שהאינטרנט הוא רשת של תחנות במסילת רכבת עירונית. כל תחנה היא מסמך ייחודי (בדרך כלל אתר, אך לפעמים גם קובץ PDF, JPG ואחרים). מנוע החיפוש משוטט בין התחנות בעיר עד שהוא מזהה את כולן וכך יודע לנוע ביניהן בדרכים הטובות ביותר (לינקים).
לינקים מאפשרים לרובוטים האוטומטיים של מנועי החיפוש, אשר נקראים גם crawlers או spiders, להגיע למיליוני הדפים והמסמכים המפוזרים ברחבי הרשת. ברגע שמנוע חיפוש מזהה דף, הוא מפענח את הקוד שלו ושומר פיסות מידע חשובות כדי לשלוף אותן במהרה בעתיד. אנחנו סומכים על מנוע החיפוש שיספק לנו תשובות תוך מאיות השנייה ולשם ביצוע המשימה המורכבת הזו, הקימו חברות המפעילות מנועי חיפוש מרכזי מידע ברחבי העולם.
מתקני האחסון המפלצתיים האלו, מחזיקים אלפי מחשבים המנתחים כמויות עצומות של מידע בזריזות. כאשר משתמש מבצע חיפוש במנוע חיפוש גדול, הוא מצפה לתוצאות מהירות במיוחד. עיכוב של שניה או אפילו שתיים, יכול ליצור תחושת חוסר שביעות רצון, ולכן חברות מנועי החיפוש עובדות קשה כדי לספק את התוצאות במהירות עצומה.
מענה על שאלות
מנועי החיפוש מתפקדים כמכונות תשובות. כאשר אדם מבצע חיפוש אונליין, מנוע החיפוש נובר בין מיליארדי האתרים ברשת ועושה שני דברים: ראשית, הוא מבודד רק אתרים שעשויים לענות לשאלה ששאל המשתמש, ובנוסף הוא מדרג את אותן תוצאות על פי פופולריות ברשת. כך שישנם שני גורמים עיקריים שעשויים להשפיע על איכות ה-SEO ולתרום לקידום בגוגל : רלוונטיות ופופולריות.
עבור מנועי החיפוש, ״רלוונטיות״ היא יותר ממציאת דף עם המילים הנכונות. בימיה המוקדמים של הרשת, מנועי חיפוש לא עשו יותר מלאתר רלוונטיות בצורה פשוטה יחסית, אך במשך השנים התפתחו מנועי חיפוש חכמים שתוכנתו בצורה כזו שיתאימו את התוצאות בצורה אופטימלית. כיום, מאות גורמים משפיעים על רלוונטיות האתר.
מנועי חיפוש, בעיקר גוגל, יוצאים מנקודת הנחה שככל שהאתר פופולרי יותר, כך התוכן שמצוי בתוכו רלוונטי יותר. ההנחה הזו הסתברה כמוצלחת מבחינת רמת הסיפוק שמרגישים משתמשים. מדדי הפופולריות והרלוונטיות לא נבדקים באופן ידני, ובמקום, מפעילים המנועים אלגוריתמים מתמטיים שבוררים בין התוצאות ומסדרים אותן על פי סדר מסוים.
אותם אלגוריתמים מורכבים בדר״כ ממאות משתנים שאנחנו, העובדים בקידום האינטרנטי, קוראים להם Ranking Factors.
אנו בג'אם פלאן, חברה לקידום אתרים, מומחים בתחום ה-SEO – קידום בגוגל, ובפרט בשיפור מהירות האתר. מוזמנים להתייעץ עמנו, וביחד נקדם את האתר שלכם ונביא אותו לתוצאות הגבוהות במנוע החיפוש!