הכלל הראשון והחשוב ביותר החדשים בתחום קידום בגוגל, הוא להבין שאין דרך קסם להובלת האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל – מדובר על תהליך עבודה ארוך. מנועי החיפוש נשלטים על ידי אלגוריתמים מורכבים ולוקח הרבה זמן ומאמץ "לשכנע" אותם כי מגיע דווקא לאתר שלכם להגיע למקומות הראשונים. עם זאת, ישנם כללים מסוימים שיכולים לעזור לכם לייעל את אתרכם ולעזור לספק את האותות הנכונים לרובוטים של מנועי החיפוש. בעוד שהאינטרנט מלא בעצות קידום אתרים בגוגל, רוב המאמרים מדברים על קידום בגוגל ברמה תאורטית ולא מעשית, וזה מה שעלול לבלבל אתכם או לגרום לוותר על קידום אורגני – ובשביל זה ג'אם פלאן פה.
1. תגיות כותרת ותיאור מטא
תגיות כותרת
אחד מההיבטים החשובים ביותר בקידום אתרים. כדי לבצע אופטימיזציה של כותרות העמודים צריך לשמור על הכללים הבאים:
- לכל דף צריכה להיות כותרת דף ייחודית המתארת במדויק את תוכנו.
- ניסוח קצר ותמציתי
- כל כותרת צריכה לעזור למשתמש להבין את נושא הדף
כותרת עמוד הבית – הכותרת של דף הבית יכולה לכלול את שם האתר/העסק ופיסות מידע חשוב אחרות, כמו מיקומו הפיזי של העסק, או אולי מהן תכנותיו או שירותיו העיקריים.
כותרת פוסט או עמוד אחר – צריכה לתאר במדויק מהו נושא הדף ולהיות אטרקטיבית עבור הגולש.
תיאור
תגיות תיאור מטא של הדף חשובות מאד גם הן – הן מספקות גם למשתמשים וגם למנועי החיפוש סיכום קצר על מהו תוכנו של הדף כולו. גוגל יכול לבחור להציג את מה שאתם מקלידים בתיאור כקטעי המידע המומלצים המופיעים בתיאור האתר שלכם בתוצאות החיפוש (snippets), או להחליט להשתמש בחלק מתוכנו של הדף. במילים אחרות – לא בטוח שמה שתכתבו בתיאור יהיה מה שיופיע בקטע המידע המומלץ. ההנחיות לכתיבת תיאור מטא טוב הן:
- תמיד ספקו תיאור ייחודי עבור כל הדפים, הפוסטים והמוצרים של האתר.
- שמרו על אורך של 140-150 תווים בלבד
- הימנעו מחזרה על כותרת העמוד בתיאור העמוד
- אל תוסיפו מילות מפתח רבות מדי
- נסו להשתמש בתיאור כדרך 'לפרסם' את הדף שלכם לקורא, להניע אותו לפעולה ולגרום לו ללחוץ על הכותרת שתוביל אותו לאתר או לדף שלכם.
2. מבנה ה- URL
מבנה הקישורים קבועים הוא מונח המשמש לתיאור הפורמט של כתובת ה- URL של עמודים/פוסטים/מוצרים באתר. הוא מוצג בשורת הכתובת של הדפדפן ובתוצאות החיפוש (מתחת לכותרת הדף). הנחיות ליצירת URL טובים עבור קידום אורגני נכון ומוצלח:
- הקפידו על URL ידידותי (Friendly Url) – שיהיה פשוט וקל להבנה עבור מנועי החיפוש ועבור המשתמשים. כיום, ברוב האתרים, ניתן להטמיע מערכת של פרנדלי URL וkהחליף כתובות ישנות עם URL רנדומלי. לדוגמה: www.mysite.co.il/קידום_אתרים יהיה נכון וטוב יותר מאשר www.mysite.co.il/18849.aspx
- השתמש במקפים "-" או "_" כדי להפריד בין המילים המרכיבות את כתובת האתר
- הימנעו מ- URL ארוכים מדי עם מידע מיותר
- השתמשו במילים המתארות את מהות הדף, אך הימנעו ממילוי מוגזם של מלות מפתח
3. פירורי לחם
ודאו שיש לכם סרגל פירורי לחם (breadcrumb) בכל הדפים הפנימיים שלכם. פירורי לחם הם אוסף של קישורים בחלק העליון של הדף המסייעים לניווט. אם אתם משתמשים באתרי וורדפרס, תוכלו למצוא הרבה תוספים חינמיים ליצירתם. ודאו שפירורי הלחם ברורים, מובנים וקשורים לתוכן האתר. לדוגמה: אירועים > הצגות בלונדון > עלובי החיים.
אלו שלושת השלבים הראשונים שאתם צריכים לבצע כשאתם מתחילים עבודת קידום בגוגל. במאמר הבא נמשיך לעבור על הפרמטרים החשובים ביותר. אם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה נוספת, נשמח לעזור, לייעץ, לתמוך ולהוביל את האתר שלכם למקומות הראשונים בגוגל – צרו קשר עם ג'אם פלאן עוד היום!