משנה מקום משנה מזל? עסקים משקיעים משאבים רבים על מנת להופיע בראש תוצאות החיפוש לביטויי מפתח הרלוונטים עבורם. עם זאת, כל מה שצריך לעשות לפעמים זה להיות במקום הנכון ובזמן הנכון -Local SEO או בשמו העברי, קידום מקומי. אז איך אפשר לבצע קידום אתרים בתל אביב בצורה הנכונה והיעילה ביותר?
מה זה קידום מקומי?
מאז שנכנס המובייל לחיינו, ואיתו אפשרויות מיקום ה-GPS, גוגל שמה לדגש את מיקום העסק שלכם, על מנת שתוצאות החיפוש יהיו המתאימות ביותר למשתמש. קידום אתרים בתל אביב לצורך העניין, רלוונטי רק לחנויות או עסקים שממוקמים בעיר. אם המשתמש חיפש "אוכל לכלבים", בזמן שיושב בספסל רחוב בתל אביב, אין סיבה שתופיע לו החנות "כלבו לכלב סניף אילת". תוצאות החיפוש לא מוטות רק על פי כמות הלינקים, איכות ה-Meta Data של העמוד וגודל האתר, אלא גם על פי מיקומו הרלוונטי למחפש. כך שלמעשה, אם אהיה 100 מטר מחנות רהיטים ברמת גן, יהיה סיכוי שזו תופיע לי בתוצאות החיפוש לפני חברת IKEA (או לפחות אחד מתחתיה).
נדבך נוסף של SEO מקומי, הינו חיפוש + שם המקום, למשל "חנות רהיטים ברמת גן". כפי שניתן להבין, ברגע שמשתמש מחפש שם מוצר פלוס מיקום, הוא קרוב הרבה יותר לרכישה. חלק מהליך קידום אתרים בגוגל הינו להדגיש גם ביטויים הכוללים מיקום, שכן הינם התחרותיים ביותר. אך לא משנה כמה תשקיעו בהבלטת הביטוי "רהיטים ברמת גן", אם לא דאגתם להבהיר לגוגל את כתובת העסק שלכם, אפילו מתחרים קטנים מכם יעקפו אתכם בתוצאות החיפוש.
אז איך מבליטים את מיקום העסק?
פתחו כרטיס GMB וצרו כתובת Waze
Google My Buisness הינו כרטיס העסק שלכם במנוע החיפוש. מדובר בכלי חינמי של גוגל, בו תמלאו את מיקום העסק, שעות הפתיחה, כתובת האתר ועוד מאפיינים רלוונטים לעסק: תפריט למסעדה, קטלוג מוצרים לחנות וכן הלאה. השקיעו בכרטיס ה-GMB שלכם, כך שהוא יופיע ראשון בעמוד תוצאות החיפוש לכל משתמש הנמצא בקרבת העסק שלכם. כתובת Waze חשובה גם כן, שכן ווייז אשר נרכשה על ידי גוגל, מספקת לו מידע על מיקום העסק שלכם גם.
פתחו עמודים נפרדים לביטויי מפתח הנושאים את מיקום העסק
יש לכם רשת חנויות? אתם מספקים שירותים לכל הארץ? שווה לפתוח עמודים שישלבו את ביטוי המפתח של הערים הגדולות בהם אתם מספקים שירותים כגון "מכון כושר בפתח תקווה" ו-"מכון כושר ברמת גן" במידה ויש לכם מספר מכוני כושר, לדוגמה. חשוב להשקיע ולפתח עמודי אתר במיוחד לביטויי מפתח הכוללים שמות עיר, שכן המשתמש קרוב יותר לרכישה עבור ביטויים אילו.
Schemas And Structured Data
למתקדמים ביניכם, כאשר אתם עורכים את המידע המובנה לעמודי האתר, וודאו שאתם משלבים ביטויים הכוללים שמות מיקום. למשל, ברשימת מוצרים כגון: "כיסאות, כורסאות, ספות" מומלץ לכתוב " כיסאות תל אביב, כורסאות תל אביב, ספות תל אביב" .
בין אם אתם עושים קידום אתרים בתל אביב, רמת גן או כפר מוצמוץ, חשוב להדגיש את מיקום העסק אותו תרצו לקדם. SEO לוקאלי נשמע לכם מבלבל? אנו בחברת ג'אם פלאן מומחי קידום אתרים בגוגל וגם יכולים לעזור לכם עם בניית אתר וורדפרס, קידום אפליקציות ועוד – ונשמח לעזור לכם לקדם גם את העסק שלכם. צרו קשר עוד היום!