בואו נהיה כנים – רוב השיטות ברשימה הבאה צריכות להיות ברורות ואתם אמורים לדעת להימנע מהם. עם זאת, מפתיע לגלות שחלק מהטעויות הללו של קידום אתרים בגוגל ממשיכות להופיע מדי פעם באתרים שונים. ומה שהכי גרוע זה שרבות משיטות אלו מעולם לא עבדו טוב. חלק מהן אולי עבדו קצת, אך ההשפעה שלהם מתה במהירות, והיום, רוב השיטות האלו יעשו לכם רק נזק ויפגעו במיקומי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. יש אלפי טקטיקות קידום אתרים בגוגל שהיו פופולריות בעבר אבל יצאו מהאפנה ברגע שנהפכו לקיצוניות. הנה מספר דוגמאות של שיטות קידום בגוגל מהן עליכן להימנע בשנת 2018:
מילוי ביטויי מפתח
יש בדיחה ישנה בסצנת הדיגיטל, שהולכת ככה: "מנהל קידום אתרים בגוגל נכנס לבר, פאב, בית מרזח, בית שיכר, בירה, יין, קוקטיילים…" זה מצחיק כי זה נכון. כששומעים את הביטוי "קידום בגוגל" מיד חושבים על מילות מפתח. לפני עשור, "צפיפות מילות מפתח" הייתה יחס המבוסס על מספר הפעמים שמילת המפתח שלכם הייתה בשימוש בהשוואה למילים אחרות בדף. לכאורה, היה מספר קסם שבו רציתם לגעת. ככל שתגיעו קרוב יותר למספר זה, ככה תגדילו את הדירוג, לא ככה? לפי ההיגיון הזה, אם צפיפות של 1% היא טובה, הרי שצפיפות של 5% היא מעולה, לא? ממש לא. המחשבה הזאת הובילה לדחיסת ביטויי מפתח בצורה משולחת רסן לאורך כל הטקסט, מה שהוביל לטקסטים נטולי הגיון שהובילו לירידה במיקומים. נסו לחשוב על ביטויי מפתח ארוכים יותר, או חלוקת התוכן לתת קטגוריות עם ביטויי מפתח שונים שקרובים מבחינה רעיונית.
תגובות ספאם
זוהי אחת מהטקטיקות המטרידות ביותר בסביבה עבור קידום אתרים בגוגל. אתם קוראים פוסט בבלוג מדהים ומיד רוצים להגיב בהערות. אחרי הכל, דיונים ארוכים באזור התגובות בבלוג יכולים לעתים קרובות להיות בעלי ערך רב יותר מאשר התוכן עצמו. זו יכולה להיות דרת תקשורת נהדרת עם בעל הבלוג, אבל תגובות ספאם הן לא רק מרגיזות, הן גם לא יעילות – האתרים מזהים אותן כספאם ובאופן אוטמטי מתייגים אותן כ – nofollow. לינקים שיש עליהם no follow אומרים למנוע החיפוש לא לתת שום קרדיט ללינק הזה.
לינקים לא טבעיים
בימים עברו, אנשים היו מטמיעים טקסט בצבע לבן על רקע לבן. באמת. הטריק היה, כמובן, שאף אחד לא היה יכול לראות את זה, חוץ מכמובן מנועי החיפוש בשעה שהם היו סורקים את האתר שלכם. לגולשים לא היה מושג וכך בעלי האתר היו יכולים ל"פוצץ" אותו בביטוי המפתח הרלוונטיים לאסטרטגיית קידום אורגני. לא צריך להיות גאון כדי להבין שגוגל לא אהב את הטקטיקה הזאת. עם זאת, אפשר למצוא טקטיקה דומה גם בימינו, כמו למשל לינקים מוסתרים בקוד, מהם חושב מאד להימנע.
תוכן משוכפל
תוכן שהועתק ממקום אחר, או שנמצא בכמה מעמודי האתר שלכם, הוא רע במיוחד. עליכן להימנע ממנו בכל מחיר, לבדוק שוב ושוב את כל עמודי האתר, ולוודא כי התוכן הוא מקורי, ושלכם.
זקוקים לעזרה בבניית רשת לינקים או תכנון אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל? רוצים לראות את האתר שלכם בתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש ולא יודעים איך להתחיל? ג'אם פלאן כאן עבורכם – פשוט צרו איתנו קשר ונתחיל לעבוד!