קידום אורגני – איך מהירות האתר משפיעה על דירוג האתר

גוגל משתמשת במספר פקטורים שונים כדי לקבוע דירוג של אתר ואת מיקומו בעמוד תוצאות החיפוש. חלק מהמדדים של גוגל למען קידום אורגני איכותי, קשורים לתוכן האתר: הטקסט, כתובת URL ייצוגית, הכותרות וה-Headers של העמוד, ומידת הרלוונטיות שלו למה שהמשתמש חיפש. בנוסף, יש מדדים לדירוג האתר ברמת הטכנית: הוותק וגודל הדומיין עליו יושב האתר, מספר הלינקים ואיכותם, ההיררכיה של העמודים באתר ועוד. עם זאת, בשנת 2010, גוגל הכריזה על גורם נוסף שישפיע באופן משמעותי על דירוג האתר – מהירות האתר.

הבעיה, ש”מהירות אתר” הינו מושג רחב שלא ברור לכל מי שעוסק בתחום קידום אורגני. האם מדובר במהירות טעינת העמוד? מהירות ביצועי העמוד עצמו? האם יש הבדל בין מהירות האתר בדסקטופ לעומת המובייל? אז זהו, שכל התשובות נכונות. מאט קאטס, בין דוברי גוגל הראשיים, הכריז באופן ברור שאתרים עם ביצועי מהירות נמוכים במובייל, ימצאו את עצמם בתחתית רשימת החיפושים. אז מה משפיע על מהירות האתר? וכיצד אנחנו כמקדמי אתרים יכולים לשפר זאת?

בחירה בשרתים חלשים

חלק ממתכנתי האתרים בוחרים בשרתים משותפים או שרתים יחסית “חלשים” על מנת לחסוך עלויות. במידה ומדובר באתר קטן, ייתכן שזאת בחירה כלכלית נכונה, אך שווה לבחון גם את ההשפעה של שרת בעייתי על ביצועי האתר, ועל הרווחים שתרצו להפיק מהאתר. ייתכן שתחסכו כסף על השרתים שתשתמשו בהם, אך תפסידו משתמשים רבים בגלל מהירות אתר בעייתית וביצועים חלשים.

תוספים ופופ אפים כבדים

כל בעל אתר אינטרנט מעוניין להעניק למשתמשים שלו את חוויית הגלישה הייחודית והטובה ביותר. הוא יכול להשתמש בתוספים עם עיצוב אינטראקטיבי, פופ אפים שקוראים לפעולה (כמו הרשמה לשירותי האתר) ועוד. עם זאת, יש לאנשים נטיה לפעמים “להעמיס” ולהתלהב יתר על המידה מכל מיני תוספים ופיצ’רים. חלק מהתוספים הללו מכבידים על האתרים ומאטים משמעותית את הביצועים שלהם. בחרו היטב את התוספים בהם תשתמשו, ובדקו שאינם מכבידים על מהירות האתר.

דחיסת תמונות

שימוש במדיה הינו קריטי לאתר. הוא תורם לויזואליות שלו, לחוויית המשתמש וגוגל אף מדרג היטב אתרים המשתמשים בתמונות, סרטוני וידאו ועוד אמצעים ויזואלים שונים, המעניקים למשתמש את חווית האתר הטובה ביותר. עם זאת, רבים המעלים מדיה לאתר, לא מוודאים מה גודל הקבצים, ומעלים תמונות או סרטונים ברזולוציות גבוהות יתר על המידה ומעבר לצורך. תמונות ברזולוציה גבוהה מדי אמנם יפות מאוד, אך מכבידות על האתר משמעותית ומאטות אותו. אחד השלבים הראשונים המומלצים על ידי גוגל ומומחים אחרים בנוגע לשיפור מהירות אתר, הנו דחיסת התמונות לגודל המתאים בדיוק לדרישות האתר. תמונות שעולות מהר, משפרות גם את מהירות העמוד וכן את דירוגו.

שיפור מהירות האתר הנה עבודת קידום אורגני מורכבת, הדורשת מחשבה רבה. בין אם מדובר בבחירות עיצוביות, שימוש בקידוד מסוים או התאמה למובייל. אנו בג’אם פלאן מומחים בתחום ה-SEO – קידום אתרים בגוגל, ובפרט בשיפור מהירות האתר. מוזמנים להתייעץ עמנו, וביחד נקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

קידום אורגני SEO
בניית אתרים

4 צעדים לתכנון האתר המושלם

חשיבות תכנון האתר לפני הקמתו כשמהנדס בונה בניין הוא מקדיש את מירב המאמצים לבניית תוכנית עבודה מושלמת כך שסיכויה להיכשל יהיו נמוכים. הרי, שאם המהנדס

התקנת תוסף וורדפרס
אתרי וורדפרס

המדריך הפרקטי להתקנת תוספים בוורדפרס

מה זה בכלל תוספים (Add-ons) לאתר WordPress? תוספי וורדפרס משמשים ממש כמו אפליקציות באתר שלכם, מעניקים לו תכונות חדשות וייחודיות שרק בעזרת שורות קוד מסובכות

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?