למה להשקיע בקידום אורגני?

strategy-and-marketing
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בואו נתחיל בעובדה שידועה לרוב האנשים שמתעסקים ב- SEO – קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח. ישנן מספר סיבות לכך, אך אני בוחרת להתעכב בסיבה העיקרית – כמות הגורמים שיש להתחשב בהם בכל תהליך האופטימיזציה היא גדולה ודורשת זמן עבודה רב. כמה גדולה? הנה על קצה המזלג: תוכן רלוונטי ובעל ערך המשלב ביטויי מפתח עיקריים; ביסוס אמינות ואוטוריטה כחלק מיצירת רשת קישורים חיצוניים; תגיות מטא דאטה ייחודיות לכל סוג תוכן; אופטימיזציה של תמונות; ניתוח מתחרים; מהירות אתר; והמקלדת עוד נטויה. ובנקודה הזו נכנס כלי קידום נוסף – קידום ממומן, שלעיתים נראה כמו כלי יעיל יותר שמייתר את הצורך בקידום אורגני, אבל אל תטעו, כל כלי משמש למטרה שונה.

מערכת היחסים בין קידום אורגני לממומן

נתחיל בחידה – אדם א’ ואדם ב’ מעוניינים לרזות. אדם א’ בוחר לעשות דיאטה רצחנית ולשמחתו מצליח לרדת במשקל במהירות; מסופק, הוא מפסיק את הדיאטה. לעומתו, אדם ב’ בוחר לשנות את הרגלי התזונה שלו ומצליח לרדת במשקל אף הוא; במהירות איטית הרבה יותר אך באופן עקבי. כעבור חודשיים נמדדים השניים שוב ומגלים – אדם א’ חזר למשקלו הקודם ואילו אדם ב’ התמיד בתהליך ההרזיה שלו והחל להתקרב למשקל אותו רצה בתחילת התהליך. השאלה היא – מי מהשניים הצליח יותר?
כפי שאמרתי, זה די שכיח שבעלי עסקים תוהים לעצמם אם קידום אורגני זה משהו ששווה את ההשקעה – הרי קידום ממומן מניב תוצאות מיידיות – בין אם מדובר בתנועה לאתר, לידים או המרות ורכישות; מה שאותם בעלי עסקים אולי לא לוקחים בחשבון הם 3 היבטים עיקריים:

השפעות קידום אורגני על פרסום ממומן:

גם אם עשיתם אופטימיזציה מלאה למודעות – עמוד הנחיתה והאתר אליהם אתם מפנים את קהל היעד הוא קריטי ולמעשה מהווה פקטור משמעותי בתפקוד המודעות המקודמות.
1. סוג ההשקעה:
פרסום ממומן זה כסף – הרי האנשים שם בגוגל הם לא בדיוק, איך נאמר בעדינות, פראיירים. זה נכון שתצליחו להשיג את התוצאה שרציתם (לידים / מבקרים / המרות) אבל בו בזמן, כל לחיצה או חשיפה, יעלו לכם כסף משום שהפרמטרים האלו הם שקובעים את ניצול התקציב.
קידום אורגני זה זמן – עבודת ה- SEO עלולה להיות סיזיפית וארוכת-טווח, אבל התוצאות שלה הן פרייסלס, תרתי משמע. כאשר האנשים יחלו לזרום לאתר שלכם תוכלו להנות מהטרפיק הגבוה בלי להוציא אגורה אחת נוספת.
2. איכות:
בניגוד לפרסום ממומן בו תצטרכו בעצם קצת “לצאת ולחפש” את קהל היעד, ב- SEO הם די באים אליכם; רק תצטרכו לוודא שאתם שם כשהם מחפשים. הם לאו דווקא חייבים לשייך את הצורך שלהם במותג שלכם, אך אם עשיתם את עבודת ה- SEO באופן נכון וטוב – זה לא ישנה כבר בשלב הזה.
לדוגמא: נגיד שהעסק שלכם מוכר מזגנים והצלחתם להגיע למיקומים ראשונים בתוצאות החיפוש; בשלב בו הצרכים מחפשים לקנות מזגן – הם ימצאו אתכם. באותו רגע, הם כבר מוכנים לצרוך את מה שאתם מציעים.
3. חשיבות התוכן:
אחד הדברים שיתנו לכם את היתרון המשמעותי בתוצאות החיפוש, זו היכולת לספק תוכן רלוונטי ללקוח / גולש בשלבים השונים במסע הרכישה שלו. כולנו צריכים זמן לפני קניה – אנחנו חוקרים כדי להבין איך ועל מה כדאי לנו להוציא את הכסף. אם, כמותג, סיפקתם תוכן רלוונטי ובעל ערך לגולש בעבר- זה יתרום לבניית אותה אוטוריטה, וגם יבסס אתכם כבחירה לרכישה.

עכשיו הגיע הזמן לעבור לחלק החשוב, מוכנים?

למה להשקיע בקידום אורגני?

בסוף היום, למרות ש- SEO זה באמת תהליך ארוך טווח, יש נקודה שבה זה כבר הופך לבעל קיימות עצמית. בנקודה זו התוצאות באמת הופכות למשמעותיות.
למען ההסבר בואו נחזור לחברת המזגנים שלנו – נניח שעשיתם הכל נכון – השקעתם בעבודה, השקעתם בתוכן איכותי ורלוונטי ופיתחתם סבלנות מטורפת בציפייה לראות תוצאות (תתפלאו כמה זה חשוב). מהצד השני – גוגל ומנועי החיפוש האחרים זחלו באתר וניתחו אותו. עכשיו זה הזמן שלכם להישען אחורה בכיסא ולצפות בהנאה בתוצאות –
1. השגתם נראות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש (אל תתלהבו מעמוד השני, עבור רבים הוא נחשב לבית קברות לאתרים)
2. חזיתם בעלייה בתנועה אורגנית רלוונטית לאתר (בתמונה)

לסיכום

עבודת SEO היא מתעתעת – מצד אחד זהו תהליך ארוך וסיזיפי שמביא תוצאות בשלב מאוחר, מה שגורם לרבים לפרוש באמצע; ומן הצד השני- אם עברתם בהצלחה את כל התהליך והצלחתם לשמור על הסבלנות הנדרשת תזכו גם להגיע לרגע המיוחל בו תוכלו לשבת ולהנות מפרי עבודתכם. מרגע זה תהנו ממבקרים איכותיים ורלוונטיים, והמרות שכבר לא עולות לכם שקל. זאת להבדיל מפרסום ממומן שבמרבית הפעמים ישעבד אתכם לפלטפורמה לעד.
אז ברשותכם נחזור לשאלת שפתחה את המאמר הזו – האם כדאי להשקיע בקידום אורגני? נראה לי שאתם כבר יודעים את התשובה…

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דברו איתנו

דברו איתנו