המדריך ליצירת אסטרטגיית תוכן יעילה ברשתות החברתיות

אם עדיין אין לכם אסטרטגיית תוכן ברשתות החברתיות, אל תדאגו – אתם לא לבד.
על פי סקר שנערך לאחרונה, 50 אחוז מהעסקים מודים כי אין להם אסטרטגיית מדיה חברתית מתועדת. וחבל. בלי אסטרטגייה מתוכננת בקפידה, אפשר לומר שאתם פשוט מהמרים. אז איך ליצור אסטרטגיה שכזו? הנה 8 השלבים שלכם:

שלב 1: כתבו תמצית לסיפור

התחילו את האסטרטגיה שלכם עם תמצית מדויקת.
מדובר בעמוד אחד, המאפיין בתמציתיות ובבהירות את מטרת המדיה החברתית שלכם וכיצד היא קשורה למטרות וליעדים העסקיים הנוכחיים שלכם. קבעו את המטרה העיקרית ואת היעדים הספציפיים שאתם מנסים להשיג.

הקפידו על מיקוד ואל תתפזרו בכל ערוצי הרשתות החברתיות. מדדו את ההצלחות שלכם בעזרת הכלים הייעודיים לכך. זכרו כי מטרות גדולות יותר זקוקות ליעדים פרטניים. לדוגמה: הצמיחו את קהל האינסטגרם שלכם ב -20 אחוז.

שלב 2: ערכו ביקורת מדיה חברתית

שמירה על החברים שלכם קרובים, אבל על האויבים שלכם אפילו יותר קרוב, היא דרך חכמה להקדים את המתחרים.
התחילו עם בדיקת ערוצי המדיה החברתית של המותג שלכם בהשוואה לשניים או שלושה מתחרים. אתם יכולים אפילו לבחור מותג שאינו מתחרה שלכם, שישמש להשראה ושאיפה.

למשל, מותגים כמו סטארבקס, נייקי, קוקה קולה, אירבינבי, ספוטיפיי ועוד, ידועים בזכות יכולת המדיה החברתית שלהם. כדאי לצאת מעבר לגבולות הענף שלכם ולבדוק מה עובד.
השוו בין סוגי התוכן, המעורבות, התדירות, גודל הקהל, הוויז’ואלס, השימוש בוידאו, הטון ושירות הלקוחות.

גורמים אחרים שאפשר להשוות כדי ללמוד:
 • שימוש באימוג’י
 • המסנג’ר של פייסבוק
 • ביטויי מפתח והאשטגים
 • תוכן של צד שלישי
 • ביקורות

אז מה בדיוק מביאה לכם המעורבות?
היכנסו ל- Google Analytics ובדקו את הדוחות המתייחסים למדיה החברתית. מהי איכות הפעילות ומספר הצפיות בדף?
התרכזו על יעדי המדיה החברתית.

שלב 3: סקירה מהירה של ההבדלים בין מטרות, אסטרטגיה, יעדים ומשימות.

מטרות: אלו התוצאות הרחבות של המדיה החברתית שלכם.
אסטרטגיה: הגישה שתנקטו בכדי להשיג את מטרתכם.
יעדים: אלה הם צעדים ניתנים למדידה, בהם תנקטו כדי להשיג את האסטרטגיה.
טקטיקה: אלה הכלים או המשימות המשמשים ברדיפה אחר יעד הקשור לאסטרטגיה.

דוגמה לקידום ספר ברשתות החברתיות:

המטרה: להפוך את הספר של החברה שלכם לרב המכר מספר 1 בקטגוריית הבריאות והרווחה.
האסטרטגיה: להגדיל את כמות התוכן שאתם מפרסמים בערוצים חברתיים התומכים בנושא הספר, ברעיונותיו ובדעותיו.
היעדים: להגדיל את המבקרים הייחודיים מערוצים חברתיים לאתר הספר בכ -50 אחוזים.
הטקטיקה: מינוף החשיפה לספר באמצעות משפיעני רשת (influencers) בתחום הבריאות, האשטגים ממותגים ותוכן של “מאחורי הקלעים” בסטורי באינסטגרם, בפייסבוק לייב ובטוויטר.

שלב 4: פיתוח אישיות קונה (פרסונליזציה)

אם ל- 50 אחוז מהמותגים חסרה אסטרטגיית תוכן במדיה החברתית, מספר המותגים שהגדירו אישיות קונה חייב להיות גדול משמעותית. מותגים זקוקים לאישיות. משווקים מטיפים לערכה הגדול של פיתוח אישיות קונה, אך כשמדובר בהשקעת הזמן והמאמץ בבניית אישיות ושימוש בה? כאן כולם נעלמים.

החדשות הטובות הן שחסרונן של אישיות קונים אצל המתחרים, מייצרת הזדמנות ענקית עבורכם!
פיתוח אישיות קונה + מדיה חברתית = נוסחה מנצחת.
משמעות התוצאות של נוסחה זו היא עלייה במספר ה:
 • המרות
 • ציוני רלוונטיות
 • מעורבות
 • יעילות

אז למה אתם מחכים? זה הזמן לבנות פרופיל אישיות לקונים שלכם!

שלב 5: מציאת האישיות של המותג שלכם

אז אחרי שהבנו את חשיבות פיתוח אישיות הקונה, הגיע הזמן למצוא גם את האישיות של המותג שלכם, כל מותג זקוק לקול, אישיות ותחושת אופי. חשבו איזה שמות תואר מתארים את המותג שלכם, האם אתם כיפיים, שובבים או ביישנים? או אולי המותג שלכם הוא רציני, שמרן ונטול אימוג’?

ערכו רשימה של איך אתם רוצים להיתפס כשאתם מתקשרים עם מותג. האם אתם תומכים ומעודדים או דווקא סנסציוניים ונועזים?

שלב 6: קבעו אסטרטגיות וכלים

זה המקום והזמן להבין כיצד לחלק את הקטגוריות השונות של אסטרטגיית התוכן שלכם.
ברור כי קמפיין קידום ממומן בפייסבוק הוא הכרחי ואי אפשר לוותר עליו, אבל זה לא אומר שתצטרכו לשבור תוכנית חיסכון בבנק כדי להשיג אותו. השילוב האופטימלי בין הקטגוריות יכול להיראות ככה:

מימון

הגדילו את החשיפה וההמרות שלכם באמצעות העלאת פוסטים ממומנים בפייסבוק. התחילו עם העלאת הפוסט וחכו כמה ימים לפני שתעשו לו בוסט. בצורה כזו הוא יצבור מעורבות וחשיפה אורגנית, שיתגברו עם הבוסט.

בעלות

הציגו לקהל הרחב האשטאג ממותג והחלו להשתמש בו בכל הפלטפורמות החברתיות, בביו, ובכל הפוסטים שלכם. עודדו את משפיעני הרשת להשתמש בהאשטאג שלכם. קדמו אותו ברחבי הפלטפורמות החברתיות, במיילים, במודעות ובכל מקום שתוכלו.

השגה

עקבו אחרי מילות מפתח ממותגות וביטויי מילות מפתח ממוקדים ברחבי המדיה החברתית  בטוויטר יש עיתונאים, בלוגרים ומשפיעי רשת בזמן אמת. אזהרה: ידוע שפעילות מסוג זה גורמת לתוצאות חיוביות בסיקור התקשורתי, בשיתופים ובמעורבות.

כלים

כל אחד מתחבר לפלטפורמה אחרת, אבל להחזיק 50 מיליון כלים שמפוצלים אצל צוות המדיה החברתית שלכם זה לא כיף ובעיקר לא יעיל. זו  כמובן הגזמה קלה, אבל הרעיון הוא שתהיה לכם רשימה קטנה ומאושרת של כלים ופלטפורמות. 

שלב 7: הטביעו את חותמכם – תזמון ותאריכים

טיימינג טיימינג טיימינג.
התזמון הוא הכל! במדיה החברתית אתם צריכים תמיד להיות שם בזמן ולעולם לא מאוחר מדי. משמעות הדבר היא חקר התאריכים בענף מסוים לקראת כנסים ואירועים.
תוכלו גם להתבונן בעונות השנה, בימים או בחודשים הרשמיים. וודאו כי הדיווח שלכם יעיל ומתאים לניתוח הנכון.


הבינו מה הם תאריכים פנימיים, תאריכים חיצוניים ותאריכי דיווח:

• תאריכים פנימיים: בדקו כנסים, סדנאות, ישיבות צוות, דוחות שיווק בענף שלכם. אל תשכחו את ההאשטגים!
• תאריכים חיצוניים: הסתכלו על עונות, ערכות נושא, אירועים וטרנדים אותם אפשר לקשור לתוכן המדיה החברתית שלכם.
מיום האישה הבינלאומי ועד יום האדמה, הקפידו לא להחמיץ אף יום ואף אירוע! בדקו את ימי השנה ומלאו את לוח השנה שלכם באירועים, פסטיבלים וחגים, גם המוזרים והאזוטריים ביותר.

שלב 8 ואחרון: מדדו את מה שחשוב

מדידת מה שחשוב היא המפתח לאסטרטגיית מדיה חברתית מוצלחת ושפוייה. לכל רשת יש גרסה משלה לאנליטיקס. זה קל מאד להתפזר ולהקדיש זמן אינסופי להפקת דוחות. וודאו שאתם תמיד חוזרים ליעדים הניתנים למדידה. הסתכלו גם על המדד הכמותי בהקשר של המספרים הקשים, וגם על המדד האיכותי בהקשר של הרגשות והכוונה.

• דוגמאות כמותיות יכולות להיות הפעילויות באתר, מספר ההרשמות לדוא”ל, חשיפות ונתוני רשת חברתית.
• דוגמאות איכותיות כוללות רגשות, כמו ביקורות חיוביות או הערות על תכתובת ברשת החברתית לדוגמה, העלתם מחירים בתפריט המסעדה, ופתאום ראיתם שיש תלונות בעמוד הפייסבוק שלה…

הבדיקה הכמותית מספרת את מה שקרה, והבדיקה האיכותית יכולה בדרך כלל לספר את ה”סיבה”.

ולסיכום

לאחר ביצוע כל השלבים האלה, מה הלאה? אתם עלולים למצוא את עצמכם פונים לכיוון אחר כתוצאה מתהליך אסטרטגיית תוכן המדיה החברתית החדשה שלכם. אולי תמשיכו בקמפיין ה- האשטאג שלכם ואף תוסיפו לו עוד תקציב.
זכרו כי אמנם חשוב שתהיה אסטרטגיית תוכן במדיה החברתית, אך חשוב יותר לוודא שהתוכנית זורמת וגמישה.
שמרו את האספקט החברתי במדיה החברתית על ידי שתישארו מעורבים ובתוך השיחה. האסטרטגיה תעקוב, תזרום ותמלא.

 

קראו גם: 5 דרכים להשתמש בפסיכולוגיה כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת

               פיתוח אתרים, מוצרים דיגיטלים ואפליקציות Web

 

תוכן עניינים

קל להשאר מעודכנים!

הזינו את המייל שלכם וכל אייטם חדש בנושא ישלח אליכם.
באהבה

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

פרסום במנועי חיפוש

5 סקריפטים שישפרו את המודעות שלכם

שגרת היום-יום של מפרסם דיגיטלי יכולה להיות שוחקת, מעיקה וקצת מזכירה העתק הדבק לפעמים. בין אם אתם מנהלי קמפיינים מקצועיים או אדם פרטי שמשווק דיגיטלית

אפליקציות Web​

6 דוגמאות לאפליקציות ווב מתקדמות

מהן אפליקציות ווב מתקדמות? progressive web apps הוא בעצם אתר אינטרנט שנראה ומרגיש כמו אפליקציה. פירוש הדבר שמשתמשים יכולים לגשת לכל המידע והיכולות מבלי להוריד

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?
Powered by
Secured By miniOrange