gemplan חברת שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

5 אסטרטגיות שיוווק מנצחות לחניויות איקומרס שאתם צריכים לישם עכשיו

תוכן עניינים:

ישנן הרבה אפשרויות לשיווק חנויות אי קומרס כדי להניע מכירות כמו סושיאל מדיה, PPC, SEO וכו'. 

בעלי חנויות אי קומרס מוצלחות יודעים שאימייל מרקטינג הוא אחד מערוצי השיווק המשתלמים ביותר.

לקריאה רחבה, הנה 4 כלים מומלצים לבניית אי־מייל מרקטינג

בכתבה זו נדבר על מה זה אימייל מרקטינג ולמה כדאי לבעלי חנויות אי קומרס להשתמש בערוץ שיווק זה. לבסוף, נבחן 5 אסטרטגיות חשובות שתוכלו להשתמש בהן כבר היום ולראות לכם תוצאות מעולות ומיידיות!

מה זה אי קומרס אימייל מרקטינג?

זהו ערוץ שיווק שמאפשר לכם לשלוח הודעות שיווקיות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. האסטרטגיות שתשתמשו יכולות להיות פשוטות כמו שליחת מיילים על בסיס שבועי עם מוצרים חדשים, או מורכבות יותר- הודעות מייל אוטומטיות על נטישת עגלה, יצירת מעורבות מחדש עם לקוחות, עסקאות חברי מועדון מיוחדות וכו'.
הדרכים יכולות מורכבות או פשוטות אך המטרה זהה בכל אחד מהם- הגדלת מעורבות הלקוחות והנעה לפעולה.

למה לחנות אי קומרס כדאי לעשות אימייל מרקטינג?

בשונה מערוצי השיווק השונים, כשמדובר על שיווק באימייל מרקטינג אתם הבעלים של כל חלק מהמשפך השיווקי ואתם הבעלים של רשימת מנויי האימייל. 

עובדה קטנה- ישנם 4 מיליארד (!) אנשים המשתמשים באימייל על בסיס יומ-יומי. 

באמצעות אסטרטגיה נכונה לאימייל מרקטינג, החברה יכולה לעורר מודעות למותג, ליצור מעורבות לקוחות ולהניע לקוחות בעלי פוטנציאל לרכישה. מעבר לזה, אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שהחזרי ה- ROI באימייל מרקטינג הם הגבוהים ביותר מבין שאר ערוצי השיווק. 

לקריאה רחבה, מתי מתחילים לראות ROI מההשקעה ב- SEO?

אז איך משתמשים בערוץ השיווק הזה בצורה הנכונה ביותר עבור החברה שלכם? 


5 אסטרטגיות לאימייל מרקטינג!

  1. התחילו עם ברוכים הבאים

כדי ליצור את הרושם הראשוני המוצלח ביותר, הכינו סדרת מיילים "ברוכים הבאים" (כן סדרה, לא מייל אחד) למשתמשים חדשים! זה נותן לכם את ההזדמנות לספר את סיפור המותג, להציג את המוצרים הנמכרים ביותר וניתן אפילו להציע הנחה כדי להניע למכירה.
יותר מזה, לסדרת "ברוכים הבאים" יש אחוזי פתיחה של 68.59% וממוצע קליקים לאתר כ-16.05%, כך שהוא חלק משמעותי וגדול באימייל מרקטינג.

סדרת מיילים יכולה להיות מורכבת מ 2-3 מיילים, אך רצוי לא יותר מזה (לא היינו רוצים להציק למשתמשים חדשים ולהבריח אותם).
לדוגמה, במייל הראשון תוכלו להציג את יתרונות הקנייה אצלכם ובמייל השני להציג את המוצרים הנמכרים ביותר שלכם. ובזכות היתרונות שהוצגו במייל קודם, יהיה למשתמש קל יותר להשתכנע לרכוש מוצר מהחנות שלכם.

2. צרו הנעה לפעולה ברורה
חשבו על המטרה של המיילים שלכם. מה הייתם רוצים שהמשתמשים יעשו?
בין אם תרצו שהם יקראו את הפוסט האחרון בבלוג שלכם, ייראו פרסומת או יקנו אחד מהמוצרים החדשים שלכם- עליהם לדעת בדיוק מה אתם רוצים.
CTA (call to action) הוא "הכפתור" עליו המשתמשים לוחצים כדי שיוביל אותם למטרה ולכן כדאי שיהיה במקום ברור, בגודל ובצבע המתאימים. 

טיפ מאיתנו- צרו מבחן A\B ל- CTA שלכם. כלומר, תעשו שינויים בהנעה לפעולה וגלו איזה אלמנטים גורמים לקהל שלכם ללחוץ עליו.

3. שיווק מותאם אישי

מחקרים הראו שחברות שפונות בצורה יותר אישית למשתמשים שלה מעלות את שיעור העסקאות שלה פי 6 לעומת חברות שלא עושות זאת!
פנייה אישית היא לא רק פנייה באמצעות שם. שיווק מותאם אישי מתחלק ל-3 קטגוריות:

  • דמוגרפי: התאמה אישית דמוגרפית כוללת התייחסות גיל, מין, מיקום ורמת הכנסה של המשתמש כדי לספק המלצות מותאמות אישית.
  • התנהגותי: התאמה אישית התנהגותית מתייחסת להתנהגות המשתמש על סך החלטות קודמות (כמו נטישת עגלה שתוכלו להציע למשתמשים להקליק ולחזור לסיים את הרכישה).
  • הקשרי (contextual):
    התאמה אישית קונטקסטואלית מתחשבת במקום בו הלקוח נמצא במסע שלו עם החברה. אם הלקוח לומד להכיר את החברה או האם הוא כבר מוכן לבצע רכישה.

ככל שהפילוח יהפוך להיות יותר ספציפי, כך הקמפיינים השיווקים יהיו יותר מותאמים אישית וכנראה שגם יצליחו.

4. Automate it!
אתם מנהלי חברה/ שיווק וכנראה אין לכם זמן להשקיע במיילים לכל לקוח חדש שנרשם.
צרו תבניות אוטומטיות כדי להקל על העבודה ולא לפספס אף לקוח חדש שנרשם או ביקר אצלכם בחנות.
מעבר לזה, Campaign Monitor מצא שהודעות אוטומטיות מייצרות 320% יותר כניסות מאשר מיילים לא אוטומטיים.

5. צרו סדרת "נטישת עגלה" דינמית

סדרה זו יכולה להיות אחת הסדרות הרווחיות ביותר עבור החנות שלכם. עם שיעור פתיחה של 41.18% ושיעור קליקים של 9.5%, למייל נטישת עגלה יש הזדמנות מצויינת להמרה. 

כאשר אתם יוצרים סדרה כזו, התחשבו בפרטים הבאים:

  •  מספר מיילים בסדרה: בדרך כלל 3-4 מיילים עובדים מעולה
  • זמני שליחת המיילים: נסו לתזמן מייל ראשון שעה לאחר נטישת העגלה, מייל שני יום למחרת והמייל האחרון 3 ימים לאחר מכן.
  • הציעו הנחה: נסו להציע הנחה עבור הפריטים שיש להם בעגלה.
  • שורת הנושא: שורת הנושא משפיעה מאוד על שיעור פתיחת המיילים. שורה מעניינת תוודא שהלקוח יקרא את המייל עם המידע ששלחתם לו.

  • הנעה לפעולה: ה- CTA צריך לשכנע את הלקוח לחזור חזרה לעגלה ולהשלים את הקנייה

בכתבה הבאה נעבור על 5 אסטרטגיות אימייל מרקטינג נוספות שיכולות לעזור לכם להגדיל את הכניסות לאתר, כמות הרכישות וכל מטרה אחרת ששמתם עבור ערוץ שיווק זה.

בנתיים אתם יכולים להתחיל עם 5 הראשונות.

רוצים שצוות המומחים של GemPlan יעשה זאת עבורכם? דברו איתנו

Gemplan

ב GemPlan פועל צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיודעים להביא כל כלי לרמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן, לעבוד יחד ולשלב את היכולות לאסטרטגיה אחת מנצחת. אנחנו טובים יותר יחד. שלושת הבסיסים שלנו הם: טכנולוגיה חכמה, תוכן מבריק ופרסום אסטרטגי ממוקד מטרה. השילוב בין שלושתם מאפשר לנו להביא לכם את הפתרונות הטובים ביותר לבניית הנוכחות וההצלחה של החברה שלכם ברשת. החברה בנויה מצוות של אנשים מעולים שאוהבים ונהנים ממה שהם עושים. אנחנו השותפים של ‏הלקוחות שלנו להצלחה והעבודה איתנו צמודה ואישית. אנחנו כאן תמיד, לכל בקשה, שאלה או ‏התייעצות. אנחנו מעורבים בעסק, לומדים את התחום, תמיד שואפים לקחת את הדברים צעד אחד ‏קדימה ולעדכן אתכם בחידושים, גם באלו שטרם ביקשתם. אנחנו עושים, מנהלים, מייעצים וחושבים ‏יחד איתכם.
אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. הזינו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

מאמרים שתמיד רצית לקרוא
פיל מעופף
בניית אתרי וורדפרס

7 תוספי אודיו מומלצים לאתרי וורדפרס

את המנגינה של האתר שלכם אסור להפסיק, אז למה שלא נשפר אותה?בין אם אתם יוצרי מוסיקה, יוצרי פודקאסטים, אוהבי מוסיקה או סתם רוצים להוסיף קבצי

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

תפריט נגישות

דברו איתנו

רוצים להיות הראשונים?
2CLICK REVIEW 
שני קליקים ויש לכם ביקורת
השאירו פרטים והירשמו לגרסת הבטא