תוכן במובייל או בדסקטופ – האם הוא צריך להיות זהה?

כמובן, ואולי כדאי שנרחיב מעט:

כבר בשנת 2016 הודיעה גוגל כי היא תפסיק לדרג אתרים לפי גרסת הדסקטופ שלהם

ותתחיל לדרג אתרים לפי גרסת המובייל. מהלך זה של גוגל נקרא “אינדקס מבוסס מובייל” או (MFI – (Mobile First Index. משמעות הדבר היא שהמדד ממנו גוגל מושכת את כל התוכן בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP), יהיה כעת תוכן שהוערך ודורג לפי גורמים הנגזרים מהגרסה הניידת של האתרים. מדוע גוגל עשתה את זה בעצם? גוגל ביצעה את השינוי הזה מכיוון שהשימוש במובייל גדל באופן מהיר מאד וכמעט ללא שליטה במהלך 6-8 השנים האחרונות, והיא חשה שיהיה ייצוג טוב יותר של האתר למשתמשים ב-SERP (דף תוצאות החיפוש) שישתמשו בגרסת המובייל כדי להעריך את דירוג האתר. בדרך זו, בעת גלישה בנייד והגעה לאתר המבוקש, תוכלו להיות בטוחים שהגעתם לאתר מובייל איכותי. אתר המבוסס על פקטורים של דסקטופ, יכול להיות נהדר עבור גלישה במחשב, אך כשנתקלים במגבלות של הסביבה הניידת, הוא יכול להפוך לחווית משתמש גרועה מאוד. גוגל רצתה לתקן זאת.

אז מה זה אומר לגבי התוכן?

הדבר הראשון שעליכם לדעת, הוא האם האתר שלכם עבר ל- “Mobile First”. אם הוא טרם עשה זאת, האתר שלכם עדיין מוערך לפי תוכן דסקטופ, אלא אם כן האתר חדש לגמרי. כל האתרים החדשים הם מבוססי מובייל כברירת מחדל.

כיצד תוכלו לדעת אם האתר שלכם מבוסס מובייל?

זה די פשוט. כל שעליכם לעשות זה ללכת לקונסולת החיפוש של גוגל (Google Search Console) ולחפש האם האתר עבר, והפך להיות מבוסס מובייל, ואם כן – אז מתי. משמעות הדבר היא שתכנים מבוססי מובייל הם כעת הדרך בה גוגל מעריכה את כוונת החיפוש כאשר היא מחפשת מסמך שיתאים לתנאי השאילתא של המשתמש – אפילו בעת חיפוש ממחשב שולחני. לכן, כאשר משתמש מכניס משהו לתיבת החיפוש, ה- SERP שיחזור, יוחזר רק מתוכן סלולרי. פירוש הדבר שכל תוכן שאינו באתר המובייל שלכם, לא יימצא. אם יש לכם אתר רספונסיבי, זו לא אמורה להיות בעיה, שכן תוכן מובייל ודסקטופ צריך להיות זהה. היוצא מן הכלל היחידי הוא כשאתם מסתירים תוכן מהדפדפן באמצעות CSS או בשיטה אחרת. כל עוד גוגל יכולה לראות את התוכן במובייל, היא צריכה להחיל עליו ערך גם אם הוא במצב מכווץ או עם כרטיסיות. עם זאת, המרחב הפיזי במכשיר נייד קטן בהרבה מאשר בדסקטופ, ולכן ישנם אלמנטים של ממשק UI/UX שגוגל מפרשת אחרת תחת אינדקס מבוסס מובייל.

מה אם האתר שלכם לא עבר ל- MFI?

אם האתר שלכם לא עבר לאינדקס מבוסס מובייל, הוא עדיין מוערך על פי פרמטרים של דסקטופ, כולל התוכן. אך זה לא אומר שאתם יכולים פשוט להתעלם מ- MFI. כל האתרים יועברו ל- MFI בהקדם האפשרי, כך שאם לא עשיתם את הצעד כדי לוודא שתוכן אתר המובייל שלכם שווה לתוכן הדסקטופ, כדאי שתעשו זאת במהירות.

בואו נעשה דברים נפלאים ביחד!

יכול לעניין אותך גם

מאמרים שתמיד רצית לקרוא

קידום אורגני SEO
בניית אתרים

4 צעדים לתכנון האתר המושלם

חשיבות תכנון האתר לפני הקמתו כשמהנדס בונה בניין הוא מקדיש את מירב המאמצים לבניית תוכנית עבודה מושלמת כך שסיכויה להיכשל יהיו נמוכים. הרי, שאם המהנדס

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דברו איתנו

דברו איתנו

Open chat
היי כיף שבאתם,
איך נוכל לעזור?