שיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו. מדובר על תחום המאגד בתוכו מספר נושאים בהם, תכנים שיווקיים, קידום ופרסום דפי פייסבוק, קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן ועוד. למעשה, באמצעות תהליך נכון של שיווק דיגיטלי, נוכל להשיג לידים חדשים ולהפוך אותם ללקוחות של העסק שלנו.
שיווק דיגיטלי איכותי יהיה מדיד ומדויק
תסכימו איתנו שאתם רוצים להשקיע את הכסף שלכם בשיווק דיגיטלי ויחד עם זאת לראות את החזר ההשקעה כפונקציה של הגדלת המכירות שלכם.
על מנת שהתהליך של שיווק דיגיטלי יבוצע בצורה הטובה ביותר, עלינו להפגין יצירתיות, להבין מי הם קהלי היעד הרלוונטיים, לבלוט מול המתחרים, להכיר טכנולוגיות חדשניות ועוד.
מעבר לכך, יש למקד את השיווק כמה שיותר כך שהפעולות שלנו יביאו לתוצאות איכותיות ובמידה והן לא מביאות תוצאות, אז יש לשפר אותן לפעמים הבאות.
מהם האלמנטים המרכזיים שיש להתחשב בהם כאשר מבצעים שיווק דיגיטלי?
מטרות – בגדול, המטרה המרכזית היא הגדלת המכירות. מה שכן, אנחנו נגדיר גם מטרות משניות וכל זאת על מנת שיגרמו לנו להגשים את המטרה המרכזית והגדולה. לדוגמה, אנחנו נדאג להגדיל את כמות הגולשים שנכנסת לאתר, נדאג להגדיל את כמות הלידים שלנו, את החשיפה ברשת וכו'.
כלים – אנחנו נבחר את כלי השיווק והפרסום המתאימים לעסק. לא כל כלי ובוודאי לא כל שיטת פרסום יתאימו. עלינו לבחון ולנתח מה עובד טוב יותר ומה פחות. לדוגמה, יש עסקים שהשיווק הדיגיטלי עובד להם טוב יותר ברשת החברתית של פייסבוק מאשר ברשת האינסטגרם ויש עסקים שמספיק להם לשווק ביוטיוב וכו'.
אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי
כשיש לנו תכנית פעולה וכאשר אנחנו מבצעים מדידה ובקרה על הביצועים, אז נוכל להבין טוב יותר את התוצאות ונוכל למדוד את הפעולות שהשקענו בהן הקשורות לשיווק הדיגיטלי.
אילו עקרונות יש לקחת בחשבון?
שימוש בכלים מתאימים – על מנת למקסם את פעולות השיווק ולהביא את הגולשים למצב בו הם רוכשים מוצרים או שירותים מהאתר, עלינו להשתמש בכלי מעקב וכאלה שיכולים לצור תגובה אצל הגולש, שבסופו של דבר תגרום לו לבצע תהליך רכישה.
נוכחות – כאשר אתר האינטרנט בנוי בצורה טובה וכאשר הוא בשליטה שלנו, תפקידנו יהיה לייצר לו חווית משתמש כמה שיותר מוצלחת וכך הוא יהפוך ממבקר באתר ללקוח.
תוכן – הוא גם יעזור בקידום אורגני של האתר וגם יספק ערך מוסף ללידים שלנו. על כן, חשוב מאוד שהתוכן יהיה איכותי וכמובן מכוון לקהלי היעד.
רשתות חברתיות – כל אחת מהרשתות החברתיות מתאימה לקהל לקוחות שונה. על כן, צריך לבחור באיזו רשת לשווק מוצר או שירות. יחד עם זאת, לא חשוב באיזו רשת חברתית אתם בוחרים לנהל את הפעילות השיווקית שלכם, על מנת שתוכלו לתקשר עם הקהל שלכם ולהפוך אותו ללקוחות שלכם, תצטרכו להציע תוכן איכותי עם ערך מוסף.
קידום אורגני בגוגל – קידום שאינו עולה כסף ומתמקד במנועי החיפוש של גוגל. לצורך כך, אנו צריכים לצור תוכן איכותי וכמו כן לבצע כל מיני פעולות הקשורות לאופטימיזציה, בניית פרופיל קישורים מגוון וכו'.