אסטרטגיה דיגיטלית היא מושג כללי שיועצי שיווק מרבים לפזר לחלל האוויר, אבל מה באמת עומד מאחוריה?
במהלך השנים האחרונות צמח תחום הפרסום והשיווק אל זירות חדשות בעקבות פיתוחים טכנולוגיים חדשים. אם בעבר השיווק התבצע דרך אמצעים נגישים כמו פרסומות בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה, היום הצטרפו אליהם אמצעים חדשים רבים – אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות במובייל ועוד. המצב הזה יצר מגוון רחב של אפשרויות כאשר נוצרה הפרדה ברורה בין אמצעי הפרסום המסורתיים לבין אלו החדשים, שאותם ניתן לשים תחת התווית "פרסום דיגיטלי". הפרסום בדיגיטל קוסם לבעלי עסקים רבים ששואפים להגדיל את החשיפה ולמקסם רווחים עם השקעה נמוכה ככל האפשר, אך לא תמיד זה פשוט. כשנדמה שיש הרבה אפשרויות בחירה, קל ללכת לאיבוד ובדיוק כאן נכנסת נמדדת חשיבותה של של אסטרטגיה דיגיטלית מדויקת. המטרה שלה היא לבנות תוכנית מתאימה למוצר שהחברה מעוניינת לקדם ולאפיין את דרכי הפעולה בערוצי הדיגיטל השונים.
הצעד הראשון בדרך לבנייה של אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת הוא קודם כל להבין מי אתם
כל חברה יוצרת עולם פנימי שמבחין אותה משאר החברות המתחרות בה. יצירה של עולם כזה מבוססת על תוכן שמגדיר אותה בצורה ייחודית: מי היא? מה הסיפור שעומד מאחוריה? מה היא מציעה? מה מייחד אותה? לאן היא שואפת להגיע? איך היא פועלת כדי לממש את המטרות שלה? התשובות לשאלות האלו מייצרות את הבסיס הראשוני לתוכנית השיווקית. בשלב הבא נבנים המסרים השיווקיים ולאחר מכן מוגדרת תוכנית ההפצה שלהם דרך סקירה של הזירה הדיגיטלית. צריך להבין מיהו קהל היעד ומהי הדרך היעילה ביותר להגיע אליו – באיזה פלטפורמה כדאי להשתמש וכמה כסף צריך להשקיע בה כדי לקבל את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר. כל תוכנית שיווקית שואפת להזרים כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים (המוכרים בשם המקצועי "לידים") אל אתר החברה שהיא מקדמת ולהניע אותם לפעולה. אחד הכלים החשובים ביותר שיכולים לסייע להצלחת התהליך הזה הוא אתר איכותי וידידותי למשתמש.
למה חשוב להשקיע באתר תדמיתי?
בניית אתר תדמית מעצבת את הנראות של בית העסק ברשת ומשפיעה על הרושם הראשוני שיתקבל אצל הגולשים שייכנסו אליו. בניית אתרים תדמיתיים מתמקדת בשני תחומים עיקריים: האחד הוא בניית אתר שיציג תוכן מסודר, אטרקטיבי ושיווקי והשני הוא התאמת מבנה האתר בצורה אופטימלית למנועי החיפוש כך שהם יקדמו אותו אל המקומות הראשונים. לקוחות שרואים שהאתר נמצא בין תוצאות החיפוש הראשונות ושחווית המשתמש שלהם נוחה וקלה, ימשיכו לגלוש באתר ויפתחו קשר של אמון עם המותג. בניית אתרים תדמיתיים במטרה להפוך אותם לאתרי מכירה או אתרים להעברת מידע היא כלי בסיסי בדרך ליצירת טראפיק גבוה של לקוחות פוטנציאליים ולהגדלת הרווחים של בית העסק. כל מדיה דיגיטלית שבה תבחרו לפרסם, אם זה דרך פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, ניוזלטרים או באנרים, בסופו של דבר תוביל את הגולשים אל האתר שלכם, והאופן שבו הוא יעוצב ישפיע במידה רבה על הבחירה שלהם לממש את הקנייה.
אנחנו ב-ג'אם פלאן יודעים שהכל זז היום מהר, וגם יודעים איך לתת לכם את המעטפת המלאה שתקדם אתכם מהר ובטוח, החל משלב הקמת האתר, דרך קידום אורגני, קידום ממומן, קידום אפליקציות, ועד להגעה אל הלקוחות באמצעות שיווק בזירה הדיגיטלית. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר ומיד נתחיל.