כיצד לבנות אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת?

אסטרטגיה דיגיטלית – כל ה-ABC של SEO, PPC, SEM ו-ASO

0ca5t blog

מה זה PPC? מה ההבדל בין SEO ל-SEM (רמז: זה קשור ל-‘M’ ול-‘O) ולמה חשוב כל כך לדעת היום ASO? כשבונים אסטרטגיה דיגיטלית, חשוב תחילה להכיר את מונחי הבסיס של עולם השיווק הדיגיטלי. ג’אם פלאן עושים עבורכם סדר בבלגן ומסבירים מה עומד מאחוריי ראשי התיבות של העולם הדיגיטלי.

SEO – אס אי או – Search Engine Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש. מדובר על קידום אתרים אורגני, המוביל עסק ספציפי להופיע ראשון בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, ובכך להיות ראשון בחשיפה וכך – ראשון במכירות. גוגל, הינו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל ומהווה זירה פעילה במיוחד לבעלי עסקים. אתר יכול להגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל מכמה סיבות: האתר עונה על השאילתה של המשתמש בצורה הטובה ביותר, דירוג האתר גבוה במיוחד ולכן הוא המתאים ביותר לצרכיו של המשתמש. כמו כן, ה-Page Rank של האתר מעולה (על כך נרחיב בכתבה הבאה). איך מגיעים למקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל? משקיעים בתכנים איכותיים ובנראות האתר. פשוט, לא?

SEM – אס אי אם – Search Engine Marketing. הזירה הפרסומית והממומנת של מנועי החיפוש. גוגל מאפשר לבעלי עסקים להופיע ראשונים בעמוד תוצאות החיפוש, על ידי שיטת מכרז פומבית מיוחדת, בה בעל החשבון הממומן מציע Bid (מחיר) על ביטויי החיפוש הרלוונטיים עבורו. בנוסף לכך, בעל החשבון הממומן נדרש לייצר מודעות ועמודי נחיתה איכותיים שיענו על דרישות המשתמש. אם הצעתם מחיר מעל הביד המומלץ + עמוד נחיתה איכותי + מודעות ברורות ומושכות = תופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש וכך תייצרו טראפיק גבוה יותר אל האתר.

אסטרטגיה דיגיטלית נכונה וטובה היא כזו שתשלב בין הקידום האורגני לבין הקידום הממומן, בצורה כזו שתיצור סינרגיה בין שתי הגישות ותמצב את האתר כאתר מוביל בשוק, הן מבחינת נראות והן מבחינת המכירות.