אי אפשר בלי קידום אפליקציות

networking
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כל אחד יודע מה זה אפליקציה. לאן שלא נביט, נראה אנשים שקועים באיזושהי אפליקציה בסמארטפון. ומה הפלא? רק ברבעון הראשון של שנת 2019 היו בחנות של גוגל קרוב ל – 2,100,00, בחנות של אפל קרוב ל – 1,800,000, וזה מבלי להזכיר חנויות אחרות כמו מיקרוסופט (669,000), אמזון (475,000) ועוד.

ואם נתונים אלה לא מרשימים מספיק, נסו להפנים את הנתון הבא: אפליקציות לנייד צפויות להניב הכנסות של 188.9 מיליארד דולר בשנת 2020!

מכאן ברור שהתחרות בשוק זה מחריפה מרגע לרגע והאתגר הוא איך לקדם אפליקציות.

מה זה קידום אפליקציות?

מדובר בתהליך הקרוי App Store Optimization, או בקיצור ASO, שעיקרו הוא שיפור החשיפה של האפליקציה במסגרת חנות אפליקציות (Apple App Store, Google Play וכו’).המטרה היא לשכנע גולשים ללחוץ על האפליקציה ברגע שהם מצאו אותה.

דברים שחשוב לעשות:

  • לבנות אסטרטגיית ASO: חשוב להגדיר ולהכיר את קהל הלקוחות המיועד. זהו תנאי בסיסי להכנת מחקר מילות המפתח שבהן ייעשה שימוש כדי לשפר תוצאות חיפוש של האפליקציה בחנות.
    • חשוב גם ללמוד את השונה והדומה בין החנויות, משום ששיטת הדירוג של אפל שונה מזו של גוגל.
  • לבחור את השם הנכון (App title) – זה הדבר הראשון שהמשתמש רואה, ולכן חשוב לבחור שם רלוונטי, קל לקריאה וייחודי. אם השם מושך, אנשים יזכרו אותו, מה שבתורו יעניק לאפליקציה ערך גבוה יותר.
    • נכון לעכשיו, אפשר לבחור שם של עד 50 תווים בחנות גוגל, ועד 30 תווים בחנות של אפל.
  • לכתוב תיאור של האפליקציה – זה חלק חיוני של המטא-דטה של האפליקציה, שמספק למשתמשים מידע עליה ונותן סקירה כללית על תכונותיה העיקריות. התיאור אינו רלוונטי רק למשתמשים, אלא גם עבור האלגוריתם של חנויות האפליקציות.
  • לבצע מחקר מושכל של מילות מפתח – המטרה כאן היא ליצור ערכת מילות מפתח שתעזור לאפליקציה להופיע בתוצאות החיפוש בחנויות האפליקציות .ישנם גם כלי אופטימיזציה יעודיים לקידום אפליקציות, אשר מציגים ממשק מסודר המאפשר מעקב, הערכה והתאמה של מילות המפתח.
  • להיערך ללוקליזציה – תודו, עשיתם את כל הפיתוח מתוך מחשבה על השוק האמריקאי, ובהנחה שכולם מחפשים באנגלית, נכון? אז מסתבר שלא כל העולם קורא ודובר אנגלית, ויש שווקים אדירים בשפות אחרות, ויתכן גם ששם התחרות מתונה יותר. לוקליזציה תשפר את החשיפה בחנות האפליקציות ותגדיל את קהל היעד.
  • ביקורות – משוב ממשתמשים הוא חלק בלתי נפרד של ASO. החנויות לוקחות בחשבון את ההערות והסקירות שהמשתמשים כותבים לאפליקציות. ככל שיש יותר ביקורות טובות, כך האפליקציה רלוונטית יותר בעיני החנויות, ומדורגת גבוה יותר.

אהבתם? הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע זה כוח ואנחנו אוהבים אתכם חזקים. רישמו את המייל שלכם ונדאג שתשארו מעודכנים

שתפו עם חברים, מי יודע לאן זה יוביל

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

דברו איתנו

דברו איתנו