קידום אורגני בגוגל

איך ייראה קידום אורגני בגוגל בשנת 2019?

0ca5t blog

למרות שלא נראה שצריך עדיין להסביר בימינו מה זה קידום אורגני, נסביר בקצרה כי קידום אורגני (SEO) זה קידום אתרים בדף תוצאות החיפוש של גוגל על בסיס אופטימיזציה של האתר, על פי כללי הדירוג של גוגל. כיום, אחרי שהמדיות החברתיות תפסו חלק ניכר מעוגת הפרסום, אחרי שינויים בטכנולוגיה ובהרגלי הגלישה והצריכה, השאלה שצריכה להישאל היא :

האם קידום אורגני בגוגל ימשיך להיות רלוונטי?

אין כל ספק כי הקידום האורגני ימשיך איתנו בשנים הקרובות. המספרים מדברים בעד עצמם:

  • גוגל מקבלת כמעט 94% מהתנועה האורגנית הכוללת אינטרנט;
  • 61% מהמשווקים שמים בראש סדר עדיפויות השיווק שלהם את שיפור והגדלת הנוכחות האורגנית שלהם;
  • 57% ממשווקי B2B אומרים כי קידום אורגני מייצר יותר לידים מכל שיטת שיווק אחרת;
  • 75% ממשתמשי האינטרנט לעולם לא גולשים מעבר לדף הראשון של מנועי החיפוש.

אז אילו מגמות קידום אורגני ישלטו בשנת 2019?

אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים, ובכל זאת, מספר מומחים בתחום קידום אורגני בגוגל, הסכימו להסתכן ולנסות לחזות מה יאפיין את שנת 2019. המגמות הללו חשובות להבנת מרכיבי שיטת הדירוג של גוגל.

  • גוגל תתעדף אתרים ידידותיים למכשירים ניידים – מגמה זו התחילה כבר השנה. גוגל הודיעה שהיא משנה את שיטת המפתוח (Indexing) שלה; היא בודקת קודם כל אתרים המותאמים למכשירים ניידים, ורק אחר כך אתרים רגילים (במחשבים השולחניים). אתר שאינו רספונסיבי (מותאם גם לנייד) או שאין לו גרסה לנייד, מסתכן בירידה בדירוג, ובעקבות כך – בירידה בחשיפה.
  • “סניפטים” (Snippets) יתפסו מקום חשוב יותר בתוצאות החיפוש – סניפטים (קטעי טקסט מובלטים בראש דף התוצאות) תופסים מקום יותר ויותר חשוב בתקופה האחרונה. מגמה זו צפויה להימשך. הסניפטים נוצרים על בסיס מילות מפתח, מתוך דפי האתרים המדורגים במקומות הראשונים בתוצאות קידום אורגני. אתר שמופיע בסניפט הוא אתר מנצח, משום שהרבה מאד גולשים רואים אותו ראשון ולא ממשיכים הלאה.
  • תוכן איכותי יקבל עדיפות – באוגוסט 2018 גוגל הוציאה עדכון אלגוריתמי חשוב. עדכון זה מעניק דירוג גבוה יותר לדפים עם תוכן איכותי. הכוונה הייתה בעיקר לאתרים המשפיעים על בריאות, הכנסה, אושר, או יציבות פיננסית, היות ותוכן באיכות נמוכה בדפים אלה יכול להשפיע באופן שלילי על חייהם של אנשים. אתר שלא יספק תוכן איכותי עשוי למצוא את עצמו בסופו של דבר בדף 3, 4, או 5 של תוצאות החיפוש, ולשם, כידוע, איש אינו מגיע.

ישנן כמובן גם מגמות נוספות, תלויות-טכנולוגיה כגון התאמה לחיפוש קולי וכו’, אך בינתיים עוד חזון למועד.